Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanhoudende klachten na periode xtc gebruik

Aanhoudende klachten na periode xtc gebruik

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
Anonymous96Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nieuw op dit forum, acc aangemaakt wege de titel dus.

Ben een jonge gast van 22 bijna 23 nu,
Altijd gevoelig geweest voor gebruik van middelen maar nooit klachten ervaren tot mijn 21e.
Kwam dus in aanraking met Xtc in feb 2017 (ondanks dat ik altijd chemische drugs vermijdde) en door de ervaringen "verslaafd" eraan geraakt.
Heb vanaf toen tot Juli 2017 geexperimenteerd met harddrugs,
Waarvan 80% van de keren Xtc, en gebruikte dus gemiddeld eens in 2weken. Aantal keer speed of combinaties gedaan ook, in deze hele periode erg veel middelen gebruikt in korte tijd voor mijn doen, en niet bewust en verantwoordelijk gebruikt dus tot een moment dat ik letterlijk instortte.
Had vrijwel geen last van katers of iets maar merkte steeds vaker tijdens m'n gebruiken dat ik echt m'n hersenen aan het aantasten was.
Tot een punt dat ik echt besefte dat ik onmiddelijk moest stoppen, en sindsdien september 2017 nooit meer de oude geweest.
Hele waslijst geprobeerd tegen m'n klachten, en psychiaters gezien etc etc.
Waar ik dus last van heb is een ontzettend laag bewustzijns niveau wanneer ik geen stimulatie heb. Mijn concentratie is bar slecht, gedachten chaotisch en niet te volgen, dissociatie derealisatie klachten, burnout klachten, nare lichamelijk symptomen en kan nog wel even doorgaan..
M'n hersenen functioneren niet meer normaal, en zit nu ook noodgedwongen aan een Benzo vast tegen me klachten waarnaast ook kratom nog. Zonder gebruik is het echt alsof ik super Bad ga op alles en lukt het me amper nog vloeiend te praten of naar buiten te gaan, met xanax (1x per dag) en kratom + afleiding lukt het me nog de dagen door te komen. Overigens wel aan het afbouwen van xanax maar m'n situatie blijft hetzelfde en extreem moeilijk te dealen met het leven.

Ik deel dit verhaal nu vooral om de reden wellicht reacties te krijgen met gene die dit herkent, of misschien ook (minofmeer) ervaren heeft.
Tips zijn welkom, maar kan alwel alvast aangeven dat ik letterlijk alles wat te doen valt gedaan heb of aan het doen ben.

Anyway,
Thanks for reading,,
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Klassiek geval van te vaak XTC.

Je serotoninehuishouding is nogal kwetsbaar, als je te vaak op elkaar XTC gebruikt ontwikkel je tal van klachten zoals je gemerkt hebt.

Lange tijd geen drugs meer gaat dat herstelle, hoe lang dat duurt kan varieren. Ik was er eind jaren 90 nog een stuk erger aan toe dan jij, en bij mij duurde het een ruim jaar eer ik weer hersteld was.

Met geen drugs bedoel ik trouwens ook geen benzo's en/of kratom. Laat het maar voelen dat je dom bent geweest, daar leer je van, en dat is beter dan dalijk met een benzoverslaving te zitten dan ruil je het ene probleem in voor het andere.
A
Anonymous96Lid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Klassiek geval van te vaak XTC.

Je serotoninehuishouding is nogal kwetsbaar, als je te vaak op elkaar XTC gebruikt ontwikkel je tal van klachten zoals je gemerkt hebt.

Lange tijd geen drugs meer gaat dat herstelle, hoe lang dat duurt kan varieren. Ik was er eind jaren 90 nog een stuk erger aan toe dan jij, en bij mij duurde het een ruim jaar eer ik weer hersteld was.

Met geen drugs bedoel ik trouwens ook geen benzo's en/of kratom. Laat het maar voelen dat je dom bent geweest, daar leer je van, en dat is beter dan dalijk met een benzoverslaving te zitten dan ruil je het ene probleem in voor het andere.
Klik om te vergroten...

Je hoeft niet zo snel conclussies te trekken, hoe kan je zeggen dat je er erger aan toe was?
Vriend ik ben bijna 2 jaar verder nu, voordat ik uberhaupt xanax nam was ik 24/7 bij de crisisdienst, fysiek continue steken en lijpe spanning in me hoofd gekraak, meerdere ervaringen dat letterlijk iets knapt in me hoofd. Ga daar verder niet meer over zeggen. Voelen dat ik dom ben geweest leef ik elke dag mee, heb al 3 second opinions gehad opnames etc.
Als die alprazolam me niet geholpen had was ik er alang niet meer dus aub kom niet met zulke dingen.
Post dit verhaal enkel voor ervaringen van andere that's all.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je vraagt om tips maar gaat de belangrijkste tip niet appreceren met in de aanval gaan om het feit dat jouw situatie mss wel erger aanvoelt.
Heb hetzelfde watertje doorvaren en mss komt het bij elk op zich over dat dood gaan waarschijnlijk leuker was.
Sws herstel je na lange tijd maar laat vooral andere middelen buiten spel.
Je hersenen gaan het beste herstellen met een nuchtere gezonde levensstijl.
A
Anonymous96Lid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekZ zei:
Je vraagt om tips maar gaat de belangrijkste tip niet appreceren met in de aanval gaan om het feit dat jouw situatie mss wel erger aanvoelt.
Heb hetzelfde watertje doorvaren en mss komt het bij elk op zich over dat dood gaan waarschijnlijk leuker was.
Sws herstel je na lange tijd maar laat vooral andere middelen buiten spel.
Je hersenen gaan het beste herstellen met een nuchtere gezonde levensstijl.
Klik om te vergroten...
I know ben ik van op de hoogte,
Tis meer dat ik zei dat Tips welkom zijn maar doe al alles wat ik kan doen qua herstel, meer een vraag naar ervaring van mensen om soort herkenning te ontvangen miss. Aangezien t nogal eenzaam voelt zulke extreme klachten te hebben en het zo weinig voorkomt. Ken veel mensen die veel meer gebruikt hebben en dan ook daily maar niet zoveel klachten aan over houden. Hence my post,
Thx for the feedback anyways

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."