Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRem er blijvend af na gebruik XTC/mdma

Rem er blijvend af na gebruik XTC/mdma

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
BerlinMoskauLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey beste mensen,

Ik heb vorige zomer voor het eerst xtc gebruikt, kleinschalig festival met vrienden, voelde gewoon goed. Sindsdien nog 4x gebruikt, voor het laatst nu 4 maanden geleden.

Heb al sinds die eerste keer zo'n enorm veranderde focus. Alsof ineens alles op zijn plaats viel. Ben nu 28 en heb door allerlei omstandigheden de eerste 27 zo met mezelf in de knoop gezeten, was enorm verlegen en vooral heel erg geremd.

Sinds die eerste keer is die rem er echt totaal af gegaan. Gisteren gebobt op een festival en ging nuchter echt heerlijk los. Ik voel me eigenlijk al een jaar lang op een goede, gefocuste manier high.

Ben enorm afgevallen, gaan trainen, veel empathischer. Ik was vroeger al bang om iemand een hand te geven maar voel me nu zo goed bij iedere hand die ik schud, knuffel/zoen die ik krijg.

Hebben meer mensen dit gehad en valt dit onder derealisatie? Want ik voel me echt meer dan ooit met beide voeten op de grond en zo zelfverzekerd. Twijfelde ook altijd over hoe anderen over mij dachten, maar voelde toen die eerste keer zoveel liefde en dat is zo blijven hangen. Hoop dat het niet meer ophoudt. Maar, vroeg me dus af of meer mensen dit ooit zo ervaren hebben.
S
Snelle peppieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik blowde een aantal jaar en telkens als ik stopte had ik geen concentratie meer en vergat heel veel op korter termijn.

Als ik dan een pilletje nam zonder wiet werd ik altijd weer helder de tijd erna
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit kan ik me wel voorstellen. Ik ben nooit heel geremd geweest maar sinds mijn eerste keer xtc ben ik zeker minder bewust bezig met wat anderen van mij vinden. Dat zie je terug in allerlei dingen, maar vooral in het lekker ongeremd dansen en babbelen met iedereen. Juist daardoor vinden mensen je juist leuker, oprechter en zelfverzekerder overkomen.

Mooi dat je het zo positief ervaart! Ik ben zelf ook van mening dat xtc (en dan vooral de eerste keer) je leven zeer positief kan beïnvloeden!

Derealisatie zou ik het noemen, eerder een andere, betere blik op je eigen leven.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel herkenbaar voor mij. Ik zat hele lange tijd erg met mijzelf in de knoop. Geen leuke jeugd gehad wat voor zoveel stress heeft gezorgd dat ik er een maagprobleem aan heb overgehouden. Op een gegeven moment merkte ik dat zelfs al mijn vrienden zich de rug naar mij toe begonnen te keren en had ik vrijwel overal een negatieve kijk op. Ik had zelf geen idee wat hier de reden voor was, of wilde niks aan mijzelf veranderen.
Toen ik de 1e keer XTC gebruikte liet het mij zien dat ik eigenlijk altijd met oogkleppen op heb gelopen. Ik stond niet open voor andere meningen en gedachten. Ik wist wat juist was en dat is einde discussie. Ik weet nog goed dat toen het bij mij in begon te werken ik ineens heel veel positiviteit zag in dingen/personen die ik normaal gesproken helemaal kut vond. Dit heeft mij enorm geholpen met nadenken voordat ik iets zeg en dingen van 2 kanten bekijken.
Ook begon ik te praten over alle problemen die ik nooit verwerkt had en kreeg ik een beter beeld over mijn eigen gedrag. XTC laat mij eigenlijk mijzelf zien vanuit het perspectief van een ander.
De maanden na mijn eerste keer heb ik zoveel aan mijzelf gewerkt en nagedacht dat ik me echt als een nieuw persoon kan beschouwen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."