Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMatige ervaring - anders doseren?

Matige ervaring - anders doseren?

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
h
hoppaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er is vrij veel geschreven over (start)doseringen en bijpakken, maar gezien mijn vorige ervaring nogal tegenviel (en ik afging op wat normaal aangeraden wordt), ben ik toch benieuwd of jullie anders zouden doseren of nog tips hebben.

Paar eerdere ervaringen: als allereerst weleens kwartje gedaan, niet heel boeiend effect gevoeld. Daarna een keer intens goed op een halve gegaan (+ later op de avond nog een halve) en sindsdien eigenlijk altijd goede ervaringen (nu keer of 6) met starten met halve pil. Helaas op die momenten geen weet van mg's. Beetje dom, maar vanaf nu wilde ik m'n leven gaan beteren.

Dus deze keer:
- Had een geteste pil van 200mg (spreiding 180-205)
- 4 maanden niet gebruikt
- geluncht 2,5 - 3u voor gebruik

Plan was starten met halfje en later kwartje bijnemen. Ben M, 33j, 74kg.

Zo gezegd, zo gedaan op festival, maar deed na 2,5 uur nog nauwelijks iets aan gewenst effect (love gevoel, euforie, 1 met muziek zijn, warme gloed). Soms zo'n klein beetje gevoel van hij gaat opkomen.. oh nee toch niet. Echter wel: bijten / kauwen, oftewel de negatieve dingen.

Uiteindelijk na 2u 45m maar bijgepakt, meteen ook nog een halve gedaan. Toen wel meer energie, prima vibe en lekker in de muziek maar niet echt dat love / euforie / echt lekkere gevoel.

Ben benieuwd wat jullie denken:
- anders doseren? (gezien dingen die ik las heb ik al gedacht aan lagere en aan (iets) hogere startdosis dus dat help niet haha)
- volgende keer ook na 3u nog niet bijpakken, afwachten wat er gebeurt?
- kan er eigenlijk verschil zitten tussen de ene 200mg pil en de andere (in gewenste effecten)?
- keertje pech gehad? Of het echte gewenste effect kan gewoon weg zijn na X keer gebruik?

Andere tips om kans zo groot mogelijk te maken op een fijne trip? Ook m.b.t. eten X uur van tevoren bijvoorbeeld?

Bedankt!
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben niet de meest ervaren persoon om hier advies over te geven, maar volgens mij neem je te veel op je feestavonden. De bedoeling is dat je op de avond 1,5 x je lichaamsgewicht in mg doseert. Voor jou is dat dus totaal 111mg. Als je een halfje neemt heb je bijna je volledige dosis al binnen en ga je inderdaad heel lekker zoals je aangaf. Echter moet je hierna niet bijnemen omdat je dan boven je maximale dosis komt met als gevolg dat je love gevoel gaat afzwakken en je veel strakker gaat staan. Ik heb dit zelf ook een keer meegemaakt dat ik teveel, te snel had genomen en ik al mijn serotonine met een half uur op was.
Mijn advies is om voorlopig even niet te gebruiken. Geen 3 maanden, maar misschien een half jaar tot een jaar omdat de kans aanwezig is dat je serotonine zwaar uitgeput is door het te veel nemen op meerdere momenten. Als je dan weer gaat nemen zal ik beginnen met een kwartje van 75mg. Later nog eens circa 36mg (klein kwartje) bijnemen om het effect te verlengen. (75+36 is 111mg wat 1,5 x lichaamsgewicht is).
En zorg er ook voor dat je lichaam uitgerust is voordat je gaat gebruiken. Eet gezond, neem genoeg slaap en vermijd eventueel blowen een paar dagen van te voren.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#3
Denk gewoon pech. Tuurlijk moet je de 3 maanden regel aanhouden, gezond eten al die dingen. En toch, wil het wel eens een keertje niet gaan zoals het zou moeten gaan.

Wat kan je er aan doen? Weinig. Heb het meegemaakt, altijd een halve pil te nemen, gezond gegeten voldoende tijd tussen gebruik, was niet down, verdrietig of wat ever.. Toch bleef ik in een rotsfeer zitten, hangerig, moe sloom, oké ik was gewoon niet leuk.
Heb toen een comedy aangezet, Ronald Goedemondt was mijn Hero. Kon eindelijk mijn gedachten turnen naar een happy positieve vibe.

Ik heb alles al eens geprobeerd, wel en niet eten van te voren, tijdens, achteraf. Andere muziek, vitamine bijnemen, starten met weinig en daarna wat meer en andersom. Het valt zoals het valt, meestal ga je lekker zoals het heurt, die ene keer niet. Jammer, volgende keer beter!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."