Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC tijdens het last hebben van fluxziekte

XTC tijdens het last hebben van fluxziekte

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Geen idee.
Ik hou wel van een avondje goed drinken. Nou ben ik afgelopen 2 weken niet harder gegaan dan ik normaal ga. Maar nou hebben ik en een vriendin van mij last van fluxziekte
Klik om te vergroten...
Maar ik neem aan dat je weet dat alcohol een negatieve invloed heeft op jullie aandoening en deze zelfs veroorzaakt kan hebben?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je echt refluxziekte hebt is het niet verstandig. Mdma werkt heel sterk op je maag en maagzuur. Zelfs mensen zonder reflux kunnen last van zuurbranden krijgen en overgeven. Mocht je echt de diagnose hebben via een arts zou ik het de arts vragen.
Heb je een 24 uurs ph meting ondergaan? Of een slokdarmmanometrie of gastroscopie? Zonder die onderzoeken kan het niet aangetoond worden dat je de ziekte echt hebt.
Een ongezonde levensstijl kan ook vergelijkbare klachten geven. Roken, alcohol, onregelmatig en ongezond eten, slecht slaapritme, etc.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Stress is ook een grote factor.

Zo heb ik een niet helemaal goed sluitende maagklep (aangetoond met zo'n gastroscopie, mijn god wat een horror is dat zon slang met camera in je slokdarm lol), maar ik heb tot dusver alleen maar in periodes van hevige stress last gehad van maagzuur in mijn slokdarm.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
idd @acht.zes , stress was ik vergeten! Dat kan ook zulke klachten geven.
J
JordanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jaa. Ik weet dat de alcohol een deel speelt in de oorzaak. Ik ben daarom ook van plan niet meer te gaan drinken tot na het festival. Ik ben ook nog niet naar de dokter gegaan. Mijn klachten zijn niet zo sterk. En ik merk het eigenlijk nooit. Ik heb op internet gelezen dat er meerderen dingen zijn die het veroorzaken. Dus ik ga dat gewoon zo veel mogelijk minderen. Mijn vriendin aan de andere hand had echt last van steken in der maag. En daarom nu aan de medicatie zit.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Jordan
Mijn vriendin aan de andere hand had echt last van steken in der maag
Klik om te vergroten...
Ik begin te vermoeden dat er dingen door elkaar gehaald worden. Je hebt het over steken in de maag en maagbeschermers als medicijn. Fluxziekte is maagzuur dat in de slokdarm, komt, de pijn zit dan een stuk hoger en wel in de slokdarm (die is niet bestand tegen maagzuur) achter je borstbeen en daar worden dacht ik maagzuurremmers voor voorgeschreven en geen maagbeschermers. Dus wellicht is het geen fluxziekte die jullie hebben maar iets anders.
J
JordanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat zou best kunnen dat het maagzuurremmers zijn. Ik was er niet bij toen ze naar de dokter ging en ze wist ook niet wat de dokter het nou noemde. Maar in het algemeen zou dat soort medicatie te combineren zijn met xtc
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Jordan
Je hebt je antwoord toch al? Of zit je gewoon te wachten op iemand die zegt dat het wel een goed idee is?
A
AtwaLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
@Jordan
Je hebt je antwoord toch al? Of zit je gewoon te wachten op iemand die zegt dat het wel een goed idee is?
Klik om te vergroten...

Dat doet iedere TS hier met een vraag of iets slim is toch?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je medicijnen nodig hebt om je maag rustig te houden, is het niet slim daar iets bij te slikken dat juist je maag kan irriteren en van slag maken.
Maar het is aan jou natuurlijk, alles kan. Zo lang we niet weten om welk medicijn het gaat kunnen we geen direct advies geven. Vraag het de arts.
J
JordanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo,

Ik hou wel van een avondje goed drinken. Nou ben ik afgelopen 2 weken niet harder gegaan dan ik normaal ga. Maar nou hebben ik en een vriendin van mij last van fluxziekte ( zoek dit op of Google als je meer info wil ). Mijn vriendin is naar de dokter gegaan en heeft maagbeschermers gekregen. Nou hebben wij een festival volgend weekend en waren van plan XTC te gebruiken. Heeft iemand ervaring of weet iemand of dit een probleem is en/of veilig.

Vriendelijke groet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."