Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdexamfetamine via de mond of snuiven?

dexamfetamine via de mond of snuiven?

12 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
l
larspopLid
01-01-2024, 00:00
#1
hoi allemaal,

Gisteravond probeerde ik 30mg dexamfetamine om 19:00. het effect kwam op na een kleine 20 minuten en het opgewekte gevoel/euforische gevoel, bleef tot wel 01:00. Wellicht speelt de maaginhoud mee, want at om 18:00 spagetti met zalm. Dacht juist dat door het slikken van Dex, zo kort na een maaltijd het effect ziu uitblijven. Maar het effect was goed. Om 01:30 nam ik een Temazepam met een slok alcohol voor de slaap en die werkte nieteens meteeen.

Nu vraag ik me af. Wat als ik die 30mg Dexamfetamine, had gesnoven? veel beter effect?
l
larspopLid
01-01-2024, 00:00
#2
oh ok, ik dacht dat het beter zou werken.
maar klopt het dat een lege maag niet betekent dat de pillen beter werken?

ik heb het idee dat de keren dat mn pillen goed en lang werkte, ik daarvoor wel gegeten had.
zijn er voedingstoffen die de biologische beschikbaarheid bevorderen ofzoiets?

want vaak werkte een dosis Dex, hooguit twee uurtjes. Maar nu na een maaltijd ervaarde ik het goede gevoel, rond 01:00 nog. Vond het opmerkelijk
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Over het algemeen werken drugs sneller en heftiger op een lege maag inderdaad, maar het is niet zo dat het in enen niet meer werkt als je wel gegeten hebt. Bovendien is 30mg dex best een hoge dosis, dus het verbaast me niet dat je het goed merkte.

En dex duurt best lang, wat verlengd wordt als je een volle maag hebt. Hoe meer er in je maag zit hoe langer het duurt voordat het goed werkt en hoe langer het effect aanhoud.
l
larspopLid
01-01-2024, 00:00
#4
ah vandaar. dus eten is beter als je het effect zo lang mogelijk wilt behouden.
het was een heerlijk effect. maar doe ik meestal alleen op Woensdagavond en dan op Zaterdagavond altijd 50mg gecrushte methylfenidaat retard. Grove stukjes retard tabletten werken naar mijn idee ook langer door. Maar ook hiervoor geldt weer. volle maag is wel bevordelijk? dan weet ik dat :tearsofjoy:

heb je wel een afrader wat er juist NIET in je maag moet zitten? spaghetti met zalm lijkt een voltreffer tezijn igg
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je het bevorderlijk vind dat het effect zolang mogelijk duurt moet retard pillen juist niet crushen... Het hele idee aan retard is verlengde afgifte ipv in 1 keer alles afgeven.

Maar de meeste recreatieve gebruikers willen juist dat het zo heftig mogelijk werkt waardoor je beter een lege maag kunt hebben en retard pillen crusht, etc.
l
larspopLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja dat is zo, maar dan moet ik 75mg aan retard pillen gaan slikken. Dan ben ik zo door mn voorraad heen. De euforie mag van mij iets minder hevig zijn, maar dan het liefst lang. Daar crushte ik de pillen in grove stukjes, zodat er nog iets van de vertraagde afgifte in stand zou blijven, of is dat onzin?

Ooit probeerde ik 50mg Methylfenidaat met een flinke glas wijn. Het effect was overweldigend, maar het gekke is dat dit alleen bij de eerste keer was. Daarna leek alcohol het effect alleen maar te remmen. Het effect was zo fantastisch dat ik er nog aan terug denk. Maar als ik nu methylfenidaat neem met alcohol ervaar ik geen verschil met zonder alcohol.

heb jij tips voor een goede rush? methyl met alcohol of mixen met dex of juist niet? :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je dit elke week doet heb je gewoon tolerantie en is het logisch dat je die rush niet meer ervaart. Minder gebruiken dus... Elke week is sowieso niet goed voor je.
l
larspopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Als je dit elke week doet heb je gewoon tolerantie en is het logisch dat je die rush niet meer ervaart. Minder gebruiken dus... Elke week is sowieso niet goed voor je.
Klik om te vergroten...

ok, je bedoelt dat twee keer per week ( woensdag en zaterdag) teveel is? beter is een keer per week 45mg? Zou dat al beter zijn?

Ik slik verder iedere avond ( 7 dagen op, 5 dagen af) 200microgram Haldol, (druppelvorm) om mijn D2 receptoren te upreguleen. Dit op advies van Allan Young. Die heb ik ooit benaderd nav een paper op pubmed.

Zodoende slik ik eigenlijk al maanden, elke Zaterdag, 45mg met wisselend effect. Altijd wel ed euforie. ( die Dexamfetamine 30mg op Woensdag doe ik eigenlijk nu pas voor de tweede keer) Vooral bij gecruschte, langwerkende pillen die ik grof maal ( dus niet verpulver tot gruis). Maar ben dus reuze benieuwd naar de invloed van de maaginhoud op de ppillen en de opname daarvan. Iets in de maag werkt vertragend zeg je, dat heb ik idd ervaren. Was fijn. Snuiven zal ik niet doen dan. bedankt voor de tip.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee ook met 1 keer per week krijg je tolerantie.
l
larspopLid
01-01-2024, 00:00
#10
ok, maar ik laat de Dex voortaan achterwege.
met welke frequentie van inname zit ik safe dan?
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik merk nu zelf ook dat je met bepaalde middelen heel snel tolerantie opbouwd! Ik nam vanmiddag in 1 keer 70mg Dexamfetamine en merkte helemaal niets terwijl ik vorige week nog hard ging op 30mg maar na een week is t effect nu dus al weg bij mij. Het enige middel wat me nooit in de steek laat is Oxycodon al ben ik in 6 jaar tijd wel flink met dosering omhoog gegaan. Ooit begonnen met 20mg naar 200mg nu.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Kleine 2 weken geen Dex gebruikt, vanmiddag 50mg ineens. Ben zeker 6 uur strak uit me dak gegaan:hearteyecat:
Voor de tolerantie is t dus wel goed om af en toe een poosje niks te nemen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pillen zijn gemaakt om te slikken en aangezien dex als je het slikt al snel werkt zou ik het daar lekker bij laten. Met snuiven zal het wat sneller opkomen en wat korter duren, maar je krijgt ook allemaal bindmiddelen enzo binnen wat slecht voor je neus is en ook een deel van de werking kan tegenhouden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."