Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo's werken alleen smiddags?

Benzo's werken alleen smiddags?

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mede nachtuil , ik zou maar een psg en actiwatch met aanvragen bij het slaapcentrum. Of is dit pas recent gekomen? Of altijd een slechte slaper geweest? Klinkt alsof je melatonine aanmaak op hol is geslagen. Daar zijn ook tests voor makkelijk zelf te doen.

Dus hoelang en ernstig zijn de klachten?
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op het moment leef ik behoorlijk in een nachtritme, en daar ben ik niet zo blij mee. Ik zou liever snachts slapen en overdag wat actiever zijn. Ik heb dit al op verschillende manieren geprobeerd. Hele tijd geen drugs gebruikt, gesport, wekkers gezet, bepaalde tijden eten, s'avonds geen tv/laptop schermen kijken, mediteren, melatonine, en al die shit. Maar geen succes. Mijn werk is trouwens heel wisselend qua tijden, ik moet t echt hebben van zelfdiscipline

Nu hoopte ik dat benzo's me een beetje konden laten slapen snachts. Maar tot mijn grote verbazing merk ik tot de zon opkomt helemaal niets van dat spul. Echt niets! :neutral:

Flurazepam, alprazolam, temazepam, Flunitrazepam, lorazepam, Diazepam (en nog allemaal dingen waarvan ik de naam vergeten ben).. ik merk er savonds en snachts helemaal niets van, op welk tijdstip ik t ook neem, maar overdag ben ik opeens wel supersuf.

Alleen (vrij hoge dosissen) GHB en dormicum weten me wel binnen een uur in slaap te krijgen. Maar dormicum is gewoon te duur, vooral gezien de tolerantie die ik er nu al voor opbouw en t werkt kort. En een ghb-verslaving daar zit ik al helemaal niet op te wachten. Bovendien slaap ik daar maar een paar uurtjes op en word meestal misselijk als ik bijpak.

Heeft iemand misschien een tip voor me hoe ik van een nachtuil een héél klein beetje in een dagvlinder kan veranderen?

Thanks :confused:mile:
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oh jee, alle dagvlinders slapen nu natuurlijk al, dus mijn moment van vraagstelling is al niet handig? :wink:
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Of is er misschien een hopeloze nachtuil, net als ik, die mijn probleem herkent? Dan zou ik me misschien ook al wat beter voelen. :sunglasses: Nou geen haast, we hebben nog tot de zon opkomt :smirkcat:
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben altijd al een lastige slaper geweest. Maar de laatste paar jaar zijn mijn klachten erger geworden. Vooral sinds ik 2,5 jaar geleden met wisseldiensten begon, en nog erger toen ik zo'n 1,5 jaar geleden burnout verschijnselen kreeg. Nu werk ik als zelfstandige en kan voor een deel m'n eigen tijden bepalen.

Maar merk toch dat t stukken minder rendabel is als ik snachts wakker ben en smiddags slaap.

Wat kunnen ze voor me betekenen bij zo'n slaapcentrum? Hoe meld ik me daar aan?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Via de huisarts, die moet je doorverwijzen zodat het vergoed word. Ze meten daar van alles om zo goed mogelijk een diagnose te stellen of wat eruit de resultaten kan komen.

Je moet wel 3 weken zonder benzo's zijn , na circa 2 weken is je normale slaap patroon terug.

Ik heb er veel aan gehad! Vertel de huisarts ook over de medicatie die niet (meer?) werkt.
Succes als je vragen over de PSG , actiwatch en melatonine test hebt pb maar.
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oké thanks voor je ervaring! Hoe is je slaappatroon nu dan?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
missWappie zei:
Oké thanks voor je ervaring! Hoe is je slaappatroon nu dan?
Klik om te vergroten...

Wisselend, sinds ik slaaptherapie heb een stuk beter. Handig om te weten wat er precies mis gaat.
Slaap nu ongeveer van 1 tot 9-10 uur.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ipv de pammetjes
Aan de huisarts prometazine vragen 2x25mg
Ik kan ook nooit slapen.
Benzo's verslavend tolerantie etc dus die mag ik niet.
Maar prometazine werkte perfect voor me
Ik heb geen tolerantie opbouw gemerkt.
Ik heb toch wel een jaar of 4 dagelijks gebruikt.

Als het echt niet lukte combineerde ik het met 50mg truxal.
Maarja ik weet niet of jij dat hebt natuurlijk
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Liefhebbertje zei:
Ipv de pammetjes
Aan de huisarts prometazine vragen 2x25mg
Ik kan ook nooit slapen.
Benzo's verslavend tolerantie etc dus die mag ik niet.
Maar prometazine werkte perfect voor me
Ik heb geen tolerantie opbouw gemerkt.
Ik heb toch wel een jaar of 4 dagelijks gebruikt.

Als het echt niet lukte combineerde ik het met 50mg truxal.
Maarja ik weet niet of jij dat hebt natuurlijk
Klik om te vergroten...

Een oude bump misschien maar ik heb nooit een versuffende werking van promethazine alleen gehad. Krijg het ook gewoon voor overdag tegen die stomme hooikoorts.

Anders zou het fijn zijn hoewel je ook daar een tolerantie voor opbouwt..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."