#1
Ik vraag me nog steeds af hoe dit nu precies zit. De halfwaardetijd is de tijd dat de helft van de ingenomen medicatie door het lichaam word afgebroken. Toch hoor ik van mensen dat het niet zo is dat na 2 halfwaardetijden de stof volledig uit je bloed is?? Hoe werkt dit dan precies?
Nog een vraag. Hoe zit het dan als je bijvoorbeeld een langdurig werkend middel hebt met een halfwaarde tijd van meer dan 24 uur. Als je dat dan elke dag inneemt betekend dit dan dat je steeds meer in je bloed krijgt? En dit gewoon steeds hoger word bij dagelijks gebruik? Dan zou je op gegeven moment toch een overdosis krijgen? Dit heb ik me heel lang afgevraagd hoe dit zit dus misschien dat iemand er een antwoord op kan geven?
Nog een vraag. Hoe zit het dan als je bijvoorbeeld een langdurig werkend middel hebt met een halfwaarde tijd van meer dan 24 uur. Als je dat dan elke dag inneemt betekend dit dan dat je steeds meer in je bloed krijgt? En dit gewoon steeds hoger word bij dagelijks gebruik? Dan zou je op gegeven moment toch een overdosis krijgen? Dit heb ik me heel lang afgevraagd hoe dit zit dus misschien dat iemand er een antwoord op kan geven?