Dag allemaal,
First post
De afgelopen 1,5 jaar ben ik van totale nitwit naar enthousiast gebruiker gegaan.
Een keer of 4 xtc, 1 x pure mdma, 1x 2-cb, 2 x ghb, 1 x ayahuasca en 1 x truffels. O ja, en 1 joint.
Tot nu toe altijd samen met mijn vriendin gebruikt. Soms thuis, soms op dansfeestje of festival. Omdat mijn ervaringen met xtc nogal wisselend waren, ben ik me wat gaan verdiepen. Want de high is geweldig maar ik ben me er scherp van bewust dat het me ook iets kost. De dip achteraf valt me best zwaar dus ik wil dat de trip het wel waard is. TRIP > DIP is mijn doel (en dat van elke gebruiker lijkt me). Qua dosering altijd binnen de lijntjes gekleurd en alleen afgelopen zomer 1 keer een te kort interval tussen 2 trips, waarbij de 2e trip ook echt tegenviel.
De juiste dosering maakt heel veel uit, maar ik vertrouw de pillen (en de mdma) die ik koop eigenlijk niet. Dealer zegt dat een pil 220mg bevat. 1 pil laten testen. daar zat 200mg in. Zou er dan in een handje pillen ook een exemplaar zitten met 240mg? Of 260? Of 160? En als de dosering per pil zo uit elkaar loopt, hoe zit het dan met de verdeling van de mdma binnenin de pil? Is het ene kwartje het andere wel? Op basis van eerste ervaringen denk ik van niet, en eerlijk gezegd baal ik daar van. Maar ja, het is niet zo dat je bij de fabrikant kunt gaan klagen, en 10 pillen ineens afgeven bij testservice is een dure grap. Bovendien mag het niet eens.
Vragen:
- Hoe zeker kun je er van zijn dat de dosis per pil een beetje klopt, en wat is er op te verzinnen dat je vooraf ongeveer weet hoeveel je binnenkrijgt?
- Zou het niet beter zijn als pillen een lagere dosis bevatten (bijvoorbeeld 90mg) omdat het daarmee veel makkelijker en nauwkeuriger doseren is?