Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe weet je hoeveel je slikt?

Hoe weet je hoeveel je slikt?

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarschijnlijk het beste om mdma crystallen te halen gezien deze minder spreiding hebben.

Je zou anders ook een aantal pillen van een batch laten testen hier het gemiddelde van pakken (wat uiteraard niet altijd even accuraat is als de spreiding groot is).
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag allemaal,

First post :)

De afgelopen 1,5 jaar ben ik van totale nitwit naar enthousiast gebruiker gegaan.
Een keer of 4 xtc, 1 x pure mdma, 1x 2-cb, 2 x ghb, 1 x ayahuasca en 1 x truffels. O ja, en 1 joint.

Tot nu toe altijd samen met mijn vriendin gebruikt. Soms thuis, soms op dansfeestje of festival. Omdat mijn ervaringen met xtc nogal wisselend waren, ben ik me wat gaan verdiepen. Want de high is geweldig maar ik ben me er scherp van bewust dat het me ook iets kost. De dip achteraf valt me best zwaar dus ik wil dat de trip het wel waard is. TRIP > DIP is mijn doel (en dat van elke gebruiker lijkt me). Qua dosering altijd binnen de lijntjes gekleurd en alleen afgelopen zomer 1 keer een te kort interval tussen 2 trips, waarbij de 2e trip ook echt tegenviel.

De juiste dosering maakt heel veel uit, maar ik vertrouw de pillen (en de mdma) die ik koop eigenlijk niet. Dealer zegt dat een pil 220mg bevat. 1 pil laten testen. daar zat 200mg in. Zou er dan in een handje pillen ook een exemplaar zitten met 240mg? Of 260? Of 160? En als de dosering per pil zo uit elkaar loopt, hoe zit het dan met de verdeling van de mdma binnenin de pil? Is het ene kwartje het andere wel? Op basis van eerste ervaringen denk ik van niet, en eerlijk gezegd baal ik daar van. Maar ja, het is niet zo dat je bij de fabrikant kunt gaan klagen, en 10 pillen ineens afgeven bij testservice is een dure grap. Bovendien mag het niet eens.

Vragen:
- Hoe zeker kun je er van zijn dat de dosis per pil een beetje klopt, en wat is er op te verzinnen dat je vooraf ongeveer weet hoeveel je binnenkrijgt?
- Zou het niet beter zijn als pillen een lagere dosis bevatten (bijvoorbeeld 90mg) omdat het daarmee veel makkelijker en nauwkeuriger doseren is?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Daarom slik ik geen pillen. Ik weeg alleen mdma-kristallen af en stop ze in een capsule. De kwaliteit van de kristallen zijn over het algemeen heel goed in Nederland. De werkzame stof in kristallen is ongeveer 80%.
Dus als ik een dosis wil nemen van 100 mg mdma, weeg ik 120 mg af.

Ik heb 1 keer een xtc pil gehad. Begonnen met 1/3e pil. Nou ik kwam er de hele avond niet goed in en mijn vriend ging knetterhard! Waarschijnlijk de spreiding niet goed.

Met kristallen kan je je dosis tenminste goed bepalen. En als je een vaste klont koopt, is de kans ook heel klein dat er een stof inzit die er niet hoort.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dealer zegt x aantal mdma , wij zeggen.
Testen die handel , duur of niet..
Of het per pil varieert weten we niet van hieruit en kun jij ook onmogelijk weten.
Zoals hierboven gezegt door @Natozlato
Koop je beter pure mdma en laat je die testen en steek je hem zelf in capsules.

Edit. Welkom op het forum , have fun :)
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Het zou zeker beter zijn als pillen lager gedoseerd zijn, dat was vroeger in de jaren 90 ook zo.
Als ik jou was zou ik de pillen die ik nog heb, bewaren tot de testcentra weer open gaan, en voor nu kristallen kopen. En een weegschaaltje heb je al voor een paar tientjes. Ik kan het je echt aanraden, want de startdosis is echt belangrijk bij mdma.
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor de tips. Ik ga eens kijken of ik aan een brokje mdma kan komen :) Weegschaaltje heb ik al.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bij het testcentrum houden ze wel de spreiding bij. Dus de laagst geteste en de hoogste getest van pillen met dezelfde uiterlijke vertoning. Soms is het verschil wel 50-100mg. En veel batches worden gekopieerd.

Voordeel met mdma kristallen is dat je ze kan laten testen op puurheidpercentage.
Volgens mij is 84% het puurste wat mogelijk is in kristalvorm. Dus als je dan 100mg neemt dan krijg je 84mg mdma binnen. (100*0,84)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."