Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen alprazolam

Stoppen alprazolam

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
I
IngevlLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal
Zoals de titel al aangeeft ben ik aan het stoppen met alprazolam na iets meer dan een jaar gebruik. Tot een tijdje terug nam ik 3x0.5 mg per dag en soms wat meer. Nu ben ik sinds geruime tijd aan het afbouwen en zit ik nu nog op 2x een halve van 0.25 mg per dag. Ik vroeg mij af of het mag om dit nu ineens te stoppen of ga ik daarvan nog ontwenningsverschijnselen hebben? Waarvan heb ik last gehad tijdens het stoppen: misselijkheid, onwennig gevoel, slapeloosheid, hoofdpijn. Slapeloosheid kan ik wel mee om door te minderen met alprazolam ben ik toch overdag veel actiever. Vooral het opnieuw opsteken van angsten is wat mij wat afschrikt.
Grts
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je erbij kan 2 ddd 5 mg diazepam en dat alleen als het niet echt niet gaat.
Maar hoef niks te zeggen over vervanging met benzodiazepines, gebruik zo min mogelijk.

Kan je die tabletten in 4en delen of geen pillensnijder daar? Anders zo proberen te minderen met minder klachten.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij dit spul is heel langzaam afbouwen goed mogelijk. Trek er een lange tijd voor uit, om je lichaam te laten wennen. Je zit nu op een lage dosis en hebt ze al doormidden gesneden. Gezien je klachten, eventueel nog een keer doormidden met een scherp mes. Trek per deel een maand uit. Wees niet te streng voor jezelf als je soms een dag hebt dat je iets meer nodig hebt. Daarna weer verder met de afbouwdosis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."