Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxazepam, hoeveel?

Oxazepam, hoeveel?

17 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Malafide zei:
Nou even een update:

Zondagavond is het er toch niet van gekomen ivm bezoek.

Gister de hele dag gewerkt. Kwam 7 uur in de avond thuis. Had wel zin erin dacht ga eerst even liggen.

Shit, in slaap gevallen het is 23.30. Voel mij behoorlijk uitgerust. Nou dan maar een halve Oxazepam proberen want slapen zal er wel niet in zitten.

Na een uur nog niks, dus besloten de andere helft te nemen en een biertje. Nog steeds niks na een half uurtje dus dan maar een tweede biertje. Toen ik die voor de helft op had dacht ik heel eventjes liggen op de bank.

Opeens hoor ik de wekker. Die gaat normaal om kwart over 6. De tv staat nog aan en ik zie dat het half 9 is !! Watttt, half 9? Ik had een half uur geleden op werk moet zijn. Is de wekker (2 wekkers zelfs,) meer dan 2 uur lang afgegaan en ik heb niks gehoord? Huh? Ik ging toch gewoon eventjes liggen? Dat wordt rennen.

Nou vaag dan, lijkt mij gewoon een heel sterk slaapmiddel ofzo.

Snap niet wat ik ervan moet vinden, maar ben vandaag vroeg thuis, nu al dus. Heb besloten om maar gelijk een hele te nemen met 2 biertjes en niet te gaan slapen.

Nou ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Mvg
Klik om te vergroten...
Hoop niet dat je met auto, brommer of iets naar je werk gaat. Tot 16 uur na inname mag je niet autorijden etc bij sporadisch gebruik .
Jaaa i know ben de moraalridder van df..
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
Ik weet niet wat je er van verwacht, maar het is rustgevend/kalmerend en dus tevens slaapmiddel. Voor de rest doet het eigenlijk niks, in ieder geval niet met mij.
Klik om te vergroten...

Ja vind er maar niks aan dan. Je voelt gewoon niks. Snap niet dat mensen hieraan verslaafd kunnen raken dan eerlijk gezegd.

Ik had een keer wat andere pillen gehad van een andere vriend het leek alsof ik de hele dag stoned was. Ben helaas de naam kwijt en hij weet het ook niet meer, was op doktersrecept tegen pijn.

Had gehoopt dat het dezelfde waren voordat ik deze doos kreeg maar zag gelijk al dat ze er heel anders uitzagen. Maar had gehoopt op een zelfde soort effect.

Nou helaas dan
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die andere pullen waren soort van rubberachtig, deze Oxazepam zijn gewoon harde kleine ronde witte pillen.

Ziet er heel anders uit
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hebt zo veel benzo's, ik heb er tot nu toe 3 verschillende op en vond alleen alprazolam enigszins recreatief
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Je hebt zo veel benzo's, ik heb er tot nu toe 3 verschillende op en vond alleen alprazolam enigszins recreatief
Klik om te vergroten...

ja hij had snelwerkende en langzaamwerkende. Waren dezelfde soort.

Beetje rubberachtig en smolten in de mond.

Heb maar nog een 50mg oxa genomen en nog niks. Ben wel klaar ermee.

Laat ze liggen voor als ik een keer helemaal niet kan slapen ofzo. Hier valt geen plezier aan te beleven
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weer een update :

Nou vandaag niks te doen, zag ze liggen en heb er maar 2 van ieder 50mg genomen op een lege maag. Dacht zal wel weer niks zijn

Voel nou wel soort van wazigheid, beetje evenwichtsproblemen lijkt wel of ik licht aangeschoten ben. Maar dan niet de behoefte om te praten met mensen

Heb nog boodschappen gedaan en bleef maar slenteren tussen de winkelpanden, het boeide ook niet zoveel. Uiteindelijk een mand vol vreten wat ik normaal niet eens koop. Normaal gesproken weet ik precies wat ik wil hebben, ga doelgericht pakken en ben weer weg.

Stond er een vrouw mij nog een hele tijd aan te staren in de rij, ik wist niet of ze wat van mij moest of dat ik gewoon vaag liep te doen. En het kon mij niks schelen. Volgens mij had ze wel interesse maar het boeide niet zo veel. Normaal gesproken raak in daar wel in de stress van als iemand zo zit te kijken.

Eigenlijk best wel lekker dat Oxazepam, beetje sloom zijn en niks boeit haha
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou eerste doosje is op en heb een 2e kunnen regelen.

In de avond ging er eigenlijk het afgelopen jaar elke dag 10 bier doorheen om te kunnen slapen. Heb als ik Oxazepam heb genomen totaal geen behoefte aan bier en ga vanzelf heel snel naar dromenland.

Ben ik nu gewoon de ene verslaving aan het inwisselen voor een andere? Hoe schadelijk is dat Oxazepam nou eigenlijk?

Kan mijn ogen bijna niet meer open houden na anderhalf uur geleden 100mg te hebben genomen
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beste allen,

Doosje Oxazepam gekregen 50mg. Maar ik lees elke meer wat anders over hoeveel te nemen. De 1 zegt 20mg (de pil delen?) of moet ik gewoon maar een hele nemen?

Is meer gewoon om even te kijken wat t doet. Eentje nemen en een beetje op de bank hangen en filmpje kijken ofzo.

En waarom zijn er dan 10mg pillen? Is 50mg niet een beetje teveel van het goede voor de eerste keer?

En als ik toch niet zoveel voel van de 50mg kan ik er dan gewoon toch nog eentje nemen?

Advies aub.

Heb wel ervaring met xtc in het verleden qua drugs en dat ging vroeger ook in enorme hoeveelheden van 700-1000mg op een avond. En blowen van grammen per dag waar ik nu een paar jaar mee gestopt ben.
f
foutjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zou zonder tolerantie voor pammetjes de eerste keer zeker geen 50mg (in één keer) nemen.

Als 'recreatieve' dosis zou ik de tablet halveren (dus ca. 25 mg) en 'n half uurtje wachten en kijken hoe je je daaronder voelt. Mocht het niks doen wacht nog 'n ruim kwartiertje tot half uurt voor je iets bijpakt, want het zou nog aan het inwerken kunnen zijn (ligt o.a. aan je maaginhoud).

Alcohol erbij versterkt het effect best heftig, maar kan je bijna garanderen dat je dan de volgende dag rare verhalen hoort waar je je waarschijnlijk niks van herinnert en veel spijt van hebt. En dat heb je het sowieso al snel bij oxazepam/pammetjes dus blijf er lekker nuchter onder, liefst altijd maar vooral de eerste keer :tongueclosed:

Lees trouwens dat je een doosje hebt. Tolerantie is a bitch en bouwt fking snel op (wss. al vóór je het doosje op hebt) dus houd daar rekening mee tijdens het experimenteren. Ook met dat je snel out kan gaan. Moet daarbij wel zeggen dat ik het meestal met drank combineer dus zou zonder alcohol minder kunnen zijn maar niet rond gaan rijden, werken of uitgaan met te hoge dosissen haha.
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#10
foutje zei:
Zou zonder tolerantie voor pammetjes de eerste keer zeker geen 50mg (in één keer) nemen.

Als 'recreatieve' dosis zou ik de tablet halveren (dus ca. 25 mg) en 'n half uurtje wachten en kijken hoe je je daaronder voelt. Mocht het niks doen wacht nog 'n ruim kwartiertje tot half uurt voor je iets bijpakt, want het zou nog aan het inwerken kunnen zijn (ligt o.a. aan je maaginhoud).

Alcohol erbij versterkt het effect best heftig, maar kan je bijna garanderen dat je dan de volgende dag rare verhalen hoort waar je je waarschijnlijk niks van herinnert en veel spijt van hebt. En dat heb je het sowieso al snel bij oxazepam/pammetjes dus blijf er lekker nuchter onder, liefst altijd maar vooral de eerste keer :tongueclosed:

Lees trouwens dat je een doosje hebt. Tolerantie is a bitch en bouwt fking snel op (wss. al vóór je het doosje op hebt) dus houd daar rekening mee tijdens het experimenteren. Ook met dat je snel out kan gaan. Moet daarbij wel zeggen dat ik het meestal met drank combineer dus zou zonder alcohol minder kunnen zijn maar niet rond gaan rijden, werken of uitgaan met te hoge dosissen haha.
Klik om te vergroten...

Klinkt lekker haha oke eerst even een halve proberen dan. Morgen wel werken, geen katers ofzo toch? Misschien even 4 biertjes halen voor de zekerheid, vriend van mij zei dat dat wel lekker is.

En de biertjes kunnen altijd nog in de koelkast blijven maar mij kennende gaan die erbij haha
f
foutjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Malafide Hahah goed dan. Met 'n pilske is 't wel lekkerder maar je staat echt snel ondersteboven dan en vergeet je hele 'trip' en kun je echt gekke gevaarlijke dingen doen.

Zou er 2 lekker 2 koud zetten met 25 tot 50mg, vooral omdat je morgen moet werken. Kater wordt wel erger bij mij als ik oxa heb gebruikt (paar dagen geleden voor 't laatst, ben van de verslaving af gelukkig).
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb Oxazepam gebruikt voor langere tijd, overigens niet recreatief.

Een kater kan je er niet van krijgen, wel dufheid de volgende dag.

Zelf vond ik het nauwelijks recreatieve waarde hebben, ik ga mijn gevoelens niet voor mijn lol liggen lopen afvlakken. Wel had het zo zijn functionele waarde, handig als je een keer niet kan slapen, of om de comedown van uppers te verzachten.
f
foutjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
@acht.zes Het heeft idd weinig recreatiefs. Die dufheid lijkt wel als een kater maar drink er dan ook eigenlijk altijd 8.6 bij. Bij alles eigenlijk pff.

Handig voor comedowns idd, bij mij minder goed voor slapen tenzij je mogelijk out gaan niet erg vind.

Ben van mezelf redelijk hectisch, maar met Oxazepam begin ik meestal wel aan de dingen waar ik normaal de energie niet voor op kan brengen of bij vastloopt zoals het bureau sorteren, dingen repareren ofz en van die gekke dingen haha
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dan kunnen we beter jou 8.6 noemen lol

Ik ben nog nooit out gegaan op de Oxa, maar mijn dosis was dan ook niet al te hoog, had 10mg tabletjes, 3 maal daags 1. Toen ben ik na bijna een jaar er relatief gemakkelijk mee gestopt (weekje afbouwen, wat chagrijnig de laatste dagen) maar dat heb ik niet doorgegeven zodat er nog steeds oxa binnenkwam. Toen heb ik nog gekeken of ik er recreatief iets mee kon doen, maar vond het maar tegenvallen. Als ik niet kon slapen was 30mg altijd wel voldoende. Uiteindelijk toch doorgegeven zodat ik door mijn voorraad heen geraakte, en op nieuwjaarsdag heb ik na een coke-binge de laatste 90mg opgemaakt (heel veel voor mijn doen maar ik dacht, ach ik kan er maar vanaf zijn)

Ik heb er ook altijd wel een biertje bij gedronken, zeker in het begin tikten die veel sneller aan, maar met de lage dosering die ik had wende dat snel.
f
foutjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
Dan kunnen we beter jou 8.6 noemen lol
Klik om te vergroten...

Geloof het of niet......... Mister en meneer 8.6 is geen nieuwe bijnaam voor me als ik vrienden weer 'ns op hun drinkgedrag wijs :sweatsmile::tongueclosed::persevere:
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou even een update:

Zondagavond is het er toch niet van gekomen ivm bezoek.

Gister de hele dag gewerkt. Kwam 7 uur in de avond thuis. Had wel zin erin dacht ga eerst even liggen.

Shit, in slaap gevallen het is 23.30. Voel mij behoorlijk uitgerust. Nou dan maar een halve Oxazepam proberen want slapen zal er wel niet in zitten.

Na een uur nog niks, dus besloten de andere helft te nemen en een biertje. Nog steeds niks na een half uurtje dus dan maar een tweede biertje. Toen ik die voor de helft op had dacht ik heel eventjes liggen op de bank.

Opeens hoor ik de wekker. Die gaat normaal om kwart over 6. De tv staat nog aan en ik zie dat het half 9 is !! Watttt, half 9? Ik had een half uur geleden op werk moet zijn. Is de wekker (2 wekkers zelfs,) meer dan 2 uur lang afgegaan en ik heb niks gehoord? Huh? Ik ging toch gewoon eventjes liggen? Dat wordt rennen.

Nou vaag dan, lijkt mij gewoon een heel sterk slaapmiddel ofzo.

Snap niet wat ik ervan moet vinden, maar ben vandaag vroeg thuis, nu al dus. Heb besloten om maar gelijk een hele te nemen met 2 biertjes en niet te gaan slapen.

Nou ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Mvg
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik weet niet wat je er van verwacht, maar het is rustgevend/kalmerend en dus tevens slaapmiddel. Voor de rest doet het eigenlijk niks, in ieder geval niet met mij.
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou weer in slaap gevallen en net wakker, dit ga ik dus niet meer doen. Echt helemaal niks aan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."