#1
Tramadol, het onschuldige goedje wat de dokter mij voor bleef schrijven, en wat mij langzaam pijn deed, zonder dat ik het echt door had.
Ik was destijds 19 jaar, ongeveer een jaar geleden toen ik heel veel last van mijn knie kreeg. Hiervoor ging ik naar de dokter en deze constateerde dat mijn kraakbeen kapot aan het gaan was. Deze beste man zei niks voor mij te kunnen betekenen behalve een pijnstiller mee te geven. Hier maakte ik voor het eerst kennis met Tramadol.
Ik ben intussen 20 jaar en werk 4 dagen in de week. Ik maak dagen van 7 uur waar ik een uur tussentijds pauze heb om even te kunnen zitten. Verder loop ik de hele dag door. Alles bij elkaar loop ik plus minus 7 uur per dag. Dit in combinatie met voetbal maakte mijn knie langzaam kapot vanbinnen. Tramadol was noodzakelijk om te kunnen functioneren.
De tramadol slikte ik in de hoogste dosis die de huisarts mij kon voorschrijven. Ik kreeg tabletten van 100mg en moest er 3 per dag slikken, om de 8 uur.
Zodra ik uit ben kwam ‘s ochtends nam ik de eerste in en tegen dat ik bij mijn werk kwam was ik al suf en zweterig. Ik dacht bij mezelf; Komop, doorzetten. Je kan niet thuis gaan zitten door een beetje kniepijn. Maar ondertussen voelde ik mij constant akelig. De pijn bleef ook maar aanhouden dus ik begon me af te vragen of de dokter wel de juiste constatering had gedaan. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan en deze kwam uit op hetzelfde en de Tramadol bleef aanhouden.
Ik heb direct een second opinion aangevraagd en ik ben naar Medinova in Breda gegaan. Ondertussen slikte ik 3 maanden Tramadol.
Bij Medinova kwamen ze erg snel tot de conclusie n.a.v foto’s van mijn knie dat mijn knieschijf niet diep genoeg was. De desbetreffende arts vroeg wat ik aan medicijnen slikte en toen ik dit vertelde schrok hij zich kapot. Hij raadde me aan direct te stoppen na 3 maanden tramadolgebruik en zei erbij dat dit wel even minder fijn kon gaan zijn. Ik kon mezelf hier niks bij voorstellen want ik slikte ze tenslotte maar 3 maanden.
Toen kwam het moment dat ik er cold turkey mee stopte. Geen hulpmiddelen of vervangende pillen, gewoon even doorbijten. En doorbijten was het. Ik ben uiteindelijk 2 weken echt ziek geweest. Ik voelde me 2 weken echt ontzettend akelig. M’n maag kon geen eten verdragen en ik kotste alleen maar. Ik zweette ontzettend en had 0,0 concentratievermogen.
Gelukkig is dit allemaal achter de rug en ben ik helemaal de oude, binnenkort ga ik naar een goeie fysio voor mijn knie en zal een jaar lang welelijks naar de fysio moeten. Met voetbal ben ik moeten stoppen helaas maar dat is niet anders.
Ik post dit bericht om te laten zien dat een pilletje van de dokter daadwerkelijk schade kan aanrichten. Sorry voor dit lange verhaal maar ik wilde het even kwijt!
Ik was destijds 19 jaar, ongeveer een jaar geleden toen ik heel veel last van mijn knie kreeg. Hiervoor ging ik naar de dokter en deze constateerde dat mijn kraakbeen kapot aan het gaan was. Deze beste man zei niks voor mij te kunnen betekenen behalve een pijnstiller mee te geven. Hier maakte ik voor het eerst kennis met Tramadol.
Ik ben intussen 20 jaar en werk 4 dagen in de week. Ik maak dagen van 7 uur waar ik een uur tussentijds pauze heb om even te kunnen zitten. Verder loop ik de hele dag door. Alles bij elkaar loop ik plus minus 7 uur per dag. Dit in combinatie met voetbal maakte mijn knie langzaam kapot vanbinnen. Tramadol was noodzakelijk om te kunnen functioneren.
De tramadol slikte ik in de hoogste dosis die de huisarts mij kon voorschrijven. Ik kreeg tabletten van 100mg en moest er 3 per dag slikken, om de 8 uur.
Zodra ik uit ben kwam ‘s ochtends nam ik de eerste in en tegen dat ik bij mijn werk kwam was ik al suf en zweterig. Ik dacht bij mezelf; Komop, doorzetten. Je kan niet thuis gaan zitten door een beetje kniepijn. Maar ondertussen voelde ik mij constant akelig. De pijn bleef ook maar aanhouden dus ik begon me af te vragen of de dokter wel de juiste constatering had gedaan. Ik ben naar het ziekenhuis gegaan en deze kwam uit op hetzelfde en de Tramadol bleef aanhouden.
Ik heb direct een second opinion aangevraagd en ik ben naar Medinova in Breda gegaan. Ondertussen slikte ik 3 maanden Tramadol.
Bij Medinova kwamen ze erg snel tot de conclusie n.a.v foto’s van mijn knie dat mijn knieschijf niet diep genoeg was. De desbetreffende arts vroeg wat ik aan medicijnen slikte en toen ik dit vertelde schrok hij zich kapot. Hij raadde me aan direct te stoppen na 3 maanden tramadolgebruik en zei erbij dat dit wel even minder fijn kon gaan zijn. Ik kon mezelf hier niks bij voorstellen want ik slikte ze tenslotte maar 3 maanden.
Toen kwam het moment dat ik er cold turkey mee stopte. Geen hulpmiddelen of vervangende pillen, gewoon even doorbijten. En doorbijten was het. Ik ben uiteindelijk 2 weken echt ziek geweest. Ik voelde me 2 weken echt ontzettend akelig. M’n maag kon geen eten verdragen en ik kotste alleen maar. Ik zweette ontzettend en had 0,0 concentratievermogen.
Gelukkig is dit allemaal achter de rug en ben ik helemaal de oude, binnenkort ga ik naar een goeie fysio voor mijn knie en zal een jaar lang welelijks naar de fysio moeten. Met voetbal ben ik moeten stoppen helaas maar dat is niet anders.
Ik post dit bericht om te laten zien dat een pilletje van de dokter daadwerkelijk schade kan aanrichten. Sorry voor dit lange verhaal maar ik wilde het even kwijt!