Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan alprazolam naar diazepam.

Van alprazolam naar diazepam.

5 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lissje1994xxx zei:
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier en ik heb een vraag.
Bijna een jaar geleden kreeg ik met angsten te maken en alprazolam voor geschreven.. dit heb ik te lang gebruikt waardoor ik er niet vanaf kon ik gebruikte per dag van 0.25 5 van per dag.
Nu heb ik van mijn voorschrijver diazepam grekegen van 2 mg 6 p.d vanaf vandaag gaat dat in nu ben ik bang.. of ik me eigen niet raar ga voelen ofzo.. haha ja echt stom mensen die hier ervaring in hebben?

Xx melissa.
Klik om te vergroten...

Vind de 2mg diazepam per dag in meerdere giftes een apparte keuze. Of is het klinisch ? Ik zou uitkomen op rond de 20mg diazepam ongeveer wat je dan dus afbouwt.. . Mja zolang je je oke voelt prima! Hoe minder hoe beter natuurlijk
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Benzo's zijn inwisselbaar voor elkaar dus no worries. Je zal geen afkickverschijnselen vertonen of zo.

Alprazolam is wat specifieker tegen directe angst en paniekaanvallen, Diazepam werkt wat beter tegen meer algemene onrust en is een wat betere inslaper.

Als je klachten het toelaten zou ik toch wel op korte termijn gaan afbouwen en stoppen als ik jou was, hoe langer je er mee wacht hoe moeilijker het wordt.
L
Lissje1994xxxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier en ik heb een vraag.
Bijna een jaar geleden kreeg ik met angsten te maken en alprazolam voor geschreven.. dit heb ik te lang gebruikt waardoor ik er niet vanaf kon ik gebruikte per dag van 0.25 5 van per dag.
Nu heb ik van mijn voorschrijver diazepam grekegen van 2 mg 6 p.d vanaf vandaag gaat dat in nu ben ik bang.. of ik me eigen niet raar ga voelen ofzo.. haha ja echt stom mensen die hier ervaring in hebben?

Xx melissa.
L
Lissje1994xxxLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
Benzo's zijn inwisselbaar voor elkaar dus no worries. Je zal geen afkickverschijnselen vertonen of zo.

Alprazolam is wat specifieker tegen directe angst en paniekaanvallen, Diazepam werkt wat beter tegen meer algemene onrust en is een wat betere inslaper.

Als je klachten het toelaten zou ik toch wel op korte termijn gaan afbouwen en stoppen als ik jou was, hoe langer je er mee wacht hoe moeilijker het wordt.
Klik om te vergroten...


Heel erg bedankt voor je reactie ik heb net mijn eerste 2 in genomen volgens het afbouw schema t maakt me wel angstig maar probeer rustig te blijven

Mvg
L
Lissje1994xxxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Twirley Bird zei:
Vind de 2mg diazepam per dag in meerdere giftes een apparte keuze. Of is het klinisch ? Ik zou uitkomen op rond de 20mg diazepam ongeveer wat je dan dus afbouwt.. . Mja zolang je je oke voelt prima! Hoe minder hoe beter natuurlijk
Klik om te vergroten...


Het is om af tebouwen heb een schema voor 12 weeken omdat ik van de alprazolam af moet hebben ze mijn diazepam voorgeschreven.. tabletten van 2 mg 2 sochtends 1 met de lunch 1 met avond eten en 2 voor t slapen gaan de alprazolam nam ik van 0.25 mg 6 p.d maar k heb t gevoel dat dit veel minder is voel me ook wat ziek ik ga morgen mijn voorschrijver bellen..
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lissje1994xxx zei:
Het is om af tebouwen heb een schema voor 12 weeken omdat ik van de alprazolam af moet hebben ze mijn diazepam voorgeschreven.. tabletten van 2 mg 2 sochtends 1 met de lunch 1 met avond eten en 2 voor t slapen gaan de alprazolam nam ik van 0.25 mg 6 p.d maar k heb t gevoel dat dit veel minder is voel me ook wat ziek ik ga morgen mijn voorschrijver bellen..
Klik om te vergroten...
Zou ik zeker doen je gebruik staat gelijk aan circa 20mg over de dag 5mg in de ochtend en 15mg in de avond. Vind dit erg onprofessioneel. Lijkt erop dat de dokter het of niet weet of een ***is. Beter kan je dan naar jellinek (bijvoorbeeld ) gaan dan krijg je wel de juiste dosis

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."