Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over midazolam

Vraag over midazolam

2 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag medeforummers,

Na een festival/feest neem ik soms midazolam om lekker te slapen. Voor mij ideaal door de korte halfwaardetijd, maar soms nét iets te kort, waardoor je na 6 uur wakker word van licht/geluid. Van etizolam ben ik alleen altijd nog erg suf als ik wakker word dus niet ideaal voor een festival.

Wat ik me nou afvroeg. Als ik het goed heb (maar misschien klopt dit niet) is het zo dat bijv. bij MDMA de startdosis geen invloed heeft op de duur. Dus als je 100mg neemt ga je lekker voor een uurtje of 3, neem je 200mg (hypothetisch, don’t do it kids) dan ga je veel te hard maar net zo lang als bij 100mg (~3 uur). Dit in tegenstelling tot bijv. speed waarbij je van 3 lijnen toch wel een stuk langer wakker zult blijven dan van 1 lijn.

Iemand enig idee hoe dit zit met benzo’s, specifiek mbt midazolam? Niet dat ik van plan ben om mezelf helemaal plat te leggen trouwens. Normaal slaap ik prima op een half tabletje, maar overweeg om wellicht eens een hele te nemen.
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zinnentuimel zei:
Dag medeforummers,

Na een festival/feest neem ik soms midazolam om lekker te slapen. Voor mij ideaal door de korte halfwaardetijd, maar soms nét iets te kort, waardoor je na 6 uur wakker word van licht/geluid. Van etizolam ben ik alleen altijd nog erg suf als ik wakker word dus niet ideaal voor een festival.

Wat ik me nou afvroeg. Als ik het goed heb (maar misschien klopt dit niet) is het zo dat bijv. bij MDMA de startdosis geen invloed heeft op de duur. Dus als je 100mg neemt ga je lekker voor een uurtje of 3, neem je 200mg (hypothetisch, don’t do it kids) dan ga je veel te hard maar net zo lang als bij 100mg (~3 uur). Dit in tegenstelling tot bijv. speed waarbij je van 3 lijnen toch wel een stuk langer wakker zult blijven dan van 1 lijn.

Iemand enig idee hoe dit zit met benzo’s, specifiek mbt midazolam? Niet dat ik van plan ben om mezelf helemaal plat te leggen trouwens. Normaal slaap ik prima op een half tabletje, maar overweeg om wellicht eens een hele te nemen.
Klik om te vergroten...

Neem dan de andere helft in als je wakker word na je korte slaap. Midazolam is een stevige ik zou liever flunitrazepam nemen. Word daar eerder energiek wakker van. Maar iedereens chemische balans werkt anders.

Zal wel niet via de huisarts gaan? Op de etilolam na.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik word nooit duf wakker van mida eigenlijk. Heb het wel via de huisarts. Heb het 9 jaar geleden voorgeschreven gekregen vanwege ernstige slaapproblemen waar andere benzo’s niet aansloegen. Nu totaal geen moeite meer met slapen, maar kan nog wel af en toe een herhaalreceptje aanvragen dus dat is wel handig.

Maar ik kijk wel even. Opzich slaap ik altijd wel 6 uur op midazolam, maar zou wel chill zijn als ik het nog 2 uurtjes kon rekken. Na 6 uur nog een halfje nemen vind ik dus niet echt een optie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."