Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfnemend effect MDMA??? 😳😥

Afnemend effect MDMA??? 😳😥

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi Allemaal,

ik ben een echte MDMA fan. Ik gebruik zo’n 3x per jaar zeer verantwoord XTC poeder, keurig precies afgewogen op 1.5x mijn gewicht en laat mijn batches (80% zuiverheid) altijd testen. Nooit meer dan 1 dosering per avond.

Anyway; 54 jaar, 7 jaar geleden voor het eerst gestart met drugs (XTC) en door verhuizing in 2019 naar de US én Corona de afgelopen 2 jaar een pauze gehad. Nu ben ik na die bijna 2,5 jaar onlangs weer op mijn oude schema (3x/jaar) gaan gebruiken en verwachtte eigenlijk dat het effect enorm zou zijn.
De eerste keer was de inslag bijna zoals mijn allereerste keer XTC alleen duurde het effect maar heel kort (3 uur) en mistte ik eigenschappen van de MDMA (zoals het oppeppende, ik was gewoon loom). Ook knetterharde koppijn, wat ik nog nooit heb gehad na gebruik 😳 De keren daarna was het allemaal maar erg laf; nauwelijks erotiserend effect, wel wat meer energie, korte duur en lage piek.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de laatste jaren altijd MDMA en 6APB (150mg) combineer (tegelijkertijd inname) en dat gaf mij bijna altijd een superlange XTC roes van wel 6-8uur met nog chille na-effecten tot 24 uur later. Ook is het zo dat al mijn batches ingekocht zijn rond 2017-2019 (ik heb nog een stevige voorraad in NL 😛 die overigens lichtarm, koel en zuurstof arm bewaard wordt).

Heeft iemand enig idee wat er ad hand kan zijn? Is het normaal dat met leeftijd effecten van drugs afnemen? Of ligt het ad veroudering vd drugs (hoewel ik begrijp dat MDMA wel bijna oneindig goed kan blijven; 6APB niet zo geloof ik).
Of moet ik gewoon alleen op MDMA overgaan omdat de 6APB niet meer zuiver is en het effect verpest??

Als gezegd; ik heb nooit overgedoseerd en ben gezond, dus heb verder geen rede waarom de MDMA niet ‘normaal’ zou werken.

Dank vast! 😊
Trinity
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is je drugs getest?

En door mdma en 6-apb tegelijk te nemen verkracht je je receptoren wel aardig, kan zijn dat je het daarmee verpest hebt.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zo, ik vind het ook wel een pittige dosis, 150mg 6apb, tegelijk met hoeveel mdma? Doe je dit ook sinds je terug bent uit de US? Of juist zonder de 6apb, waardoor het effect tegenvalt?

Ik denk dat dit echt teveel van het goede was. Mdma op zichzelf is ook best wel heftig, waarom zou je dit combineren met 6apb? En dan van beiden ook niet de dosis lager doen?
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is sowieso geen goed idee om dit te combineren aangezien ze beide de seretoine receptoren echt teveel gaan belasten.

Gebruik ze allebei eens apart per sessie.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
MDMA lijkt over tijd zijn magie een beetje te verliezen ja. Veel ervaren gebruikers klagen daarover. Er zijn wel theorieën waar dat door komt (zoals door neurotoxiciteit), maar duidelijkheid erover is er niet. Wat ook veel voorkomt is dat mensen steeds meer last krijgen van bijwerkingen zoals een dinsdagdip of een flinke kater na gebruik, terwijl dat de eerste keren nog wel lijkt mee te vallen.
De kortere werkingsduur is wel opmerkelijk; dat zou eigenlijk niet horen. Weet je zeker dat de effecten toen voorbij waren, of bedoel je meer dat na die drie uur de gewenste effecten weg waren? Daar zit natuurlijk nog wel een verschil in :wink:
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Is je drugs getest?
Klik om te vergroten...
Yep! Altijd! 😉
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
“(…)
De kortere werkingsduur is wel opmerkelijk; dat zou eigenlijk niet horen. Weet je zeker dat de effecten toen voorbij waren, of bedoel je meer dat na die drie uur de gewenste effecten weg waren? Daar zit natuurlijk nog wel een verschil in :wink:“
Klik om te vergroten...
😂😂👍🏻 Tja… dat zou natuurlijk kunnen.

Dank voor al jullie reacties! Beetje veel onderweg geweest, dus weinig aandacht hiervoor gehad.

Ik zal eens kijken. Nu terug is US en hier momenteel (eindelijk) goede MDMA. Ga ik binnenkort dan eens doen zonder de 6APB. Ik laat iets weten.

🙏🏻👊🏻

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."