Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin + SSRI

Ritalin + SSRI

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
Porsche69Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik slik dagelijks 100mg Sertraline. Kan ik dan zaterdag ook wat ritalin pilletjes nemen van 10mg? Heb het in het verleden wel eerder gedaan toen ik geen ssri’s nam. De ritalin maakte mij weer helder en gaf me energie. Is bet dus mogelijk om dit te combineren met mijn ssri?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
www.drugsinfoteam.nl

Sertraline en methylfenidaat | drugsinfoteam.nl

Ontvang gedetailleerde antwoorden op veelgestelde vragen over drugsgebruik, verslaving en gezondheid. Vertrouw op onze experts voor betrouwbare informatie
www.drugsinfoteam.nl
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aka bespreek het met je psychiater/arts.
P
Porsche69Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
Aka bespreek het met je psychiater/arts.
Klik om te vergroten...
Ik heb het er eerder met mn psychiater over gehad. Het kon wel. Maar ook als ik 5/6 pilletjes over een hele avond neem?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
Mind-reader @De Dunne. Slaap nog half na een gebroken nacht maar dit is idd wat ik bedoel.
Klik om te vergroten...
Het valt mij sowieso dat velen hier medicatie gebruiken voor mentale problemen maar toch behoorlijk vaak recreatief andere drugs gebruiken. Ik denk dat het niet verstandig is.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
PanameraXL zei:
Ik heb het er eerder met mn psychiater over gehad. Het kon wel. Maar ook als ik 5/6 pilletjes over een hele avond neem?
Klik om te vergroten...
Dat kan je beter aan je psychiater vragen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom wil je 50 à 60 mg methylfenidaat gebruiken? Lijkt mij persoonlijk lichamelijk heel onprettig. Energie, oké, maar er zijn stims die op hogere dosis minder bijwerkingen geven. (En inderdaad, beter bespreek je dit met een arts.)
P
Porsche69Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Waarom wil je 50 à 60 mg methylfenidaat gebruiken? Lijkt mij persoonlijk lichamelijk heel onprettig. Energie, oké, maar er zijn stims die op hogere dosis minder bijwerkingen geven. (En inderdaad, beter bespreek je dit met een arts.)
Klik om te vergroten...
Omdat ik nog veel ritalin thuis heb liggen. Heb ff energie nodig aangezien ik zaterdag een feestje heb die de gehele dag gaat duren tot de volgende dag.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Denk dat je op moet passen met stimulerende middelen en Ad. Je gebruikt best vaak. Zou eerst eens zorgen dat je die Ad meer nodig hebt. Telkens aan de stimulanten helpt daar niet bij.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Denk dat je op moet passen met stimulerende middelen en Ad. Je gebruikt best vaak. Zou eerst eens zorgen dat je die Ad meer nodig hebt. Telkens aan de stimulanten helpt daar niet bij.
Klik om te vergroten...
Niet meer nodig hebt bedoel je denk ik?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Niet meer nodig hebt bedoel je denk ik?
Klik om te vergroten...
Juust
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijn persoonlijke (totaal onprofessionele) lekenmening is dat vooral het combineren van middelen die op dezelfde neurotransmitters werken gevaarlijk kunnen zijn. Dus SNRI/SSRI = geen stims of andere stofjes met serotonerge werking. NDRI's zoals methylfenidaat kunnen samen met eerder genoemde AD's worden genomen.

Check altijd Psychonautwiki, deze geeft voor elke stof aan of er kans op gevaarlijke interacties is. Zie je rode regels met kruizen dan kan je het beter laten.
P
Porsche69Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ATGC zei:
Mijn persoonlijke (totaal onprofessionele) lekenmening is dat vooral het combineren van middelen die op dezelfde neurotransmitters werken gevaarlijk kunnen zijn. Dus SNRI/SSRI = geen stims of andere stofjes met serotonerge werking. NDRI's zoals methylfenidaat kunnen samen met eerder genoemde AD's worden genomen.

Check altijd Psychonautwiki, deze geeft voor elke stof aan of er kans op gevaarlijke interacties is. Zie je rode regels met kruizen dan kan je het beter laten.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je advies! Zie gelukkig op de psychonautwiki pagina niks staan over SSRI’s. Maar dit wil niet zeggen dat het verstandig is.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
Denk dat je op moet passen met stimulerende middelen en Ad. Je gebruikt best vaak. Zou eerst eens zorgen dat je die Ad meer nodig hebt. Telkens aan de stimulanten helpt daar niet bij.
Klik om te vergroten...

Wat is de argumentatie hierachter? Meerdere bronnen geven aan dat Sertraline + MPH doorgaans geen problemen geeft. Ik gebruik ook MPH en een SNRI, interacties heb ik nooit waargenomen.

Waarom moet de AD gedumpt worden? Zonder achtergrondinfo is daar geen oordeel over te geven. Het kan een gevalletje pillenstrooien zijn of een middel dat serieuze klachten voorkomt
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
ATGC zei:
Wat is de argumentatie hierachter? Meerdere bronnen geven aan dat Sertraline + MPH doorgaans geen problemen geeft. Ik gebruik ook MPH en een SNRI, interacties heb ik nooit waargenomen.

Waarom moet de AD gedumpt worden? Zonder achtergrondinfo is daar geen oordeel over te geven. Het kan een gevalletje pillenstrooien zijn of een middel dat serieuze klachten voorkomt
Klik om te vergroten...
Het was meer bedoeld richting zijn drugsgebruik in het algemeen. Zie namelijk regelmatig posts van hem voorbij komen over het gebruik van stimulanten.

Het is niet wenselijk om tijdens je AD zo veel stimulerende middelen te gebruiken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ganggang💯 zei:
Het was meer bedoeld richting zijn drugsgebruik in het algemeen. Zie namelijk regelmatig posts van hem voorbij komen over het gebruik van stimulanten.

Het is niet wenselijk om tijdens je AD zo veel stimulerende middelen te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Men gebruikt AD voor een reden, mentale problemen. Als je dan door regelmatig drugsgebruik je brein van slag brengt (noradrenaline en dopamine) staat dat je herstel in de weg. Denk dat ganggang dat bedoeld.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Men gebruikt AD voor een reden, mentale problemen. Als je dan door regelmatig drugsgebruik je brein van slag brengt (noradrenaline en dopamine) staat dat je herstel in de weg. Denk dat ganggang dat bedoeld.
Klik om te vergroten...
Mind-reader @De Dunne. Slaap nog half na een gebroken nacht maar dit is idd wat ik bedoel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."