Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTricyclische antidepressiva

Tricyclische antidepressiva

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik slik paroxetine al 10 jaar
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is hier iemand die ervaring heeft met langdurig gebruik van een tricyclisch antidepressivum? Als er toevallig iemand is die clomipramine heeft gebruikt, dan zou dat ideaal zijn, want dat is een medicijn waarvan ik denk dat ik er wel baat bij heb. Ik was ook van plan om het later vandaag over clomipramine te hebben met mijn therapeut, aangezien ik bupropion enorm onprettig vind en z.s.m. een vervangend medicijn wil, maar iedere andere ervaring met tricyclische antidepressiva hoor ik ook graag!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb een tijdje Trazolan en Trazodone geslikt toen ik uit me Oxycodone verslaving kwam en ook op andere momenten in me leven. Het hielp wel voor even, zeker voor me slaap want overdag kon ik me dan weer goed voelen ook als ik sliep.
Maar ben er uiteindelijk me gestopt omdat ik voelde dat ik eigenlijk niet echt vooruit geraakte. De laatste keer dat ik Trazodone heb genomen deed het wel meer kwaad dan goed dus ben ik er gelijk mee gestopt en toen kon ik ook veel beter slapen.
Antidepressiva is handig voor even maar uiteindelijk onderdrukt het gewoon het probleem dat je hebt die je zal moeten ondergaan wanneer je geen AD slik.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#4
joetsie zei:
Ik slik paroxetine al 10 jaar
Klik om te vergroten...
Waarvoor, als ik vragen mag? En is 10 jaar niet heel erg lang voor het slikken van een TCA? Ik heb geen idee hoe lang gebruikelijk is eigenlijk, maar uitschieters zitten er altijd bij natuurlijk.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
transformated zei:
Ik heb een tijdje Trazolan en Trazodone geslikt toen ik uit me Oxycodone verslaving kwam en ook op andere momenten in me leven. Het hielp wel voor even, zeker voor me slaap want overdag kon ik me dan weer goed voelen ook als ik sliep.
Maar ben er uiteindelijk me gestopt omdat ik voelde dat ik eigenlijk niet echt vooruit geraakte. De laatste keer dat ik Trazodone heb genomen deed het wel meer kwaad dan goed dus ben ik er gelijk mee gestopt en toen kon ik ook veel beter slapen.
Antidepressiva is handig voor even maar uiteindelijk onderdrukt het gewoon het probleem dat je hebt die je zal moeten ondergaan wanneer je geen AD slik.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor het delen, en over het laatste: ja, zeker, alleen is het helaas wel van belang voor mij momenteel, omdat ik anders gewoon alleen maar hele dagen huilend in bed lig. :sweatsmile: Bupropion krijgt me wel uit bed, maar dat is vooral omdat het lichamelijk heel erg onprettig is en ik daardoor de hele tijd maar dwangmatig dingen onderneem, puur om afgeleid te zijn van het gevoel dat ik heel de tijd strak sta, net zoals wanneer je te veel amfetamine zou nemen. Zelfs bij dexamfetamine was dat minder intens en vooral ook minder lang aanwezig.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Salvia zei:
Bedankt voor het delen, en over het laatste: ja, zeker, alleen is het helaas wel van belang voor mij momenteel, omdat ik anders gewoon alleen maar hele dagen huilend in bed lig. :sweatsmile: Bupropion krijgt me wel uit bed, maar dat is vooral omdat het lichamelijk heel erg onprettig is en ik daardoor de hele tijd maar dwangmatig dingen onderneem, puur om afgeleid te zijn van het gevoel dat ik heel de tijd strak sta, net zoals wanneer je te veel amfetamine zou nemen. Zelfs bij dexamfetamine was dat minder intens en vooral ook minder lang aanwezig.
Klik om te vergroten...
Anders kijken voor misschien te veranderen van AD of kijken naar andere mogelijkheden. Klinkt alsof de Bupropion meer last geef dan wat relief. Hoelang neem je Bupropion al? Meestal duurt het 2-3 weken voor de AD begint te werken.
Anders met je dokter die je AD voorschrijft zeggen van dat je er eigenlijk maar ongemakkelijk van word en dan zie je wel wat hij/zij zegt. Misschien nog eens alles van het begin zeggen wat er juist scheelt en ook zeggen van dat je denkt dat deze AD niet echt z'n werk doet.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Salvia zei:
Waarvoor, als ik vragen mag? En is 10 jaar niet heel erg lang voor het slikken van een TCA? Ik heb geen idee hoe lang gebruikelijk is eigenlijk, maar uitschieters zitten er altijd bij natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Er is een topic over antidepressiva.Daar staat mijn verhaal en ook van andere die ze slikken
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
transformated zei:
Anders kijken voor misschien te veranderen van AD of kijken naar andere mogelijkheden. Klinkt alsof de Bupropion meer last geef dan wat relief. Hoelang neem je Bupropion al? Meestal duurt het 2-3 weken voor de AD begint te werken.
Anders met je dokter die je AD voorschrijft zeggen van dat je er eigenlijk maar ongemakkelijk van word en dan zie je wel wat hij/zij zegt. Misschien nog eens alles van het begin zeggen wat er juist scheelt en ook zeggen van dat je denkt dat deze AD niet echt z'n werk doet.
Klik om te vergroten...
Ik slik het nu 11 dagen. Waarschijnlijk zal hij tegen me zeggen dat ik moet wachten totdat de werking optimaal is, maar ja, aankaarten dat ik het gewoon echt geen fijn medicijn vind tot nu toe kan geen kwaad.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Salvia zei:
Ik slik het nu 11 dagen. Waarschijnlijk zal hij tegen me zeggen dat ik moet wachten totdat de werking optimaal is, maar ja, aankaarten dat ik het gewoon echt geen fijn medicijn vind tot nu toe kan geen kwaad.
Klik om te vergroten...
Dat is nog te kort.Duurde bij mij 3 maanden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."