Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag XTC en tramadol

Vraag XTC en tramadol

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
o
opiat junkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tijdloos zei:
Zolang je het maar weinig gebruikt, maar waarom gebruik je het vanwege de SNRI werking of geeft het je een fijn gevoel?
Klik om te vergroten...
Omdat ik hou van opiaten maar van de meeste word te te lui of de suf ok naar werk te gaan en bij tramadol valt het mee en dat komt volgens mij daardoor
M
Marcel TripLid
01-01-2024, 00:00
#2
opiat junkie zei:
Ik gebruik het een paar keer in die drie maanden dat ik geen xtc gebruik dus dan is er geen probleem?
Klik om te vergroten...
Over het algemeen kan je stellen dat als je 10 keer de halfwaardetijd neemt dat je dan redelijk safe bent aangezien de laatste dosering dan in theorie nog voor 1/1024e aanwezig is. Bij Tramadol is de halfwaardetijd afhankelijk van de variant, 6 of 7 uur. Met die varianten zou 3 dagen volstaan als minimale tijd. Voor de zekerheid zou ik een week doen.

Na MDMA gebruik Tramadol weer opstarten doe je pas als MDMA zeker is uitgewerkt. Dat zal de tweede dag na gebruik wel zijn.

Dit is uiteraard geen medisch advies!
o
opiat junkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dus een vraag.bik houd me altijd netjes aan de 3 maanden regel bij xtc, maar ik gebruik daartussen ook tramadol en ik heb gelezen dat dat ook invloed heeft of serotonine, dus ik vraag me af het effect van de xtc minder word als ik tussendoor tramadol gebruk
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gebruik je dagelijks tramadol? Tramadol werkt op de opiaatreceptoren maar is ook een SNRI en remt dus de heropname van serotonine. Het effect is echter niet groot — minder groot dan het effect van antidepressiva zoals fluoxetine (Prozac) en sertraline (Zoloft). Desalniettemin maakt tramadol (net zoals de meeste antidepressiva) de gewenste effecten van xtc minder sterk en de bijwerkingen sterker. Als je slechts af en toe tramadol gebruikt verwacht ik dat het verschil niet groot zal zijn. Je serotonine receptoren zijn dan misschien iets minder gevoelig, maar het is de vraag of je dat merkt.

Overigens is het gevaarlijk om tramadol en xtc tegelijk te gebruiken. Bij eenmalig gebruikt duurt het ongeveer 24 uur voordat tramadol weer uit je lijf is. Dus ik zou een paar dagen pauze nemen tussen je gebruik van tramadol en je gebruik van xtc.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Marcel Trip zei:
Over het algemeen kan je stellen dat als je 10 keer de halfwaardetijd neemt dat je dan redelijk safe bent aangezien de laatste dosering dan in theorie nog voor 1/1024e aanwezig is.
Klik om te vergroten...
Dit is wel lichtelijk overdreven. De vuistregel is dat je bij incidenteel gebruik 4 of 5 keer de halfwaardetijd neemt. Daarna hoef je je meestal geen zorgen meer te maken over interacties. Maar ja, better safe than sorry
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zolang je het maar weinig gebruikt, maar waarom gebruik je het vanwege de SNRI werking of geeft het je een fijn gevoel?
M
Marcel TripLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is een gevaarlijke combinatie. Nooit tegelijk innemen en rekening houden met halfwaardetijden!

Zoals je ziet is Tramadol gevaarlijk i.c.m. met serotonerge drugs, ook MDMA dus.

T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Marcel Trip zei:
Het is een gevaarlijke combinatie. Nooit tegelijk innemen en rekening houden met halfwaardetijden!

Zoals je ziet is Tramadol gevaarlijk i.c.m. met serotonerge drugs, ook MDMA dus.

Klik om te vergroten...
Precies die 2 gaan niet samen. Waarom gebruik je tramadol? Zou je ermee kunnen stoppen?
o
opiat junkieLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Gebruik je dagelijks tramadol? Tramadol werkt op de opiaatreceptoren maar is ook een SNRI en remt dus de heropname van serotonine. Het effect is echter niet groot — minder groot dan het effect van antidepressiva zoals fluoxetine (Prozac) en sertraline (Zoloft). Desalniettemin maakt tramadol (net zoals de meeste antidepressiva) de gewenste effecten van xtc minder sterk en de bijwerkingen sterker. Als je slechts af en toe tramadol gebruikt verwacht ik dat het verschil niet groot zal zijn. Je serotonine receptoren zijn dan misschien iets minder gevoelig, maar het is de vraag of je dat merkt.

Overigens is het gevaarlijk om tramadol en xtc tegelijk te gebruiken. Bij eenmalig gebruikt duurt het ongeveer 24 uur voordat tramadol weer uit je lijf is. Dus ik zou een paar dagen pauze nemen tussen je gebruik van tramadol en je gebruik van xtc.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik het een paar keer in die drie maanden dat ik geen xtc gebruik dus dan is er geen probleem?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
opiat junkie zei:
Ik gebruik het een paar keer in die drie maanden dat ik geen xtc gebruik dus dan is er geen probleem?
Klik om te vergroten...
Nee, misschien dat er een klein beetje tolerantie ontstaat voor de effecten van serotonine, maar het verschil zal niet groot zijn. Je moet wel een pauze inachtnemen tussen tramadol en xtc vanwege het gevaar van combinatie gebruik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."