Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsInkicken XTC

Inkicken XTC

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
Jannes2023Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Na één keer ,verspreid over 2 pakmomenten van 1/6de pil per keer, XTC geprobeerd te hebben heb ik afgelopen weekend op Dagcollege een keer “echt” XTC gebruikt, (voor context ik heb ongeveer 1 3/4de pil gehad a 220mg per pil verspreid over 8 uur, (ik weeg 62kg)).
Echter merkte ik in contrast tot de eerste keer (het waren wel compleet andere pillen) dat ik erg duizelig werd op het moment dat de XTC echt begon in te kicken. Het leek een beetje op het gevoel van een nicotine-kick waar je helemaal licht in je hoofd word en het voelt alsof je geen kracht meer in je hele lichaam hebt. Gelukkig was ik met mijn vriendin aan wie ik me kon vasthouden en merkte ik dat met veel bewegen het snel wegtrok waarna ik vervolgens gewoon heel lekker bleef gaan. Heeft iemand nog tips om deze duizeligheid eventueel te voorkomen of een uitleg over waarom deze duizeligheid zich uberhaupt voordoet?
Alvast dank!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hebt dus 1,75 pillen gehad? Vrij hoge dosering voor jouw gewicht.
J
Jannes2023Lid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Je hebt dus 1,75 pillen gehad? Vrij hoge dosering voor jouw gewicht.
Klik om te vergroten...
Hey,

Ja in totaal wel, ik begon met 3x een kwartje waar dan elke keer 1u tussenzat. Toen voelde ik vrij weinig dus toen een halfje gepakt, dit bracht me wel op een lekker niveau en toen nog 2x een kwartje gepakt met ook weer overal 1u tussen.

Ik heb verder nergens last van gehad, een beetje desoriëntatie soms maar dit was na een beetje knipperen en focussen weg. Voor de rest had ik vooral dat ik me heel euforisch voelde en echt heel erg die love feeling had. Ook was ik erg spraakzaam.

Met wat ik al hier op het forum gelezen heb en gehoord heb van anderen heb ik dus eigenlijk wel de goede effecten gehad en niet teveel (had geen last van slechte effecten, alleen soms heel even desoriëntatie).

Ik had dan ook geen last van misselijkheid of duizeligheid na het inkicken, dus vond dat vooral raar dat ik me met inkicken zo raar voelde.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jannes2023 zei:
Hey,

Ja in totaal wel, ik begon met 3x een kwartje waar dan elke keer 1u tussenzat. Toen voelde ik vrij weinig dus toen een halfje gepakt, dit bracht me wel op een lekker niveau en toen nog 2x een kwartje gepakt met ook weer overal 1u tussen.

Ik heb verder nergens last van gehad, een beetje desoriëntatie soms maar dit was na een beetje knipperen en focussen weg. Voor de rest had ik vooral dat ik me heel euforisch voelde en echt heel erg die love feeling had. Ook was ik erg spraakzaam.

Met wat ik al hier op het forum gelezen heb en gehoord heb van anderen heb ik dus eigenlijk wel de goede effecten gehad en niet teveel (had geen last van slechte effecten, alleen soms heel even desoriëntatie).

Ik had dan ook geen last van misselijkheid of duizeligheid na het inkicken, dus vond dat vooral raar dat ik me met inkicken zo raar voelde.
Klik om te vergroten...
Als je 1,75 pil van 220mg hebt gehad, 385mg dus, zit je op 6,2mg per kg lichaamsgewicht.

Aangeraden wordt de max dosering van 1,5 a 2 mg per kg lichaamsgewicht niet te overschrijden. Dat is voor jou dus 93 a 124mg.

Hoe kom je erbij dat je niet te veel hebt gehad?

Xtc blijft het langst leuk als je je aan de basisregels houdt.
J
Jannes2023Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Als je 1,75 pil van 220mg hebt gehad, 385mg dus, zit je op 6,2mg per kg lichaamsgewicht.

Aangeraden wordt de max dosering van 1,5 a 2 mg per kg lichaamsgewicht niet te overschrijden. Dat is voor jou dus 93 a 124mg.

Hoe kom je erbij dat je niet te veel hebt gehad?

Xtc blijft het langst leuk als je je aan de basisregels houdt.
Klik om te vergroten...
Ik baseer het stukje “niet teveel” gelet op hoe ik me voelde, en het feit dat ik geen negatieve effecten ondervond en geen ernstige kater had ervan.

Besides, ik heb de basisregels nu al 2x hier voorbij zien komen en deze ken ik! Maar ik zoek wel nog een antwoord op het stukje van het inkicken want hier heeft nog niemand me echt mee kunnen helpen
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jannes2023 zei:
Echter merkte ik in contrast tot de eerste keer (het waren wel compleet andere pillen) dat ik erg duizelig werd op het moment dat de XTC echt begon in te kicken.
Klik om te vergroten...
Duizeligheid is een veel voorkomende bijwerking bij mdma. Omdat je hart sneller gaat kloppen en omdat je bloeddruk omhoog gaat, stroomt er soms minder bloed naar je hoofd. Dat verklaart waarschijnlijk dat licht-in-je-hoofd gevoel.

Mdma veroorzaakt soms ook misselijkheid en (als je niet oppast) uitdroging en dat kan weer bijdragen aan duizeligheid.

Op zich is het niet raar dat je lichaam even moet wennen aan mdma en dat bijwerkingen zoals duizeligheid en misselijkheid in het begin aanwezig zijn maar dan weer weggaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."