Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(Gewrichts- en spier) pijn na opiaat/drugs

(Gewrichts- en spier) pijn na opiaat/drugs

15 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste,

Ik heb een vraagje, ik heb 3 jaar oxycodon gebruikt, in september vorig jaar gestopt met oxy met ambulante detox.

Ik heb nu 2x een terugval gehad puur en alleen omdat ik helemaal gestoord word van mijn onderrug. Ik heb geen pijn bij het bewegen oid. Het is gewoon constant aanwezige vervelende rugpijn…

Met oxy is het compleet verdwenen, zonder oxy is het er 24/7. Nu moet ik wel zeggen dat de heftigheid minder word naarmate het clean zijn vordert.

Inmiddels diverse onderzoeken gehad via het ziekenhuis maar ze komen er niet achter wat er met mijn rug aan de hand is.

Ik vroeg mij af of dit nog steeds, ook na zoveel maanden, een afkick verschijnsel kan zijn en of het lichaam echt tijd nodig heeft om volledig in balans te komen.

Ik hoor graag van jullie!
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#2
@inner_search : gister bij de pijnpoli geweest.. blijk dus al langer dan een jaar met een hernia te lopen. Gister zijn er 6 injecties in mijn zenuwen gezet. Nu is de rugpijn erger dan ooit maar dat moet in de loop der weken minder worden!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tur4x zei:
Beste,

Ik heb een vraagje, ik heb 3 jaar oxycodon gebruikt, in september vorig jaar gestopt met oxy met ambulante detox.

Ik heb nu 2x een terugval gehad puur en alleen omdat ik helemaal gestoord word van mijn onderrug. Ik heb geen pijn bij het bewegen oid. Het is gewoon constant aanwezige vervelende rugpijn…

Met oxy is het compleet verdwenen, zonder oxy is het er 24/7. Nu moet ik wel zeggen dat de heftigheid minder word naarmate het clean zijn vordert.

Inmiddels diverse onderzoeken gehad via het ziekenhuis maar ze komen er niet achter wat er met mijn rug aan de hand is.

Ik vroeg mij af of dit nog steeds, ook na zoveel maanden, een afkick verschijnsel kan zijn en of het lichaam echt tijd nodig heeft om volledig in balans te komen.

Ik hoor graag van jullie!
Klik om te vergroten...
Ik heb geen ervaring met oxy , maar wel met rugklachten.
Bij mij vonden ze ook nix (nu wel met men deuk tussen men l4 en 5)
Specifiek rugpijn van opiaten heb ik nog niet gehoord
Wat doe je van sport en wat voor soort rugpijn heb je , onderrug ?

als je geen sterke basic core hebt (wat je zowat gebruikt voor elke beweging , zittend of liggend.)
Heb je gewoon een zwakke core en raad ik je aan je core te versterken met oefeningen

edit.
lees dat het idd je onderrug is , tijd op je core te trainen man !
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tur4x zei:
Met oxy is het compleet verdwenen, zonder oxy is het er 24/7. Nu moet ik wel zeggen dat de heftigheid minder word naarmate het clean zijn vordert.
Klik om te vergroten...
Daar dient oxy dan ook voor lijkt me om pijn te bestrijden.

voel je je algeheel zwak door het stoppen met oxy of enkel de rugklachten?
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#5
inner_search zei:
Ik heb geen ervaring met oxy , maar wel met rugklachten.
Bij mij vonden ze ook nix (nu wel met men deuk tussen men l4 en 5)
Specifiek rugpijn van opiaten heb ik nog niet gehoord
Wat doe je van sport en wat voor soort rugpijn heb je , onderrug ?

als je geen sterke basic core hebt (wat je zowat gebruikt voor elke beweging , zittend of liggend.)
Heb je gewoon een zwakke core en raad ik je aan je core te versterken met oefeningen

edit.
lees dat het idd je onderrug is , tijd op je core te trainen man !
Klik om te vergroten...

Ik doe al jaren krachtsport maar laat eigenlijk mijn core zitten… is dat de prijs die ik nu betaal?
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#6
inner_search zei:
Daar dient oxy dan ook voor lijkt me om pijn te bestrijden.

voel je je algeheel zwak door het stoppen met oxy of enkel de rugklachten?
Klik om te vergroten...

enkel de rug, ben nu weer 14 dagen van de oxy af. Het zit links onderin.. op scans was niets te zien.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tur4x zei:
Ik doe al jaren krachtsport maar laat eigenlijk mijn core zitten… is dat de prijs die ik nu betaal?
Klik om te vergroten...
Ja man ! Super belangrijk.
Squads en deathlifts zijn dodelijk voor je rug als je geen goeie stabiele core hebt.

ik ben gestopt met bodybuilding/fitness en doe enkel nog calisthenics en freeweight oefeningen thuis of in het park en maak meer progresie dan in de gym.

men doel is nu dan ook om te trainen voor lichamelijk sterker te worden en niet jacked up.
Geeft veel meer voldoening ook :)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tur4x zei:
enkel de rug, ben nu weer 14 dagen van de oxy af. Het zit links onderin.. op scans was niets te zien.
Klik om te vergroten...
Ik loop al sinds men tienerjaren met onderrugproblemen die nooit aangepakt geweest zijn (enkel met medicatie)

vanaf ik daar op beginnen focussen ben heb ik een pak minder last , enkel als ik lang op een harde stoel zit nog.
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#10
inner_search zei:
Ja man ! Super belangrijk.
Squads en deathlifts zijn dodelijk voor je rug als je geen goeie stabiele core hebt.

ik ben gestopt met bodybuilding/fitness en doe enkel nog calisthenics en freeweight oefeningen thuis of in het park en maak meer progresie dan in de gym.

men doel is nu dan ook om te trainen voor lichamelijk sterker te worden en niet jacked up.
Geeft veel meer voldoening ook :)
Klik om te vergroten...
Thanks voor je antwoorden man. Ik ga morgen gelijk beginnen met het versterken van mijn core.

ben nu aan het wandelen, men zegt dat dat ook goed is voor je core / rugpijn
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tur4x zei:
Thanks voor je antwoorden man. Ik ga morgen gelijk beginnen met het versterken van mijn core.

ben nu aan het wandelen, men zegt dat dat ook goed is voor je core / rugpijn
Klik om te vergroten...
Klopt , zeker letten als je wandeld dat je je schouders recht houd dan en niet voorgebogen , zo krijg je nog meer last in je onderrug.

beste om te starten is eigenlijk gewoon planken (alle kanten) en l-sit of l-pushups , en eindigen met een stok oefeningen.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tur4x zei:
@inner_search : gister bij de pijnpoli geweest.. blijk dus al langer dan een jaar met een hernia te lopen. Gister zijn er 6 injecties in mijn zenuwen gezet. Nu is de rugpijn erger dan ooit maar dat moet in de loop der weken minder worden!
Klik om te vergroten...
Infiltraties bedoel je ?
ja daar heb je een dag of 3 last van , dan word het een maand of 2/3 beter en dan ben je terug bij af.
Been there , done that.
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
Infiltraties bedoel je ?
ja daar heb je een dag of 3 last van , dan word het een maand of 2/3 beter en dan ben je terug bij af.
Been there , done that.
Klik om te vergroten...
Ja met warmte en met schokken ofzo…

nou, het vooruitzicht dat mij streelt dan. Ik dacht dit is het, ik ben er af straks.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tur4x zei:
Ja met warmte en met schokken ofzo…

nou, het vooruitzicht dat mij streelt dan. Ik dacht dit is het, ik ben er af straks.
Klik om te vergroten...
Ooo een soort tens therapie dan , dat zijn geen infiltraties !

dry needling (geen acupunctuur) wil ook wel eens helpen , maar moet je ook om de x aantal maanden laten doen.
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#15
inner_search zei:
Ooo een soort tens therapie dan , dat zijn geen infiltraties !

dry needling (geen acupunctuur) wil ook wel eens helpen , maar moet je ook om de x aantal maanden laten doen.
Klik om te vergroten...
Ja en als dit niet helpt stoppen ze er medicatie en steroïden in is me verteld
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tur4x zei:
Thanks voor je antwoorden man. Ik ga morgen gelijk beginnen met het versterken van mijn core.

ben nu aan het wandelen, men zegt dat dat ook goed is voor je core / rugpijn
Klik om te vergroten...
Zwemmen is het allerbeste!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."