Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBromozepam naar Diazepam

Bromozepam naar Diazepam

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik neem ondertss bijna een jaar 3 mg bromozepam is het nuttig om over te schakelen naar diazepam om de bromo af te bouwen?
3 mg is waarsch niet veel maar ik ben nogal gevoelig voor medicatie.
bedankt om ff mee te denken.
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geen advies? Ik heb meer vertrouwen als het over benzos gaat van gebruikers of ex gebruikers dan men huisarts. 😃
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
m.psychonautwiki.org

Diazepam

Diazepam (also known as Valium) is a depressant substance of the benzodiazepine class. Its mechanism of action is to increase the effects of the inhibitory neurotransmitter GABA.
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org
TripSit Factsheets - Bromazepam
Ik zou als het via de huisart gaat vragen om een taper met diazepam , werkt langer door op je slaap waardoor je snachts wrs niet wakker zal worden.

bromazepam werkt ook lang maar zal je als je af gaat bouwen uit je slaap halen.
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oké doe ik dat. Thanks
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ilsieke zei:
Geen advies? Ik heb meer vertrouwen als het over benzos gaat van gebruikers of ex gebruikers dan men huisarts. 😃
Klik om te vergroten...
De huisarts zal je waarschijnlijk ook doorverwijzen naar een verslavingsarts of psychiater voor het helpen afbouwen. Dan kan er gelijk ook rekening gehouden worden met zogeheten 'comorbide stoornissen'; oftewel andere klachten die je mogelijk hebt die kunnen meespelen bij het gebruik van benzo's en/of het afbouwen daarvan.

Verder is het afbouwen van benzo's wel redelijk gestandaardiseerd hoor. Je wordt inderdaad eerst overgezet op diazepam, en dan volgt er een afbouwschema gedurende 6 of 12 weken.

Je kan deze rekenhulp bijvoorbeeld gebruiken om te zien hoe zo'n gestandaardiseerde afbouw eruit zou zien in jouw situatie. Let dus wel op dat persoonlijke omstandigheden nog een rol kunnen spelen bij eventueel een iets andere afbouw.

https://www.knmp.nl/rekenmodules/benzos_html

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."