Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag ervaring + info

Vraag ervaring + info

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
Madelon58Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar mensen die mijn vragen kunnen beantwoorden m.b.t. mijn medicijn gebruik en kunnen adviseren.

Ik heb een enorm zware tijd gehad en in 2016 resulteerde dat in slapeloosheid.
Mijn lijf was zo gespannen, ik kon geen rust vinden. In die tijd schreef de huisarts oxacepam voor indien nodig.
Sindsdien gebruik ik oxacepam. De ene periode meer dan de andere periode.
Ik krijg er geen prettig gevoel van ofzo alleen als ik het een tijd niet slik dan kan ik er een beetje relaxt van worden maar ook minimaal. Ik neem het zodat ik goed slaap en niet vaak wakker wordt. Ik slik max 20mg per keer.
In 2017 werd ik behoorlijk ziek. De arts schreef tramadol voor (50mg). Ik werd hier licht van in mijn hoofd... Ik voelde mij euforisch en heerlijk. Ik heb het pakje met 30 pillen dus bewaard. Later toen ik weer ziek werd in 2019 heb ik weer 40 stuks tramadol gekregen. Er ligt dus nog een voorraadje in de kast.

Zojuist ben ik geopereerd begin februari. N.a.v. deze operatie kreeg ik oxycodon mee. Langwerkend en kortwerkend. Ik ben nu met de laatste paar oxocodon bezig. Ik heb eigenlijk geen pijn meer maar ik neem het omdat ik het wel lekker vind elke avond rond 21u en daarna vaak nog om 00.30. Beide 5 mg.

Nu lees ik op dit forum veel over de geVaren van het combineren van deze medicatie. En dat vind ik zo raar wabt de apotheek gaf het af en ziet dat ik gebruiker van van zowel oxacepam als tramadol en oxocodon en geeft geen waarschuwing. Kan dus gewoon met elkaar gebruikt worden zeggen ze. Maar op internet en op dit forum lees ik dat dit niet kan. Niet dat ik dit van plan was.... maar toch. Kan iemand dit toelichten?

De laatste weken voor mijn operatie gebruikte ik oxacepam met tramadol afwisselend zodat ik niet snel immuum wordt. Neem ik dag 1 tramadol werkt het goed. Dag 2 ook. Dag 3 al minder enz.
Mijn tactiek was om en om en soms 1 dag niet.
Dus als voorbeeld:
Maandag oxacepam 10 mg
Dinsdag tramadol 50 mg
Woensdag niets
Donderdag oxacepam 10 nu
Vrijdag tramadol 50 mg
Zaterdag niets
Zondag oxacepam.

Dit is even als voorbeeld. Ik doe dit zodat het elke keer weer "inslaat" .
Waarom? Omdat ik het lekker vind, mij relaxt wil voelen en dol ben op het eiforische gevoel dat tramadol met zich meebrengt. Voelt als een lekker dekentje en ik wordt er enorm vrolijk en liefvan. Ik vind de wereld dan echt een stuk mooier.

Met oxycodon heb ik dit eigenlijk iets minder dus ik wil deze strip afmaken en dan verder gaan met tramadol.

Vragen die ik heb zijn:
- zijn er mensen die zich herkennen in mijn verhaal? Ben benieuwd naar andere ervaringen.

- Als ik morgen avond voor het laatst oxycodon neem kan ik dan binnen 24 uur over gaan op tramadol of oxacepam of is dat gevaarlijk en mlet er meer tijd tussen zitten?

- het dagelijks afwisselingen tussen oxacepam en tramadol is dit gevaarlijk?

- welke drugs geven hetzelfde euforische gevoel als tramadol bij mij doet?
Zijn er tips?

- zoals je kan lezen ben ik echt fan van dingen die ontspannen werken. Ik zoek geen uppers als Xtc ofzo. in het verleden heb ik ook geblowd. Vond ik ook prettig. Ben ermee gestopt omdat ik helemaal niet meer rook en dit ook niet meer wil ivm keel problemen.

- meningen mag je hebben maar daar ben ik niet naar opzoek.

Iedereen die wil meedenken en ervaringen wil delen alvast heel erg bedankt!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit klinkt als een verslaving, ik raad je ten stelligste aan om regelmatig een paar dagen niks te nemen.

Verder zijn er heel veel mensen die dezelfde ervaring hebben als jou, namelijk verslaafd worden door het debiele voorschrijven van medicatie.
S
SylverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb helaas een hersentumor en hem div. pammen voorgeschreven gekregen. Begon met lorazepam, die deed op een gegeven moment niks meer, daarna de oxacepam 10 mg, voelde er niks van en toen de 50 mg genomen. 3 keer daags. In het begin voelde ik mij wel chill maar nu met ik er niks meer van. Ben er nu helaas al 2 jaar aan verslaafd. Afbouwen lukt me niet. Ik haat het om ze te nemen want ik denk dat ik ze niet meer nodig heb. Als ik probeer af te bouwen komen die angstgevoelens en rare onderbuikgevoel dubbel terug. Ik denk dat het wel tussen mijn oren zit want als ik er dan weer 1 neem trekt dat gevoel weer even weg maar nier dat fijne rustgevende gevoel wat ik in het begin had. Heb ook clonazepine liggen. Misschien moet ik die eens proberen om weer dat lekkere ontspannende gevoel te krijgen maar heb weer gelezen dat die heel slecht zijn voor je hersenen. Dit vanwege mijn hersenen tumor dus durf niet te nemen. Moest laatst met spoed naar het ziekenhuis en kreeg in de ambulance een injectie met fontanel en valium. Jezus, dat was lekker. Lekker relaxed en euforisch. Werd er zelfs vrolijk en blij van. Haha. Iemand die mij kan vertellen met welke pam ik het best de oxacepam kan afbouwen.
S
SylverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sylver zei:
Ik heb helaas een hersentumor en hem div. pammen voorgeschreven gekregen. Begon met lorazepam, die deed op een gegeven moment niks meer, daarna de oxacepam 10 mg, voelde er niks van en toen de 50 mg genomen. 3 keer daags. In het begin voelde ik mij wel chill maar nu met ik er niks meer van. Ben er nu helaas al 2 jaar aan verslaafd. Afbouwen lukt me niet. Ik haat het om ze te nemen want ik denk dat ik ze niet meer nodig heb. Als ik probeer af te bouwen komen die angstgevoelens en rare onderbuikgevoel dubbel terug. Ik denk dat het wel tussen mijn oren zit want als ik er dan weer 1 neem trekt dat gevoel weer even weg maar nier dat fijne rustgevende gevoel wat ik in het begin had. Heb ook clonazepine liggen. Misschien moet ik die eens proberen om weer dat lekkere ontspannende gevoel te krijgen maar heb weer gelezen dat die heel slecht zijn voor je hersenen. Dit vanwege mijn hersenen tumor dus durf niet te nemen. Moest laatst met spoed naar het ziekenhuis en kreeg in de ambulance een injectie met fontanel en valium. Jezus, dat was lekker. Lekker relaxed en euforisch. Werd er zelfs vrolijk en blij van. Haha. Iemand die mij kan vertellen met welke pam ik het best de oxacepam kan afbouwen.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel fentanil met valium
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Sylver

Shit zeg klinkt heftig allemaal.

Sylver zei:
Als ik probeer af te bouwen komen die angstgevoelens en rare onderbuikgevoel dubbel terug.
Klik om te vergroten...
Het is logisch dat het afbouwen van deze middelen afkick met zich mee gaat brengen. Vooral is het belangrijk dat jij in je hoofd houdt dat het tijdelijk is. Het afbouwen zelf is zwaar, maar met een paar weekjes ben jij weer helemaal de oude.
Sylver zei:
Iemand die mij kan vertellen met welke pam ik het best de oxacepam kan afbouwen.
Klik om te vergroten...
Diazepam (Valium)
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Google eens op halfwaardetijd van deze medicijnen. Dan weet je of je 24 uur later iets anders kan pakken.

Ik zou niet wekelijks Oxy nemen. Zorgt dat niet voor onherstelbare veranderingen in je brein?

Madelon58 zei:
zijn er mensen die zich herkennen in mijn verhaal? Ben benieuwd naar andere ervaringen.
Klik om te vergroten...
Er zijn heel veel mensen en verhalen op dit forum over Oxycodon. Rechtsboven is een zoekfunctie.

Madelon58 zei:
meningen mag je hebben maar daar ben ik niet naar opzoek.
Klik om te vergroten...
Een roes willen en zoeken in medicijnen is niet erg, maar iedere avond een roes willen, en hier komen vragen om tips daarvoor, dan word je wel gewaarschuwd voor verslaving op dit forum. Een van de functies van het forum is ook voorlichting en harm reduction.
Afkicken van opiaten (Oxy) en benzo's (Oxa) schijnt heel erg te zijn.
Ik heb Oxycodon en Oxazepam ook wel eens voor de lol gebruikt, om te relaxen hoor. Maar dat zou een gelegenheid moeten zijn, niet een dagelijkse gewoonte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."