Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFlurazepam 27,42mg

Flurazepam 27,42mg

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Putin007 zei:
is het een sterke benzo of niet ?
Klik om te vergroten...
Het is in ieder geval een ontzettend langwerkende benzo. Behoort tot een van de meest langwerkende benzo's op de pharma-markt. De lange halfwaardetijd komt voornamelijk door de metaboliet desalkylflurazepam, ook bekend onder de naam norflurazepam, welke op de rc markt wordt aangeboden momenteel.

Voor zover ik weet wordt flurazepam vrijwel nooit meer als nieuw recept voorgeschreven. Veelal nog 'lopende' recepten, omdat er betere alternatieven zijn op de markt. Wat je bij deze benzo heel erg goed op merkt is het stapeleffect. Nog meer dan bijvoorbeeld diazepam, hoewel de halfwaardetijden van deze twee benzo's niet heel veel verschillen van elkaar, vooral wanneer je het dagelijks gebruikt. Dit heeft te maken met de verschillen in werkingsduur, los van de halfwaardetijd. Diazepam piekt relatief snel en sluipt dan langzaam uit. De eliminatiefase wordt eerder bereikt. Flurazepam bereikt die fase veel later, waardoor je dus, bij stapelen, veel langer 'onder invloed' blijft. Dat is een relatief begrip in deze, want je zal bij zowel diazepam als flurazepam ongeveer evenlang onder invloed zijn wanneer je dit dagelijks neemt. Alleen zal je dit veel beter opmerken bij flurazepam om bovenstaande redenen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Putin007 zei:
de ene zegt een sterke benzo de andere beweert niet
Klik om te vergroten...
Dit is inderdaad iets wat je veel leest bij flurazepam. Mijn eigen ervaring is ook dat de eerste nacht 30 mg niet heel erg veel doet, maar dag 2 je al behoorlijk knock-out raakt. En ook de dag erna nog erg loom blijft.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor de reacties.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Na jaren dagelijks speed gebruik/misbruik en beetje lorazepam probleempje. Nu wou ik graag weten of er hier mensen zijn wat hier ervaring mee hebben. Ik neem geen lorazepam meer...sinds enkele dagen wel flurazepam. Op Google staan verschillende dingen over flurazepam..de ene zegt een sterke benzo de andere beweert niet dus ik dacht ik vraag het eens op het DF-forum 😁 is het een sterke benzo of niet ? Als iemand hier wat meer over weet dan zou ik het graag horen..ofja lezen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga naar je huisarts voor een afbouwschema. Niet zelf gaan lopen klooien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."