Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag over tolerantie afbouwen.

Vraag over tolerantie afbouwen.

4 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#1
De afgelopen 2 maanden heb ik zo ongeveer onafgebroken buizen getikt van de vroege ochtend tot de voor ik ging slapen, meestal ook hoge hoeveelheden. Soms ook absurde hoeveelheden icm speed. Niet gebruikt om op te slapen (op een paar uitzonderingen na) maar wel behoorlijke weinig nachtrust gehad in deze tijd, eigenlijk alleen goed geslapen als ik die avond alcohol gedronken had. Heb niet echt vaste tijden van inname, zit eigenlijk de hele dag bij te tikken.

Nu merk ik dat ik lichte ontwenningsverschijnselen heb. Licht branderige huid, zweten, onrustig, lichte druk op m'n borst/lichte hartkloppingen en een over het algemeen naar gevoel (zowel geestelijk als lichamelijk). Ik merk ook dat een stuk meer moet nemen voor hetzelfde effect, en out ga ik ook niet snel meer, zelfs niet bij redelijk hoge dosissen. Ik vermoed dus dat ik een lichte lichamelijke verslaving heb.

Nu is mijn vraag: kan ik het beste afbouwen of cold turkey afkicken? Voor mijn gevoel is cold turkey nu nog wel te doen maar echt comfortabel is het niet natuurlijk. Afbouwen lijkt me een beter plan maar dan duurt het ook vast een stuk langer? Mijn doel is eigenlijk om de GHB zodanig af te bouwen dat mijn tolerantie weer normaal wordt en mijn lichaam ook weer zonder kan (lees: zonder afkicksymptomen) voordat het erger wordt. Ik ben niet van plan te stoppen met GHB maar ik wil lichamelijk weer 'opnieuw beginnen' zeg maar.

Hoe lang duurt het ongeveer voordat je lichaam weer normaal is na een lichte verslaving? En gaat tolerantie opbouwen ook weer sneller dan een beginnende gebruiker als je al op dit punt geweest bent?

Alvast bedankt!
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roseta Stoned zei:
Ik ben niet van plan te stoppen met GHB maar ik wil lichamelijk weer 'opnieuw beginnen' zeg maar.
Klik om te vergroten...
Stop liever maar wel:

Ik heb er wieinig vertrouwen in dat dit allemaal goed gaat aflopen :( :

Re: Wat voor drugs heb je ooit gebruikt?
door Roseta Stoned op 10 aug 2009 13:59

2C-B
2C-T-7

4-Fluor Amphetamine

5-Meo-Dipt

Alcohol

Amphetamines:
-Racemic Amphetamine
-Dextro-Amphetamine
-Methylphenidate

Benzodiapines:
-Lorazepam
-Oxazepam
-Diazepam

Cannabis (Hash, Weed)

Cocaine HCL

DXM (Plateau 3)

GHB
GBL

Heroin

Ketamine (K-Hole)

Kratom

Lithium

LSA
LSD

MDMA

Nicotine

Opiates:
-Heroin
-Methadone
-Opium (Morphine, Codeine, Thebaine)

Psilocybin/Psylocin:
-Magic Mushrooms (Mexican, Hawaian)
-Truffles (Philosopher's Stones

Salvia divinorum

SSRIs:
-Paroxetine

SNRIs:
Duloxetine
Venlafaxine


To do:
Coca
Cocaine Freebase
DMT/5-meo-DMT/5-HO-DMT
Mescaline
Methamphetamine
PCP
en vast nog wel meer. :openmouth: :openmouth: :openmouth:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zie dit eerlijk gezegd ook niet goed eindigen. Als de ontwenningsverschijnselen nog draaglijk zijn zou ik er niet eens over na hoeven te denken om cold turkey te gaan. Zoals je zelf al zegt, voordat het erger wordt.
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik geef genoeg om mezelf hoor :wink:
Over een paar weken begint m'n studie weer dus dan heb ik geen tijd meer om de hele dag te buizen. Wat ik bedoel is dat ik GHB niet helemaal wil afschrijven omdat ik nu wat lichamelijke tolerantie heb opgebouwd. Wat is de relevantie van die lijst-qoute trouwens?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gewoon meteen cold-turkey stoppen, en dan alleen op feestjes gebruiken of wat dan ook, of zelfs alleen 's avonds kan nog, maar niet 24/7.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."