Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIn een keer gestopt met g gevaarlijk? (hulp gevraagd!)

In een keer gestopt met g gevaarlijk? (hulp gevraagd!)

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JohnnyDoeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hé mensen, sorry voor het misschien iets troebele bericht maar kan alle hulp nu goed gebruiken! Er zit iemand mee te kijken en dat is best ongemakkelijk nu maargoed, hahah.

Gebruik sinds een tijd ghb (9mnd) ca 50ml per dag, en de laatste keer dat ik abrupt stopte kreeg ik last van de gekste verschijnselen. Heb toen toch voor alle zekerheid iets bijgehaald. Icm die g en met diaz, pheni en alcohol heb ik het afgebouwd (ik weet dat dat niet slim is maar het hielp in mijn geval). Na de hoogmoed en angst voor evt. erge gevolgen van cold turkey stoppen weer teruggevallen.

Dus gisteren weer abrupt gestopt (gem. dosis 4ml) en toen ik last kreeg van verschijnselen zoals zwakheid, hartkloppingen en bewust moeten ademen tot bijna flauwvallen/niet meer ademen. Toen de laatste 2,5 ml op, wat wel iets hielp maar on er niet van slapen, dus met een dormicum en een shot sterke drank gelukkig wel in slaap gevallen.

Na een paar uur weer wakker geworden, kan dan letterlijk geen oog meer dichtdoen en voel me heel erg zwak. Kan bijvoorbeeld nog geen banaan samenknijpen.. Dus weer in slaap gevallen met diazepam (dacht misschien meer rusten) en net rond 21:00 wakker geworden. Kon weer geen oog dicht doen al sliep ik graag verder. Gelukkig heb ik een hele lieve vriendin die me voor zover ze kan bijstaat én ervoor zorgt dat ik nu goed kan rusten. Maar voel me nog steeds héél erg zwak. Als ik opsta doet alles pijn, als ik een sigaret aan steek of een glas water wil drinken moet het met twee handen.. Enige plusput: geen hartkloppingen meer en voel me buiten de zwakte en waas wel goed.

Ben nu zo'n 20 uur 'clean'. Waar ik tot nu last van heb zijn erg koude handen en voeten, geruis in de oren, extreme zwakte en pijn in veel spieren en gewrichten, bij het terug in slaap proberen te vallen (zonder benzos) 'lichaamsdood' ofzo waarbij ik mijn vriendin probeer te roepen/aantikken om me wakker te schudden vanwege ademgebrek?.

Er zijn hier aardig wat mensen met ervaring met gebruik en afkicken, dus vraag jullie kennis over het volgende.:
  1. Is het ergste nu voorbij, of is dat bezig/komt dat nog? De hartkloppingen en paniek die je ervan krijgt krijg je met benzos namelijk nog redelijk stabiel. Alleen lees je overal over mogelijke spierafbraak, problemen met elektrolyten en bloeddruk, insulten, psychoses en zelfs nierfalen - geruime tijd nadat je gestopt bent al voel je je helemaal prima.
  2. Is het verstandig om nu toch bij te halen en met lage dosis af te bouwen? Of is het beter om er nu vanaf te blijven en valt het wel mee met die latere gevolgen van cold turkey stoppen?
  3. Zijn er nog tips of dingen om op te letten? (bv. natrium te blijven eten vanwege het snelle, grote verschil? of aan krachttraining te doen om spierafbraak en zwakte tegen te gaan? - al denk ik dat ik nu nog geen 5kg omhoog krijg haha)
Alvast bedankt iedereen!
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
JohnnyDoe zei:
Is het ergste nu voorbij, of is dat bezig/komt dat nog? De hartkloppingen en paniek die je ervan krijgt krijg je met benzos namelijk nog redelijk stabiel. Alleen lees je overal over mogelijke spierafbraak, problemen met elektrolyten en bloeddruk, insulten, psychoses en zelfs nierfalen - geruime tijd nadat je gestopt bent al voel je je helemaal prima.
Klik om te vergroten...

Hey,

Het ergste is nu zeker niet voorbij.
Als dat slapen niet gaat lukken dan heb je kans op een psychose.
Heb je dit topic gelezen?

https://drugsforum.nl/threads/ghb-afkicken-de-meest-humane-manier.63834/

Daar vind je alle antwoorden van je vragen.
Ze zouden dat topic eigenlijk vast moeten zetten bovenaan zodat mensen niet met de zelfde vragen komen.

Afkicken met Diazepam alleen is mogelijk .
Maar je bent al zo lang bezig, ik zou er niet aan moeten denken om geen Baclofen te hebben in een afkick.

Diazepam slikken en ghb nemen tegelijk is ook iets wat je niet moet doen.
Lees dat topic.
Als je nu stopt zonder begeleiding moet je precies weten wat je doet.
Want je bent lichamelijk ook verslaafd na zo een lange tijd.

Zorg dat je al die medicijnen hebt als je nu stopt.
En ga niet ghb mixen met medicijnen.

GEEN COLD TURKEY NA 9 MAANDEN GEBRUIK!

Alle vitamine slikken en zeker magnesium.
Wacht maar even met trainen tot na de eerste paar weken

Gezond eten en suplementen als aanvulling zeker doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."