Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGABA B triggers

GABA B triggers

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
donnie31Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Allereerst stel ik mijzelf even voor:

Ik ben Donnie 31 Jaar en ongeveer 5 Jaar geleden alles kwijtgeraakt door het misbruiken van GHB, ben een provincie verder gaan wonen en mijn leven is nog steeds in opbouw.

Eenmaal in een kliniek afgebouwd en 2maal na een terugval thuis afgebouwd op de methode van de kliniek.

Recentelijk nog een aantal maanden problemen gehad met phenibut, dit ook zelf afgebouwd.

(Ondanks de taper nog steeds angstklachten)

Met een aantal maanden vrij van het laatst genoemde probeert mijn limbische brein een loopje te nemen met mij, cravings of zin in G komen na jaren later nog steeds om de hoek kijken wat ik en mijn verstand kenmerken als angstaanjagend.

Kleine dingen zoals bijv de geur van shampoo doen me er al aan denken.


Wat naast anxiety, weinig perspectief/winterdepressie en weinig plezier in het leven ook meespeelt is het in mijn brein samengesmolten concept van seks en drugs, dit betekende vroeger een goed gevoel maar jaren later letterlijk dat ik tot op de dag van vandaag niet seksueel actief kan zijn wat best zwaar is voor een jongen van mijn leeftijd🥺

Normaal gesproken leid ik me af mbv sportieve natural high's maar de sportschool is voor de zoveelste keer gesloten.

ik wilde dit gewoon even kwijt tegenover mensen die dit soort zaken misschien herkennen in de hoop dat praten erover helpt.

groet
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey Donnie, ik ben geen therapeut of expert (weet inmiddels wel wat over verschillende soorten drugs en hun effecten soms ook langere termijn) maar wat ik wel weet is dat er bij misbruik en verslaving vaak andere dingen aan de hand zijn dan de drugs zelf. Het is meer een gevolg/uitlaaklep dan een oorzaak. Dit heb ik overigens ook van (ervarings)deskundigen op dit gebied begrepen. Je geeft zelf ook aan last te hebben van angsten en depressieve gevoelens. Dat kan deels ook veroorzaakt of versterkt zijn door te veel en te vaak drugsgebruik, maar ik twijfel er niet aan dat bij jou ook het omgekeerde het geval is. Misschien heb je dit al lang gedaan maar anders zou ik je adviseren om, naast hulp bij afkicken, ook andere hulp te zoeken, bijv. met een psycholoog proberen bloot te leggen wat de diepere oorzaak is van je anxiety en depressieve klachten. Een veelvoorkomende oorzaak is bijvoorbeeld (jeugd)trauma en als je de kans ziet om dingen bij de bron aan te pakken gaat dat ongetwijfeld ook helpen met managen van eventueel middel misbruiken gevoeligheid voor verslaving in algemene zin. Dat kan een lange en moeizame weg zijn maar volgens mij is het altijd de moeite waard om te investeren in een betere versie van jezelf. Suc6 in elk geval.
d
donnie31Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nickje zei:
Hey Donnie, ik ben geen therapeut of expert (weet inmiddels wel wat over verschillende soorten drugs en hun effecten soms ook langere termijn) maar wat ik wel weet is dat er bij misbruik en verslaving vaak andere dingen aan de hand zijn dan de drugs zelf. Het is meer een gevolg/uitlaaklep dan een oorzaak. Dit heb ik overigens ook van (ervarings)deskundigen op dit gebied begrepen. Je geeft zelf ook aan last te hebben van angsten en depressieve gevoelens. Dat kan deels ook veroorzaakt of versterkt zijn door te veel en te vaak drugsgebruik, maar ik twijfel er niet aan dat bij jou ook het omgekeerde het geval is. Misschien heb je dit al lang gedaan maar anders zou ik je adviseren om, naast hulp bij afkicken, ook andere hulp te zoeken, bijv. met een psycholoog proberen bloot te leggen wat de diepere oorzaak is van je anxiety en depressieve klachten. Een veelvoorkomende oorzaak is bijvoorbeeld (jeugd)trauma en als je de kans ziet om dingen bij de bron aan te pakken gaat dat ongetwijfeld ook helpen met managen van eventueel middel misbruiken gevoeligheid voor verslaving in algemene zin. Dat kan een lange en moeizame weg zijn maar volgens mij is het altijd de moeite waard om te investeren in een betere versie van jezelf. Suc6 in elk geval.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie, ik ga ervan uit dat die diepere oorzaak verantwoordelijk is voor de verslaving, ik heb aardig wat hulpverlening versleten inmiddels met het gevolg dat ik in iedergeval de tips en tools heb om clean te blijven en impulsen te beheersen ondanks de klachten en een aanzienlijk minder "goed voor elkaar leven" tov het begin van het misbruik.

De lockdown, zelfbeeld, verveling de feestdagen, tijd vrij en niet sporten geen phenibut, anxiety, overdenken, de seksuele frustratie, het onverstandige reptielen brein en zo kan ik nog even doorgaan met triggers werken allemaal synergetisch om me een kant op te duwen waar Ik niet heen wil en vandaar deze post☺️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."