Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb verslaving

Ghb verslaving

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KaylinaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sinds maart 2020 ben ik verslaafd aan ghb. Sinds maart 2021 heb ik het besef gekregen dat ik verslaafd ben aan ghb. En in ongeveer juni/juli 2021 heb ik mezelf aangemeld bij een verslavingskliniek. 11 juli is het dan eindelijk zo ver. Ik wordt dan opgenomen in de kliniek! Ik kan niet wachten! Wat een opluchting en bevrijding van die facking rommel!

Ik heb alleen een vraag. Sinds ongeveer 3 weken heb ik een nieuw afkickverschijnsel erbij. Ik ben extreem gevoelig voor geluid. Licht gaat nog wel, maar het geluid is een hel. Vooral de felle geluiden als het dichtslaan van deuren, felle muziektonen, hard gepraat/gekrijs en ga zo maar door. Wie herkent dit met een verslaving?

Ik hoor het graag!
F
FreakingfreakLid
01-01-2024, 00:00
#2
wat vervelend om te lezen dat je dit verschijnsel hebt. ik ben nu 3 jaar verslaafd en wordt ook bijna opgenomen en heb ook dit verschijnsel. het hoort inderdaad bij de afkick van ghb dus je bent gelukkig niet de enige. nog even doorzetten meid. je bent al bijna aan de beurt ondanks dat ik ook snap dat elke dag 1 dag te lang is. wat ik niet snap is de onprofessionele trieste reactie van @GABA-B Bonanza . heel zielig. ook te lezen in zijn andere reacties naar jou en sommige anderen. laat jezelf er niet door kisten. je weet althans zelf wel beter he 😉 zet hem op en succes!
T
Toontje11Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit hoort zeker bij de afkick, sowieso angst voor alles. Geluiden, mensen en ik had het vooral met honden op straat. Ik voelde gewoon dat zij wisten dat ik enorm angstig was. Het was zo eng want dan ga je je ook heel schichtig en angstig gedragen wat ervoor zorgt dat dat wat je vreesde ook uitkomt.. Ik wens je heel veel sterkte, veel van de afkickverschijnselen zitten in je hoofd maar het voelt zo ontzettend echt.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Kaylina neem de telefoon eens op meisje en bespreek het met een verslavingsarts of een assistent van neurologie er zijn genoeg mogelijkheden. Hier ga je echt geen specialisten op vinden. Mijn insteek is al jaren geen natuurlijke slaap meer gehad, en continu dopamine rebounds, maar ik denk dat je nieuwe beste vriend daar zeker meer over zal weten @Freakingfreak

Sorry maar bovenstaande heeft al onnoemelijk veel onzin topics geopend, waarop andere mensen met ervaring hun tijd hebben aan verspild.. Elke raad dat we gaven: "jaja ik weet het toch lekker beter want binnekort ga ik naar de kliniek"
K
KaylinaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor jullie reacties @Freakingfreak em @Toontje11. De dag na dat ik de vraag hier zo had gesteld heb ik meteen de verslavingsarts gebeld en die vertelde mij dat het inderdaad een onthoudingsverschijnsel is wat er helaas bij hoort. Ze stelde me gerust. Ik heb sindsdien ook dat, als de wind langs mijn huid gaat, dat het voelt als een open wond waar je tegen blaast. Lekker joh, een drugsverslaving 🤣

'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben met dat soort verschijnselen. Maandag de kliniek in en ik sta ook achter hun afkickschema. Maakt mij eigenlijk niet eens uit hoe het wordt gedaan zo lang ik maar van de verslaving af kom. Kan niet wachten!
F
FreakingfreakLid
01-01-2024, 00:00
#6
dat heb je goed gedaan. beter 10x bellen dan 1x te weinig. ook dat verschijnsel heb ik. als het buiten ook warm is is het superheet en als het buiten koud is is het ijskoud. bij elke kliniek doen ze het op hun eigen manier maar dat geeft niet. je klinkt er ook heel positief over. gelukkig ben je bijna aan de beurt. nog even doorbikkelen! 💪🏽

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."