#1
Wanneer: Zaterdag 19 april.
Waar: Op een feest met wat vrienden en veel onbekenden
Wie: Ik en een een vriend die alleen voor alchohol ging.
Drugs: Alcohol, 1 liter bier en 0,3 liter wijn.
Leuk dacht ik, een feestje. Al een tijdje geen DXM gedaan, laatste keer werkte het niet ondanks de hoge dosis. In de hoop dat het weer zou werken 300 mg DXM tot mij genomen, en omdat ik er neit zo veel van verwachte ook wat bij gedronken.
Het begint om een uur of 11 als ik de pillen inneem, al een lichte buzz van de drank. tot een uurtje of half een merk ik niks van de DXM, ik zit te wachten op de euforische DXM buzz die ik me herinner van de eerste keren, maar vermoed dat ik meer dan een licht dronken gevoel niet moet verwachten. langzaam aan begint de drank zijn sporen na te laten, en ik bemerk op een gegeven moment toch wel dat die harder inslaat dat verwacht.
Pas als het een uur of 2 is begrijp ik dat ik niet zo dronken kan zijn van dit kleine beetje alchohol, en dat ik allang aan het kotsen zou zijn zou dit wel het geval zijn. Nu pas heb ik door dat wat ik voel niet alleen de alcohol is, maar ook de DXM. ik miste alleen de euforische buzz.. over het volgende half uur zakt mijn bewustzijn langzaam in elkaar. ik ben me niet helemaal meer bewust van alles wat er om me heen gebeurt, het is alsof ik alles vernsneld afgespeeld zie worden, en ik zit midden in de chaos als een verbaast kind om me heen te kijken. ook voel ik een vaag tintelen in mijn hoofd, praten gaat niet meer. in mijn hoofd vormen de zinnen nog met veel moeite, wat er uit komt zijn niet meer dan aan elkaar geplakte klinkers.
vriend + bekende van vriend nemen me mee naar het huis waar ik overnacht, achterop de fiets. alles is een vage waas, ik denk niet, ik ervaar slechts een beknellende stilte in mijn hoofd. als we bijna thuis zijn aangekomen begint het uit te werken, en ik begrijp dat drugs mij niet zo veel te beiden hebben.
Volgende morgen een lichte kater van de alchohol, slechts een vaag misselijk gevoel in mijn maag. Ik zou het niet omschrijven als bad trip, maar wel een héél erg intense, een waar ik me zeker niet op voorberijd had. ik heb besloten het te houden bij af en toe een biertje, en van de mentaal zware spullen af te blijven.
Waar: Op een feest met wat vrienden en veel onbekenden
Wie: Ik en een een vriend die alleen voor alchohol ging.
Drugs: Alcohol, 1 liter bier en 0,3 liter wijn.
Leuk dacht ik, een feestje. Al een tijdje geen DXM gedaan, laatste keer werkte het niet ondanks de hoge dosis. In de hoop dat het weer zou werken 300 mg DXM tot mij genomen, en omdat ik er neit zo veel van verwachte ook wat bij gedronken.
Het begint om een uur of 11 als ik de pillen inneem, al een lichte buzz van de drank. tot een uurtje of half een merk ik niks van de DXM, ik zit te wachten op de euforische DXM buzz die ik me herinner van de eerste keren, maar vermoed dat ik meer dan een licht dronken gevoel niet moet verwachten. langzaam aan begint de drank zijn sporen na te laten, en ik bemerk op een gegeven moment toch wel dat die harder inslaat dat verwacht.
Pas als het een uur of 2 is begrijp ik dat ik niet zo dronken kan zijn van dit kleine beetje alchohol, en dat ik allang aan het kotsen zou zijn zou dit wel het geval zijn. Nu pas heb ik door dat wat ik voel niet alleen de alcohol is, maar ook de DXM. ik miste alleen de euforische buzz.. over het volgende half uur zakt mijn bewustzijn langzaam in elkaar. ik ben me niet helemaal meer bewust van alles wat er om me heen gebeurt, het is alsof ik alles vernsneld afgespeeld zie worden, en ik zit midden in de chaos als een verbaast kind om me heen te kijken. ook voel ik een vaag tintelen in mijn hoofd, praten gaat niet meer. in mijn hoofd vormen de zinnen nog met veel moeite, wat er uit komt zijn niet meer dan aan elkaar geplakte klinkers.
vriend + bekende van vriend nemen me mee naar het huis waar ik overnacht, achterop de fiets. alles is een vage waas, ik denk niet, ik ervaar slechts een beknellende stilte in mijn hoofd. als we bijna thuis zijn aangekomen begint het uit te werken, en ik begrijp dat drugs mij niet zo veel te beiden hebben.
Volgende morgen een lichte kater van de alchohol, slechts een vaag misselijk gevoel in mijn maag. Ik zou het niet omschrijven als bad trip, maar wel een héél erg intense, een waar ik me zeker niet op voorberijd had. ik heb besloten het te houden bij af en toe een biertje, en van de mentaal zware spullen af te blijven.