Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen nachtje met XTC

Een nachtje met XTC

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JungleLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik dacht ook maar eens, voor de eerste keer, een tripreport te schrijven over mijn ervaringen met XTC.
Andere reports zijn, vind ik, ook steeds boeiend en leerrijk dus bij deze..

Het verhaal speelt zich ongeveer twee maanden geleden af, zijn enkele dingen die ik dus wel vergeten ben, maar ik denk dat er tijdens het schrijven wel weer enkele herinneringen naar boven gehaald zijn :wink:.

Trippers: Ik & D.
Anderen: K.
Omgeving: park, straat, slaapkamer
Ervaring: 2x XTC, voor D. de 'eerste keer'
Dosis: Ik 2 pillen (2x 0.5, 1x 1), D. 1 (2x 0.5)
Tijdstip: ~ 11/12u

Het begon allemaal met een erg ongeplande situatie. Mijn ouders gingen een weekendje weg, m'n zus zat ergens op een festival. Het huis voor me alleen dus.

Toen iedereen aangekomen was besloten we even een drankspelletje te doen met een fles jenever. Na ongeveer een 45à60 minuten was de fles op en besloten we samen met de snoepjes eerst met de fiets een andere fles drank te halen en daarna naar het park te gaan.
Het was ondertussen al behoorlijk donker en ik was al een tijdje niet meer in het park geweest. In combinatie met de drank geraakten we dus verdwaald en moesten we helemaal terug door het bos om bij de 'bewoonde wereld' te raken. Uiteindelijk besloten we ergens langs de weg op een stukje gras te gaan liggen.

+0:00 We besloten het rustig aan te doen en te beginnen met een halve pil.

+0:15 Bij mij begon m'n lichaam een beetje te tintelen en ik dacht dat ik het al voelde opkomen.

+0:45 De eerste effecten waren heeel minimiem aanwezig. Nog niets speciaal verder. De afgelegen weg vonden we niet echt geschikt en omdat we dachten dat de pil wel zou inslaan, gingen we maar naar huis fietsen. Na een klein stukje fietsen besloot ik, en ik weet dat dit een hele grote fout is, nog een halve bij te nemen. Ik bedacht me opeens dat het wel eens slechte pillen zouden kunnen zijn en besloot een beetje overmoedig om meteen een hele te nemen. D. twijfelde en ik raadde hem aan mij niet te volgen, maar als ie wilde nog een halve bij te nemen.

+1:00 Het vorige gedacht was duidelijk slecht gedacht. We waren in een klein steegje toen de pil begon in te slaan. Het ging opeens allemaal behoorlijk snel. Ik voelde hem duidelijk opkomen en m'n kaken trilden bijna uit m'n mond. M'n ogen begonnen verschrikkelijk hard te draaien en ik dacht even dat ik zou alles weer zou moeten overgeven. Ik besefte opeens dat ik veel te overmoedig was. Ik kon wel doodgaan zo hard sloeg ie in. Ook bij D. begon hij in te slaan, bij hem een stuk minder hard. Hij kon het eerder omschrijven als een 'rustig, geweldig' gevoel terwijl ik eerder hyperactief was, haast niet kon stoppen met praten en m'n ogen zo hard rolden dat het haast niet meer mogelijk was een 'normaal beeld' te krijgen. We hadden het allebei ontzettend warm. Toen 'de inslag geminderd was' gingen we rustig het laatste stukje nog fietsen (5à10 minuten).

+1:30 Het volgende stuk is allemaal heel vaag in m'n geheugen. Na een tijdje zijn we dan uiteindelijk thuis gekomen en zijn we naar m'n kamer gegaan.
Blijkbaar heeft er nog iemand gebeld (die wel op de hoogte was van het plan), maar daar weet ik helemaal niets meer van. M'n ogen rolden nog steeds verschrikkelijk hard, m'n kaken waren nog steeds niet te stoppen, ik was allemaal vage dingen aan het zeggen en liep de hele tijd gewoon trippend rond. D. had een heel ander gevoel. Hij wilde eerder rust en gewoon in bed liggen met hele rustige muziek.

De volgende uren waren eindeloze uren waarbij we gewoon de hele tijd trippend in bed gelegen hebben met z'n drietjes. K. had niets genomen, maar was wel 'een soort van dronken'.
Hét nummer van deze avond: Enigma - Return to innocence

+5:00 Ik voelde me gewoon supergoed en het gevoel was gewoon fantastisch. K. was ondertussen half in slaap gevallen. Het effect bij D. begon al een aardig stuk te minderen.
Ik was echter niet te stoppen en maakte, alweer, een hele zware fout. Ik vond het wel een goed idee om nog een halfje te nemen. Achteraf gezien heeft het niet echt veel invloed gehad, alleen de duur van de trip een beetje verlengt.

+6:30 K. en D. waren ontzettend moe en besloten een tijdje te gaan slapen op de bank beneden. Ze vonden het een goed idee als ik ook maar eventjes probeerde te slapen.

+8:00 K. en D. stonden opeens weer boven na een heel korte 'nachtrust'. Toen ze de deur opendeden sprong ik meteen wakker alsof ik niet eens geslapen was. Het effect was nog steeds een beetje te merken. Het gevoel was wel grotendeels weg, enkel trilden m'n kaken nog steeds ontzettend hard.

+10:00 De trip was over. Hoewel ik maar net een uurtje slaap had gehad, was ik nog steeds niet moe. Nu begon echter enkele vervelende dingen naar boven te komen. Ik voelde me verschrikkelijk vaag omdat het eigenlijk best een heftige avond geweest was, en vooral omdat m'n ouders hier helemaal niets van wisten. Ik had verschrikkelijke keelpijn en bij alles wat ik dronk deed het écht pijn. Daarnaast ook hoofdpijn. Na alles opgeruimd te hebben ben ik dan wel als een blok in slaap gevallen.

Kortom: een leuke avond die zeker om herhaling vraagt! Volgende keer ga ik het wel rustiger aan doen.. :P
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk report :)
Je beschrijft de set, mind set en setting heel uitgebreid en goed. Alleen kan je misschien wat meer over je gevoel tijdens de trip vertellen. Je gevoel tijdens de inslag is heel goed beschreven, maar ik mis een beetje een beschrijving van die echte love-feeling :P
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#3
wou dat ik zo waus kon worden van dat aantal pillen moet er nu meestal wel rond de 8 slikken
is dom van me gweest het zow vaak te doen blijft het niet speciaal meer :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."