#1
Wat: Wiet en Salvia (10x extract)
Dosis: Salvia onder tong: 1/10 gr, Salvia gerookt: 1/10 gr
Waar: Thuis op m'n slaapkamer
Mindset: Rustig
Met wie: Alleen
Sitters: Geen
Datum: 22 Oktober 2008
Ik heb nu al een aantal keren Salvia geprobeerd, zonder echt interessante resultaten. Ik rook het verkeerd of... Ik weet het niet, het werkt steeds maar matig.
Nu las ik op het kokertje dat je het spul ook onder je tong kan leggen, voor 10 minuten.
Dus dit was in de eerste instantie wat ik van plan was om te doen.
20.05
Het was ontzettend smerig en ik had moeite met m'n mond ontdoen van het overtollig speeksel terwijl ik geduldig aan het wachten was. Maar inmiddels heb ik wel door dat iets wat bijzondere ervaringen geeft altijd wel vies is, dus ik hield vol.
De minuten kropen werkelijk voorbij terwijl ik op m'n bed zat, en vervolgens weer even achter m'n PC om een liedje op te zetten.
20.16
Na me eindelijk te hebben ontdaan van de Salvia toen de 10 minuten verstreken waren merkte ik nog niet echt iets. Maar geduldig wachtte ik af.
20.45
Een lichte roes, maar verder niks bijzonders.
Wederom weer een teleurstelling, dacht ik.
Maar toen bedacht ik me dat ik ook nog wiet had liggen, dus daar deed ik wat van in m'n pijpje en rookte het op.
Al snel kwamen de voor mij bekende effecten van de wiet naar boven, m'n korte termijn geheugen werd een zeef.
Toen ik op bed ging liggen merkte ik eindelijk wél iets van de Salvia.
Ik voelde heel subtiel hoe ik één werd met m'n bed.
Na een tijdje stond ik op en ging ik op m'n bureaustoel zitten, en ook hier kreeg ik de sensatie alsof ik er aan vast zat. Erg apart. Ik merkte toen ook dat wiet en salvia elkaar eigenlijk wel heel leuk aanvulden.
Shit, was ik vergeten m'n bed op te maken. "Nou, dat belooft wat"
En ja hoor, naar mijn idee duurde het zeker een uur voordat het me was gelukt om het hoes om m'n dekbed te krijgen. Ik dwaalde constant af met m'n gedachten.
21.50
Na weer een tijdje op bed gelegen te hebben kwam ineens de gedachte in me op om toch nog wat salvia er bij te roken.
Dit leek me een geweldig idee, hoewel ik er ook wel een beetje over twijfelde.
22.00
Het was iets rond deze tijd dat ik een nog een kleine hoeveelheid Salvia er bij had gerookt. Al snel nadat ik weer op bed lag kon ik de invloed van de Salvia prima onderscheiden. Alhoewel het door de wiet lastig was om m'n hoofd er bij te houden.
22.20
Wat een belachelijke dingen heb ik in deze korte tijd meegemaakt! Ik kan ze me niet allemaal meer voor de geest halen, maar de CEV's zijn nu ineens een stuk levendiger. Maar ook hoekiger en kleurrijker.
Ik kreeg bij voorgaande Salvia ervaring ook telkens weer een soort "Maya" gevoel. Dit is ontzettend lastig om te omschrijven, maar het komt neer op wanneer ik wegzakte ik hoekige gele en groene vormen zag en een sensatie ervaarde van kalmerende muziek (met samenzang) die recht uit de dicht begroeide jungle in Mexico leek te komen.
Ook hier ervaarde ik dit weer.
Na een korte tijd bedacht ik me ineens dat het briljant zou zijn om op te schrijven wat ik ervaarde, dus ik pakte snel een vel papier en een pen en begon met half lamme handen op te schrijven wat ik mee maakte.
Ik heb het uitgetypt:
Mijn gedachten worden vormen
En kronkelen heen en weer
Mijn lichaam verandert in een object
Dan race of vlieg ik tussen de 2D landschappen door
Bomen en riviertjes in 2D
Als stukken uitgeknipt papier komen ze langs
Ik kan niet praten, wel als ik het probeer
Half verlamd en overal prikkels op mijn huid
Ik ben een auto, ik ben een auto, broembroem
En nu ben ik een ruimteschip
Ik word wat ik denk dat ik word,
.... wat ik denk dat ik word etcetera.
Kop vol naalden, maar een warme gloed
Geluiden worden trouwens ook vormen
Gekartelde gloeiende randen, gekartelde randen
Driehoeken en zeshoeken
Hiërogliefen en hoekige tekens
Deze tekst veranderde net in een vloot ruimteschepen
Een prairie!
Ik voel een stuk deken op mijn buik.
Dit gevoel veranderd in een kanaal.
Het gevoel van het deken op mijn buik.
Mijn buik veranderd in een landschap
En waar het stuk deken op mijn buik ligt is nu een kanaal.
Groene oevers die mijn buik in tweëen splitsen.
Een breed kanaal waar boten doorheen varen
Elke dag wel een paar, het is er druk.
Het is het kanaal geworden waar ik elke dag met de trein langs rijdt.
Geluiden worden vormen
Gedachten worden vormen
2D vormen
Die zich achter elkaar opstellen, als een decor in het theater.
Ik voel aan mijn tanden
Die vormen ineens de top
van een toren op een groot kasteel
Er lopen boogschutters in mij rond. De verdediging.
Ik hoop dat het telefoongesprek van net wel goed ging.
Een 2D spelletje.
Ik zie een soort doolhof, in één scherm.
In het doolhof bevinden zich allerlei balletjes
Balletjes met 2 dimensies
Ik besef me ineens
dat een klein deel van mijzelf
terug te vinden is in elk balletje.
Alle balletjes samen vormen mij.
Elk balletje bevat een deel van mij.
Ik had ook een vreemde sensatie dat telkens wanneer ik slikte ik heel duidelijk het begin (bij m'n mond dus) van m'n slokdarm voelde openen en zich weer sloot en meteen daarna lucht van en naar m'n luchtpijp voelde gaan. Dit zag ik natuurlijk bij deze ervaring ook gelijk als beeld in gedachte voor me. :P
Achteraf: Dit telefoontje was best vervelend, ik was totaal vergeten dat ik nog gebeld zou worden. Het was een klasgenootje, dus ik zal binnenkort maar eens vragen hoe ik klonk. Ik naar mijn idee best nuchter heb kunnen antwoorden, terwijl ik wel steeds weer kwijt was waar ze het nou over had of wat ik met dat apparaat waar een stem uit kwam in m'n handen deed.
01.30
Het leek wel alsof het voorspeld was dat ik precies op dit tijdstip zonder duidelijke reden wakker zou worden en naar m'n wekker zou kijken.
Het enige wat ik van deze korte intermissie weet is dat ik bijzonder gekleurd en mooi gedroomd heb! Helaas ben ik vergeten waar precies over.
Na een korte tijd viel ik weer in slaap.
07.50
Brak, nog wat vaagheid in m'n kop, maar niet kapot of gebroken om op dit tijdstip op te staan. Ik baalde wel een beetje, maar wel een mooi leer moment om dingen zoals dit beter toe te schrijven voor in het weekend of gewoon wanneer ik de volgende dag vrij heb.
En ook dat ik voor de volgende keer m'n bed opgemaakt moet hebben. :P
Het was een beetje een nogal impulsieve combinatie waar ik van tevoren niet echt hard over na gedacht had of echt heel goed gepland had.
Maar desondanks vond ik het ontzettend bijzonder en bizar en heb ik er zeker geen spijt van.
Ik ga binnenkort eens proberen te tekenen wat ik allemaal heb gezien.
Ik heb nog wat Salvia over, dus dit ga ik vast nog wel een keertje doen!![:)]()
Dosis: Salvia onder tong: 1/10 gr, Salvia gerookt: 1/10 gr
Waar: Thuis op m'n slaapkamer
Mindset: Rustig
Met wie: Alleen
Sitters: Geen
Datum: 22 Oktober 2008
Ik heb nu al een aantal keren Salvia geprobeerd, zonder echt interessante resultaten. Ik rook het verkeerd of... Ik weet het niet, het werkt steeds maar matig.
Nu las ik op het kokertje dat je het spul ook onder je tong kan leggen, voor 10 minuten.
Dus dit was in de eerste instantie wat ik van plan was om te doen.
20.05
Het was ontzettend smerig en ik had moeite met m'n mond ontdoen van het overtollig speeksel terwijl ik geduldig aan het wachten was. Maar inmiddels heb ik wel door dat iets wat bijzondere ervaringen geeft altijd wel vies is, dus ik hield vol.
De minuten kropen werkelijk voorbij terwijl ik op m'n bed zat, en vervolgens weer even achter m'n PC om een liedje op te zetten.
20.16
Na me eindelijk te hebben ontdaan van de Salvia toen de 10 minuten verstreken waren merkte ik nog niet echt iets. Maar geduldig wachtte ik af.
20.45
Een lichte roes, maar verder niks bijzonders.
Wederom weer een teleurstelling, dacht ik.
Maar toen bedacht ik me dat ik ook nog wiet had liggen, dus daar deed ik wat van in m'n pijpje en rookte het op.
Al snel kwamen de voor mij bekende effecten van de wiet naar boven, m'n korte termijn geheugen werd een zeef.
Toen ik op bed ging liggen merkte ik eindelijk wél iets van de Salvia.
Ik voelde heel subtiel hoe ik één werd met m'n bed.
Na een tijdje stond ik op en ging ik op m'n bureaustoel zitten, en ook hier kreeg ik de sensatie alsof ik er aan vast zat. Erg apart. Ik merkte toen ook dat wiet en salvia elkaar eigenlijk wel heel leuk aanvulden.
Shit, was ik vergeten m'n bed op te maken. "Nou, dat belooft wat"
En ja hoor, naar mijn idee duurde het zeker een uur voordat het me was gelukt om het hoes om m'n dekbed te krijgen. Ik dwaalde constant af met m'n gedachten.
21.50
Na weer een tijdje op bed gelegen te hebben kwam ineens de gedachte in me op om toch nog wat salvia er bij te roken.
Dit leek me een geweldig idee, hoewel ik er ook wel een beetje over twijfelde.
22.00
Het was iets rond deze tijd dat ik een nog een kleine hoeveelheid Salvia er bij had gerookt. Al snel nadat ik weer op bed lag kon ik de invloed van de Salvia prima onderscheiden. Alhoewel het door de wiet lastig was om m'n hoofd er bij te houden.
22.20
Wat een belachelijke dingen heb ik in deze korte tijd meegemaakt! Ik kan ze me niet allemaal meer voor de geest halen, maar de CEV's zijn nu ineens een stuk levendiger. Maar ook hoekiger en kleurrijker.
Ik kreeg bij voorgaande Salvia ervaring ook telkens weer een soort "Maya" gevoel. Dit is ontzettend lastig om te omschrijven, maar het komt neer op wanneer ik wegzakte ik hoekige gele en groene vormen zag en een sensatie ervaarde van kalmerende muziek (met samenzang) die recht uit de dicht begroeide jungle in Mexico leek te komen.
Ook hier ervaarde ik dit weer.
Na een korte tijd bedacht ik me ineens dat het briljant zou zijn om op te schrijven wat ik ervaarde, dus ik pakte snel een vel papier en een pen en begon met half lamme handen op te schrijven wat ik mee maakte.
Ik heb het uitgetypt:
Mijn gedachten worden vormen
En kronkelen heen en weer
Mijn lichaam verandert in een object
Dan race of vlieg ik tussen de 2D landschappen door
Bomen en riviertjes in 2D
Als stukken uitgeknipt papier komen ze langs
Ik kan niet praten, wel als ik het probeer
Half verlamd en overal prikkels op mijn huid
Ik ben een auto, ik ben een auto, broembroem
En nu ben ik een ruimteschip
Ik word wat ik denk dat ik word,
.... wat ik denk dat ik word etcetera.
Kop vol naalden, maar een warme gloed
Geluiden worden trouwens ook vormen
Gekartelde gloeiende randen, gekartelde randen
Driehoeken en zeshoeken
Hiërogliefen en hoekige tekens
Deze tekst veranderde net in een vloot ruimteschepen
Een prairie!
Ik voel een stuk deken op mijn buik.
Dit gevoel veranderd in een kanaal.
Het gevoel van het deken op mijn buik.
Mijn buik veranderd in een landschap
En waar het stuk deken op mijn buik ligt is nu een kanaal.
Groene oevers die mijn buik in tweëen splitsen.
Een breed kanaal waar boten doorheen varen
Elke dag wel een paar, het is er druk.
Het is het kanaal geworden waar ik elke dag met de trein langs rijdt.
Geluiden worden vormen
Gedachten worden vormen
2D vormen
Die zich achter elkaar opstellen, als een decor in het theater.
Ik voel aan mijn tanden
Die vormen ineens de top
van een toren op een groot kasteel
Er lopen boogschutters in mij rond. De verdediging.
Ik hoop dat het telefoongesprek van net wel goed ging.
Een 2D spelletje.
Ik zie een soort doolhof, in één scherm.
In het doolhof bevinden zich allerlei balletjes
Balletjes met 2 dimensies
Ik besef me ineens
dat een klein deel van mijzelf
terug te vinden is in elk balletje.
Alle balletjes samen vormen mij.
Elk balletje bevat een deel van mij.
Ik had ook een vreemde sensatie dat telkens wanneer ik slikte ik heel duidelijk het begin (bij m'n mond dus) van m'n slokdarm voelde openen en zich weer sloot en meteen daarna lucht van en naar m'n luchtpijp voelde gaan. Dit zag ik natuurlijk bij deze ervaring ook gelijk als beeld in gedachte voor me. :P
Achteraf: Dit telefoontje was best vervelend, ik was totaal vergeten dat ik nog gebeld zou worden. Het was een klasgenootje, dus ik zal binnenkort maar eens vragen hoe ik klonk. Ik naar mijn idee best nuchter heb kunnen antwoorden, terwijl ik wel steeds weer kwijt was waar ze het nou over had of wat ik met dat apparaat waar een stem uit kwam in m'n handen deed.
01.30
Het leek wel alsof het voorspeld was dat ik precies op dit tijdstip zonder duidelijke reden wakker zou worden en naar m'n wekker zou kijken.
Het enige wat ik van deze korte intermissie weet is dat ik bijzonder gekleurd en mooi gedroomd heb! Helaas ben ik vergeten waar precies over.
Na een korte tijd viel ik weer in slaap.
07.50
Brak, nog wat vaagheid in m'n kop, maar niet kapot of gebroken om op dit tijdstip op te staan. Ik baalde wel een beetje, maar wel een mooi leer moment om dingen zoals dit beter toe te schrijven voor in het weekend of gewoon wanneer ik de volgende dag vrij heb.
En ook dat ik voor de volgende keer m'n bed opgemaakt moet hebben. :P
Het was een beetje een nogal impulsieve combinatie waar ik van tevoren niet echt hard over na gedacht had of echt heel goed gepland had.
Maar desondanks vond ik het ontzettend bijzonder en bizar en heb ik er zeker geen spijt van.
Ik ga binnenkort eens proberen te tekenen wat ik allemaal heb gezien.
Ik heb nog wat Salvia over, dus dit ga ik vast nog wel een keertje doen!