Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels, kan jij een t-shirt voor mij aantrekken?

Truffels, kan jij een t-shirt voor mij aantrekken?

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DuffehLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe lang duurt een trip van 15 gram Mexicana's ongeveer?

Greetz
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wellicht is de volgorde van gebeurtenissen in de trip niet geheel chronologisch beschreven.

Wat: Truffels (Psilocybe Atlantis, 10 gram)
Waar: Thuis bij mij
Wie: ik en 2 andere vrienden, V (ook 10 gram Atlantis) en R (10 gram Mexicana A)

Inleiding
Dit zou mijn 3e truffeltrip worden, nadat ik 2x in de zomervakantie had getript. Mijn 1e twee trips waren meer spelen met het effect van de truffels. Verwarrende gevoelens heersten, en ik wist niet hoe ik hier op moest reageren, toch waren deze 2 trips leerzaam om kennis te maken met truffels. Zo werd ik nieuwsgierig naar de Atlantis, aangezien deze truffels als ik het plaatje in de bijlage mocht geloven, het sterkst zouden zijn.


De aanloop
Sinds de zomervakantie wist ik dat ik samen met V (met wie ik de eerste keer getript had) in de herfstvakantie wilde trippen. Nieuwsgierig gemaakt door onze ervaringen besloot R dat hij ook wel een keer truffels tot zich wilde nemen. Toevallig besloten mijn ouders om een weekje weg te gaan, waardoor ik het rijk een week alleen had! Dit kwam dus perfect uit en uiteindelijk werd donderdag de dag waarop wij een heerlijk tripje gingen ondervinden.

De dagen voor donderdag voelde ik mij behoorlijk zenuwachtig. Waar dit vandaan kwam was mij niet duidelijk, ik was vastbesloten om mijn trip te ondergaan. Donderdagochtend kwamen de truffels binnen en met gemengde gevoelens ontving ik het pakketje van de postbode.

De dag ervoor had ik mijn huis al klaar gemaakt (2 matrassen met genoeg dekens in de woonkamer neergelegd) dus toen V en R arriveerden besloten we gelijk de truffels te nemen.

De trip
Nadat ik de truffels had weggewerkt met chocola (echt een aanrader!) ging ik ontspannen met een deken over mij heen op de matrassen liggen en een praatje houden met V en R. Het zou de 1e trip worden voor R en de 2e voor V, en ik was zeer benieuwd wat R van de trip zou vinden aangezien ik niet had verwacht had dat hij voor drugs zou openstaan. Na ongeveer 20 minuten voelde ik de eerste effecten. Als ik mij bewoog, voelde ik een tinteling door mijn lichaam gaan, ik wist dat het trippen begonnen was.

We praatten vrolijk door waardoor ook mijn zenuwachtigheid verdween en ik voelde me vrolijker en extroverter worden. Veel grappen makend woelde ik rond op de matrassen tussen de dekens. Wat een heerlijk gevoel!

Op een gegeven moment besloten we wat Shpongle op te zetten, hiervoor luisterden we vooral muziek van de Beatles. Divine Moments of Truth zorgde ervoor dat ik de trip ingezogen werd. Een zware bodyload drukte op mijn lichaam waardoor ik even moest gaan liggen. Shpongle begeleidde me naar een introverte periode in de trip. Ik voelde dat mijn geest mijn lichaam begon te ontsnappen en ik werd door een spiraal van licht naar een andere wereld gezogen. Af en toe opende ik mijn ogen even om te controleren of ik er nog was (reality-check :P). Toen ik dit deed waren de fysieke eigenschappen van mijn vertrouwde huiskamer verdwenen. Andere kleuren patronen en vormen maakten een nieuwe huiskamer voor mij. Aan een kant van de kamer stroomde een rivier en aan de andere kant werd een mooie lichtshow opgevoerd.

Ik besloot om mijn lichaam over te geven aan de truffel en sloot mijn ogen weer. Direct bevond mijn geest zich weer in een andere plaats, ik zag vreemde flora en fauna voor me en besefte dat dit een werkelijk goddelijke ervaring was. Nadat Shpongle mijn oren weer verlaten had, werden de visuele effecten wat minder, wel zag ik nog genoeg patronen in het plafond.

Ik besloot dat mijn trip weer meer extrovert mocht worden, nadat ik een innerlijke reis had beleefd (V en R waren al die tijd ook stil). Ik schonk wat drinken in en checkte hoe het ging met R (het was immers zijn eerste trip), ik herinner me weinig van deze gebeurtenis, maar ik geloof dat hij zei dat hij het een mooie trip vond. Even later had hij zich genesteld voor de kachel en ik besloot hetzelfde te doen, vervolgens kwam V er ook bij.

We voelden de warmte van de kachel op onze lichamen overvloeien en ik voelde me intens gelukkig. Een vraag die meerdere keren in mijn hoofd spookte was: zal ik C bellen? C is een vriendin van me die tot op dat moment niet wist dat ik tripte.

Uiteindelijk de knoop doorgehakt, besloot ik haar te bellen. Ik legde haar uit dat ik truffels had genomen en dat ik met V en R bij mij thuis zat. Ze reageerde verbaast en praatte ook met haar vriendin die bij haar was. V, R en ik moesten geweldig om hun lachen, omdat we hun doen en laten aan de telefoon absurd vonden. We begonnen te twijfelen of hun niet juist de truffels hadden genomen!

Na dit telefoongesprek was ik een creatieve en vrolijke bui, dus ik besloot wat rond te gaan lopen en een beetje gitaar te spelen. Veel muziek kwam er niet uit me, maar grappig was het wel. Omdat ik het warm had besloot ik boven een t-shirt aan te trekken. V besloot mee te gaan, maar toen we naar de deur liepen riep R opeens:

R: Waar gaan jullie heen?!
Ik: Een t-shirt aantrekken
Ik: Anders blijft een van ons hier V, ik blijf hier en dan trek jij voor mij een t-shirt aan!
V: Ehh, wat??
Ik: Ohja, dat gaat wat moeilijk ik ga wel naar boven, blijf jij dan hier.
V: Ok =)

Mijn tocht naar de bovenverdieping was begonnen en ik merkte op dat elke ruimte in mijn huis een andere sfeer en kleur had. Op mij kamer besloot ik mijn Azarius :sunglasses: t-shirt aan te trekken en een blik in de spiegel te werpen. Mijn lichaam leek wat uit proporties, maar voorderest vrij normaal. Wel had ik een wat droge glimlach op mijn gezicht. :)

Na veel vrolijkheid besloten we om even een rondje in het park te gaan wandelen. Toen we buiten waren keek ik mijn ogen uit. Wat een prachtige avond! Het was erg mistig en de wereld zag er uit als in een disneyfilm.

In het park aangekomen voelde ik mij als een stel reizigers op weg naar het onbekende en ik praatte samen met V en R over het leven. Ik begreep wat mijn rol op aarde hier betekende en voelde met intens blij om de mogelijkheid te hebben om samen met V en R hier rond te lopen. Ook voelde ik me dankbaar tegenover drugsforum.nl :wink: waardoor ik kennis kon maken met deze wonderlijke truffels.

Met een tevreden gevoel arriveerden we weer bij mijn huis en begonnen langzaam weer nuchter te worden. Naar comedy central kijkend werd ik weer teruggezogen in de normale wereld.

Alles leek weer het zelfde op één ding na, ik voelde me intens gelukkig en tevreden.

Arthur :hearteyes:
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk reportje, goed om te lezen dat R gewoon goed ging voor zijn eerste keer.

Voor andere mensen: Weten jullie of het verschil tussen mexicana en atlantis (zoals op dat plaatje) echt merkbaar is? Ik heb namelijk mexicana maar ik twijfel of ik die kaart mag geloven, en dan heb ik het voornamelijk over de visuals ervan. Ik wil namelijk de meest visuele truffelsoort.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb zowel de Tampanensis, de Mexicana A en dus de Atlantis geprobeerd.
Ik vond dat de Atlantis het meest heftig visueel, maar de Mexicana A langdurig visueel.
Tampanensis was prut (die keer dat ik ze dan nam, 10 gram weinig effect).
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#5
Arthur King zei:
Ik heb zowel de Tampanensis, de Mexicana A en dus de Atlantis geprobeerd.
Ik vond dat de Atlantis het meest heftig visueel, maar de Mexicana A langdurig visueel.
Tampanensis was prut (die keer dat ik ze dan nam, 10 gram weinig effect).
Klik om te vergroten...

Hier kan ik me helemaal in vinden. 10 gram Tampanensis deed vrij weinig. Atlantis was het heftigste (dat was ook wel 15 gram).

Verder leuk, herkenbaar report. :)
S
ShootingStarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Na een heerlijke eerste keer op 12gr Mexicana's ga ik aanstaande zondag voor de 15gr Atlantis. Dit report maakt de voorpret nog beter. Dank daarvoor :stoned:

De Mexicana's waren visueel niet zo heftig, maar ik heb goede hoop dat dit zondag wel goed gaat komen.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Duffeh zei:
Hoe lang duurt een trip van 15 gram Mexicana's ongeveer?

Greetz
Klik om te vergroten...
Tja, dat verschilt nog wel eens. Bij sommigen duurt de trip 4 uur, anderen melden 6 uur. Maar na 4 uur voel je je wel duidelijk weer nuchterder te voelen. Zelf heb ik ongeveer nog een uurtje wat na-effecten.

Voor paddo's geeft erowid dit plaatje:
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Met dat plaatje ben ik het niet eens.. ik merk namelijk vaak dat als je eenmaal op je piek zit dat het begint te schommelen. Dan ineens denk je: Oh ben al weer bijna normaal (onervaren iemand zou dan zeggen, nou ik ga maar naar huis) kom je thuis: WOESH volgende vlaag van visuals over je heen.
Qua tijd ben ik het er wel mee eens.
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het schijnt inderdaad dat voor veel mensen de effecten in golven komen, zelf heb ik dat niet zo ervaren, bij mij komt het aardig overeen met het plaatje.
Zo zie je maar, iedereen ervaart het anders. :wink:
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#10
Al hoe wel ik niet de andere 2 heb geprobeerd ben ik toen ook voor de Atlantis gegaan, had expres toen geen hele portie genomen omdat ik eerst even wilde testen hoe sterk ze waren en vond deze heel fijn :) Voor de hoeveelheid die ik had genomen al aardig wat visuele pret en zo goed als geen gedachten die helemaal zoek zijn. Dus een lekker rustige trip, zo van zit back en relax en geen doolhof in je eigen gedachten zoals ik die wel een keer met paddo's heb gehad. Of deze beter zijn dan de andere 2 kan ik niet zeggen, we zullen de menukaart en de aardige spacer achter de toonbank maar moeten geloven he. Volgende keer gaan we zeker voor een heel bakkie want dit is naar mijn mening goed te doen

Even over de duur van de trip, bij gaat het toch wel richting de 6 uur steeds en met de naspace misschien wel iets langer. Die golvende fases heb ik tot nu aan toe elke keer gehad, eerste keer schrok ik er ook een beetje van, omdat je denkt dat het is uitgewerkt en dan komt ie weer terug, en vaak nog even hard ook. Maar naar een paar keer leer je er mee omgaan en vind het nu zelfs grappig en wel relaxed, zeg maar golvend je trip eindigen :P Tegen het einde van de trip ziet het er voor mij meestal zo uit, wel lachen want het meeste space is weg alleen de kamer is nog steeds 3 keer zo breed/lang dat ie hoort te zijn bijvoorbeeld :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."