Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTe hoge dosis, te snel bijgepakt, op het randje, of te hard?

Te hoge dosis, te snel bijgepakt, op het randje, of te hard?

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
w
whimpysingerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat: xtc q-dance 2e badge met strekking van 185-210 (!!!) uiteraard getest.
Waar: awakenings
Wie: Ik (18 jarig meisje, 59 kilo) en drie van mijn vriendinnen

Awakenings zou mijn eerste feest worden.( Ik heb al 4 keer geslikt, nooit meer dan een hele in totaal) Ik had er heel veel zin in, en ik kon niet wachten tot het allemaal zou beginnen. We hadden pillen netjes op tijd geregeld en namen de trein naar amsterdam.

Ik begon met een halve de Q-dance om 12 uur precies. Nic fanciulli en Joris voorn draaide rug aan rug en het was fantastisch. De pil begon in te werken, en ik voelde me heerlijk. Ik begon zelf verliefde gevoelens te krijgen voor een heel dik meisje met een soort bloemjurkje en een paarse zonnebril . Fantastich allemaal.

Na anderhalf uur besloot ik mijn 2 halve te droppen. Mijn vriendinnen kwamen nadat ik had gedropt naar mij toe met de melding dat ze ook wilden bijpakken. Ik ging met hun mee naar het toilet en heb daar toen, terwijl ik vergeten was dat ik zelf al had bijgeknabbeld, ook nog een halfje genomen. (ik geloof 40 minuten na de 2e halve),

Goed ik begon de 2e te voelen en we stonden inmiddels kei hard te beuken op lekkere duistere techno. en ineens na een half uur, (ik geloof dat toen de 3 halve in begon te werken) sloeg er ineens iets in als een bom: Ik voelde me heel erg licht, was heel duizelig, ik viel bijna om leek het, mijn orientatie was slecht, en ik had van die ontzettende walmen, een soort opvliegers die geleidelijk erger worden, waarna ze weer verdwijen en dan 10 minuten later 2 keer zo hard terugkomen.

Ik besloot te gaan zitten en even uit te spacen. In mijn hoofd doemden zich een aantal vragen op.
"Ga ik niet te hard" , "is dit wel goed", "Shit ik hoop dat ik niet dood ga" (Ik was volkomen rustig maar ik dacht iets te ver na, gewoon met een logische insteek). In ieder geval na een anderhalf uur was het voorbij, de opvliegers werden minder en verdwenen. Ikzelf stond nog retestrak. en heb de laatste 2 uur ontzettend hard gebeukt.

Mijn vraag aan jullie is of dit normaal was of niet. Had ik te snel bij gepakt? Kan mijn lichaam er niet tegen? Zat ik tegen het randje van out gaan (voelde soms zelf of ik in slaap kon vallen)? Is out gaan dan hetzelfde als dood. Of had ik gewoon te veel genomen en waren deze gevoelens gewoon toe te schrijven aan te veel MDMA.

Ik hoor graag of jullie soortgelijke ervaringen hebben meegemaakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
u
urtinriZLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Te hoge dosis, te snel bijgepakt, op het randje, of te h

Gewoon te snel bijgepakt, zou voor jou zo'n beetje hetzelfde effect geven als in 1 keer met een hele pil beginnen :wink: Maar voor de rest leuke avond gehad?

Voortaan gewoon goed onthouden wat je al gebruikt hebt, als je goed gaat is er geen rede om bij te pakken :)
m
mdma-fanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Te hoge dosis, te snel bijgepakt, op het randje, of te h

Het kan ook zijn dat je te weinig vocht binnen hebt gekregen, dat je was uitgedroogd. En dat je daarna weer wat hebt gedronken en toen weer lekker hard kon gaan :wink:
I
ItalianoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Te hoge dosis, te snel bijgepakt, op het randje, of te h

Als je 1 a 1,5 mg per kg lichaamsgewicht aanhoudt zou je max. een halve Q-dance mogen nemen :grin:

Als je heel veel meer gaat nemen levert dat bij mij vaak onrust op, inderdaad keihard knallen, maar wat minder genieten, vaak ook gepaard met de nodige hallicunaties...die opzich best leuk zijn, maar daar neem ik pillen niet voor eigenlijk...

Heb je wel genoeg vocht (en suiker?) binnen gekregen, zoals hierboven al werd voorgesteld?
w
whimpysingerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Te hoge dosis, te snel bijgepakt, op het randje, of te h

Hmm, ik heb mij netjes aan de 2 glazen per uur policy gehouden. En wat suiker betreft, dat weet ik niet helemaal. Volgens mij was mijn suikerspiegel best laag, kan me niet herinneren dat ik veel zoets heb gegeten.

Die gevoelens waren voor mij allemaal nieuw en ik dacht even dat het echt slecht was. Maar in principe gaat het allemaal goed zolang je maar schone pillen hebt en geen 10 kneiters achter elkaar vreet toch?

Waarschijnlijk hebben jullie gelijk en heb ik te snel bij gepakt. Ik wilde het alleen even zeker weten aangezien ik over een maand ofzo naar awakenings ga :grin:
u
urtinriZLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Te hoge dosis, te snel bijgepakt, op het randje, of te h

Nouja je hebt gewoon te snel die 3e halve bijgepakt. En kwa drinken heb ik altijd een flesje water bij me, maar ook elk uur een glas cola voor de suiker just to be sure.
d
deman13Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Te hoge dosis, te snel bijgepakt, op het randje, of te h

Gewoon te snel bijgepakt. Had ik bij mijn eerste keer. Ik had ook dat soort gevoelens in m'n hoofd. Maar ben toen naar Unity gelopen, een drugsvoorlichtingstand en heb daar gezeten en ben toen wezen uitspacen. Na 5 uur kon ik eindelijk weer goed lopen, ik was erg gedesoriënteerd en had trillende ogen, zwaar zweten en die walmen waar je het over hebt.

Maar zolang je aanspreekbaar bent, is er niks aan de hand. Die walmen komen omdat een XTC gevoel komt met vlagen. Daarom zeggen veel mensen dat je veilig wat kan bijpakken na een ander half uur. Soms denk je van, ik voel het niet meer maar komt het daarna ineens weer opzetten..


Ik zie dat je dus 1,5 q-dance heb gepakt. Voor iemand van 59 kilo is dat redelijk veel, maar zeker niet gevaarlijk. Een overdosis MDMA komt bijna nooit voor. Zolang je genoeg drinkt en bewust bent, is er niks aan de hand. Een dextrotje kan soms ook wel eens helpen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."