Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia eerste keer: Gezellig op een olifant.

Salvia eerste keer: Gezellig op een olifant.

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
m
mrflameLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk trip report:grin: ik heb toevallig gister ook een pijpje 10x extract gekocht en ga het binnenkort met 2 andere doen. Is het trouwens leuker om bij dag of bij nacht te doen? En hoelang duurde die na-space ongeveer? En heb je nog een artiest om me aan te raden?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk report,

Nu ik dit zo lees denk ik 1 van de komende momenten ook me salvia doosje boven te halen :).
Echt graaf, en idd zie je soms dingen die je niet kan vatten...
Het laat me telkens zien dat er nog een andere overkoepelende realiteit is.

grts
G
GadflyLid
01-01-2024, 00:00
#3
mrflame zei:
Leuk trip report:grin: ik heb toevallig gister ook een pijpje 10x extract gekocht en ga het binnenkort met 2 andere doen. Is het trouwens leuker om bij dag of bij nacht te doen? En hoelang duurde die na-space ongeveer? En heb je nog een artiest om me aan te raden?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat in de nacht beter is. Misschien is overdag met de gordijnen dicht en wat kaarsen aan ook een goed idee. Zolang de setting maar rustig en donker is. Met licht van het niveau van een paar kaarsen.

Qua muziek is het maar net wat je leuk vindt. Ik zou wel van te voren een muzieklijst maken ( of 1 lang nummer) van minimaal een half uur. Wel zou ik dit in hetzelfde genre doen. Mijn eerste trip werd de muziek door de sitter geregeld die van het ene genre naar het andere ging. Wat achteraf wel iets storend was. Volgende trip ga ik op dit soort muziek doen linkje Ook wil ik nog eens spacen op Pink Floyd - Comfortably numb.

Ik ben er wel achter dat rustige muziek zoals Enigma toch wel het beste effect heeft op mijn trip (Hierop kan ik alles laten gaan) Althans dat vermoed ik, ik ga het nog wel uitproberen op wat andere muziek.

Verder had ik ook nog wierook aan, qua geuren heb ik niks gemerkt. Die rook ik pas weer toen ik bij was. Maar volgens mij geen verkeerde keus om erbij te hebben.

Ik heb daarna nog wel een uur een licht euforisch sociaal gevoel gehad. Ik bleef maar praten over van alles en nog wat. Terwijl ik echt geen prater ben. Het echte spacen duurde 5 minuten en hierna nog 10 minuten van een soort diepe droom gehad.
l
loveloveloveLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wauw, Salvia is zo'n aparte drug voor mijn gevoel ik heb er niet direct een verklaring voor wil ik het doen, of niet, te heftig misschien. daarbij loop ik zo te twijfelen. mijn eerste experiment word ayahuasca als ik daar uitkom weet ik misschien meer. mooi beschreven verder
groetjes
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zalig. Leuk om zo een positieve ervaring te lezen. Ik heb een aantal keer prachtige ervaringen meegemaakt, maar de laatste twee keren ben ik echt omver geblazen. Ik besefte helemaal niet meer dat ik salvia had gerookt. Maar wat een waarheid ik en een goede maat eraan overhouden is echt niet te geloven. Wat het vertelt is bij ieder na een bepaalde tijd volgens mij hetzelfde. Loslaten en laten sturen is de boodschap, verzetten geeft intense angst aangezien er absoluut geen vorm van controle meer is op een bepaald niveau.

Na mijn laatste ervaring vorige week en de gesprekken met mijn tripmaat vanavond zijn we beiden zeker dat we meer hebben meegemaakt dan dat we nog kunnen herinneren. In het midden ontbreekt er eens stuk waarin er allerlei informatie tot ons is gekomen, vooral belangrijke info, die onze geesten nog niet aankonden. Dat deze info diep in ons onderbewuste zit is zeker, dat ze tot ons zal komen als de tijd rijp is ook. Maar vooral een zeer sterk gevoel dat dit bepaald is door anderen, en dat wij niet bestaan uit een wezen, maar uit meerderen.

Wij staan niet alleen aan het roer van dit leven, zeker niet. We zijn steeds omringd of beter, gevoed door anderen. Karma, meerdere levens,... alles valt op zijn plaats. We zijn achter de schermen geweest. In het mechanisme, de oorzaak of bron van deze wereld. Hoe dit wordt gemaakt, dat is wat je ziet op een bepaald niveau. Niets is gescheiden, alles is verbonden. Niets gebeurt zomaar, alles is geplaatst voor jou om te vinden, om te groeien.

Wat beangstigend is, kwamen ik en men maat overeen, is dat je geen afgeschermd innerlijk meer hebt 'daar'. In deze wereld kan je steeds in jezelf keren, je terugtrekken in jezelf als je het moeilijk hebt. Maar jezelf heeft minstens twee ingangen of uitgangen, een in de wereld die je ziet, en een in de andere ergens achter je of dieper naar binnen, daar ga je door, die laatste, meer naar de basis. Noem het het onderbewuste, maar dit is niet jouw onderbewuste, dit is het onderbewuste van in ieder geval iedereen die hier leeft en dan nog meerderen. Enkel het topje van de ijsberg wordt als zijnde, van jou ervaren. Maar zelfs dat is het niet helemaal. Dat is de illusie noodzakelijk om te ervaren en te leren om te groeien, de ervaren kennis wordt op een lager niveau gedeeld door iedereen...

Salvia is een poort. Zoek naar de esoterische betekenis van de matrix, ik denk dat ik dat gezien gevoeld, gehoord, ervaren heb. Een levend, veranderlijk veld van mogelijkheden/ intelligentie.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
@ Jongen

Waaw je beschrijft het zo goed!

" We zijn achter de schermen geweest. In het mechanisme, de oorzaak of bron van deze wereld. Hoe dit wordt gemaakt, dat is wat je ziet op een bepaald niveau. Niets is gescheiden, alles is verbonden. Niets gebeurt zomaar, alles is geplaatst voor jou om te vinden, om te groeien."

Je slaat echt de spijker op de kop!!! Ben het volledig met je eens. Echt zaaalig

grts :rock:
G
GadflyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Locatie: Thuis in mijn eigen studentenkamer.
Drug: 10x extract
Gemoedstoestand: Rustig, kalm en ik wist wat ik wilde.
Personen: 4 (om beurt trippen)
Sitters: 1/2
Datum: 03/10/2011
Duratie: 10x extract : ~15 minuten, Tweede trip ~3 minuten.

Salvia altijd al interessant

Al jaren wilde ik het eens proberen, Salvia, hetgeen waarvan je groene mannetjes gaat zien. Althans dat was mij eens verteld door een toenmalige vriend. Nu weet ik wel beter...

Het is toch alweer zes jaar geleden dat ik een vriendengroep heb gehad waarmee ik wel eens jointjes heb lopen roken. Maar nooit is het ter sprake gekomen dat ik wel eens iets zwaardere drugs wilde gebruiken. Ook had ik het gevoel dat dit niet de groep was waarmee ik zou moeten gaan experimenteren. Ik heb met hun misschien 20 jointjes gehad en daarna was ik er wel klaar mee. Ik heb dan ook vijf jaar geen andere drug dan alcohol gehad.

zes maanden geleden is er in mijn studentenflat een hele goede en gezellige vriendengroep ontstaan. De eerste jointjes kwamen tevoorschijn, maar de scherpe smaak van shag vind ik niet prettig en dit was dan ook niet echt mijn ding. Totdat er op een dag een bong langskwam. Natuurlijk kwam hij bij iedereen in de kamer langs. De bong werd ook aan mij aangeboden. Er werd mij verteld dat dit een stuk prettiger is om te roken. Ik zuigen aan dat ding, maar toch een hoestbui. Het gevoel wat ik daarna had was voor mij een reden om dit eens vaker te gaan doen.

Zo ongeveer vier maanden gingen er voorbij, waarbij ik mijn eerste wiet kocht en daarna overging op de hasj. Ook werden er de meeste vreemde bongs uitgevonden.

Alles ging zijn gangetje, maar op een dag kwam iemand met truffels aanzetten.

Truffels

7,5G Atlantis
4 man en 3 sitters.

De smaak viel mij nog best mee. Geen delicatesse, maar het was mij dan ook niet om de smaak te doen. Ik voelde langzaam een blij gevoel opkomen. Ik werd maar doorverwezen naar de bank. Aangezien ik nog op een niet al te comfortabele stoel zat. Nog steeds geen echte lachkick of echt hard spacen. Totdat ik vroeg om een ijsje en die kreeg ik. Het was een vrolijk gespikkeld ijsje, waarvan ik zo belachelijk gelukkig werd. Vanaf dat moment ben ik constant blij geweest en luisterde heel aandachtig naar de muziek. Op een gegeven ogenblik gingen de andere drie mensen naar buiten. Ik bleef een beetje in mijn eigen gedachte achter op de bank. En heb over van alles zitten nadenken. Vervormingen heb ik niet gezien ik zat alleen veel na te denken. Naar mijn gevoel kan ik er dan ook meer uit halen.. De volgende keer ga ik dan ook een volle portie (15g) nemen.

Conclusie

Voor mij is dit een drug die je goed met andere mensen kunt nemen. Maar volgens mij na vaker gebruik ook goed alleen te doen is. Eerste keer toch echt een sitter erbij hebben. Maar als je van te voren een goed gevoel heb en je wil het echt kan er weinig misgaan.

Salvia weer in beeld

Een kleine periode na de truffels heb ik mijn eigen bong ook maar eens aangeschaft. Een ijsbong die echt supersmooth rookt. Na een paar dagen van belachelijke hoeveelheden wiet en hasj kwam Salvia weer eens bovendrijven.

Ik heb een paar dagen geen wiet gehad omdat ik Salvia nuchter wilde roken. Veel informatie heb ik ook gelezen op onder andere dit forum over het gebruik van deze mooie drug. Volgens mij heb ik echt alle ins en outs wel tot mij genomen.

De grote dag

Die middag ging ik maar eens bezig met mijn kamer opruimen zodat ik een schone kamer kon gaan genieten. Zo hoefde ik mij tijdens trip nergens aan te ergeren. Ergens rond half vier ben ik maar eens naar de smartshop gefietst. Één gram 10x extract die ik thuis in tien delen van ongeveer 0,1g heb verdeeld.

Degene met wie ik wilde roken heb ik het laten zien en die was meteen enthousiast. Eerst nog even rustig gegeten en wat andere nodige activiteiten (afwas, enz) gedaan. Toen was het tijd om naar mijn kamer te gaan.

De setting

Gigantische bank waar je echt heel goed op kan spacen. Zowel in de lengte als in de breedte kan je er goed op liggen. Een mooie grote bananenplant waar een niet al te felle lamp (het enige licht) op schijnt. Wat een erg mooi effect geeft. We gingen er dan ook vanuit dat er hier hard op getript zou worden. Bruine gordijnen gingen dicht. Voor de rest zijn er geen bijzondere items te noemen op mijn kamer. Zoals een doorsnee studentenkamer er uit ziet. Bedje, bureau enz.

Het moment is daar

Mijn tripmaatje ging eerst. Dikke lachkick en brabbelend dat hij niet wist dat dit zo zwaar hallucinerend was. Op een gegeven ogenblik wist hij niet meer dat hij Salvia had gerookt en wilde naar zijn kamer toe. Omdat hij dacht dat hij veel te stoned was. Prima vond ik dat, maar ik bleef wel bij hem. Hij snapte er niks van waarom ik bij hem bleef, maar het was toch goed. Op zijn kamer hebben we voor het eerst muziek aangezet en hier heeft hij lekker op zitten trippen. Hier kwam hij langzaam bij. Alles wat hij daarna deed was "vet cool"

Huisgenoten waren inmiddels er wel achter dat we niet zuiver bezig waren. Maar we hielden nog wel vol dat er niks aan de hand was. Al was dat onmogelijk omdat mijn tripmaatje zich echt anders gedroeg. Nadat het wel wat was uitgewerkt gingen we naar mijn kamer zodat ik ook eens kon zien wat het met je deed.

Bong in de hand dikke teug genomen en inhouden tot ik niet meer kon. Hierna kon ik nog een kleine hit nemen, maar die kon ik niet lang inhouden. Ik voelde mij de bank ingedrukt worden en hoorde heel ver als een echo stem dat ik mijn ogen dicht moest doen. Nog even had ik een moment dat ik het heel grappig vond dat ik Salvia had gerookt en moest keihard lachen. Maar toen deed ik mijn ogen dicht. Ik had met mijzelf afgesproken dat ik de bank niet af zou komen.

Maar Salvia doet echt iets vreemds met je. Ik zag een gemiddeld rijtjeshuis met een man die zat te leunen op een tuinhekje. Zijn tuin was een perfect gemaaid grasveldje en er was een scheiding met de buren van coniferen. ik zag nog wel de eerste verdieping en het dak van het andere huis wat ernaast stond. Het eerste huis waar ik recht tegenaan keek had ook nog een vierkanten uitbouw. Deze uitbouw blokkeerde het gezichtsveld naar de rest van het huis toe. Maar ik kon wel de eerste verdieping en zolder zien. De man stak zijn hand uit en vroeg vriendelijk of ik mee wilde gaan. Ik stak mijn hand uit en wilde wel, maar ik had de afspraak gemaakt dat ik niet uit de bank zou komen (ik was nog bewust dat ik Salvia had gerookt) Dus ik zei nee. Er was ook nog een deur bij de uitbouw (achter de man) die ik open zag gaan en de vrouw (ik wist dat ze getrouwd waren) van de man kwam er uit. Deze zei ook vriendelijk dat ik wel mocht komen. Ondertussen kwamen er twee kinderen buiten spelen op het gras (vermoedelijk was er nog een deur direct in verbinding met de woonkamer) Dit alles was zo vredig dat ik er echt heen wilde. Ik zou toestemming moeten vragen aan mijn sitter of ik er heen mocht. Dit heb ik gedaan en ik kreeg als antwoord ga ervoor. Net dat ik door de man naar zijn wereld getrokken werd voelde ik een kracht mij terugduwen de bank in.

Tijdens dit gedeelte werd Lucy in the sky with diamonds gedraaid.

En het werd zwart.... wat was dit ohh.. ik heb Salvia gerookt en mag niet van de bank af. Ga lekker zitten hoorde ik nog. Toen kwam er een verandering van muziek. Nature sounds met een goede drum erin. Voor mij zag ik twee palmbomen draaien en ik voelde ineens dat ik op iets zat. Op de maat van de drum merkte ik dat ik op een olifant zat. Ik reed met het beest eigenlijk nergens heen. Veel zwart en de groene bladeren van de palmbomen meer was er niet.

Op een gegeven ogenblik deed ik mijn ogen weer open en voelde dat ik er weer bij kwam. Ik zag nog wat visuals, maar het echte effect begon weg te ebben. Er werd nog een rustig klassiek nummer gedraaid waarmee ik nog heerlijk kon nagenieten.

Het was over, wat was dit een ervaring zeg.

Ondertussen waren de overige huisgenoten ook wel op de hoogte en twee wilden er ook wel van. Er was er één die aardig kon spacen (beestjes en een gigantische lachkick) De andere voelde niks en die gaat nog eens een zwaardere dosis nemen.

Mijn tweede trip duurde veel korter en was veel minder intens. Dit kwam omdat ik de rook vrij snel al uitblies. Hier heb ik nog op een olifant zitten rijden in een vietnamees rijstveld. Zwaaiend naar kleine vietnamezen met hun typische hoed. Tijdens deze trip was ik volledig op de hoogte van het feit dat k Salvia had gerookt. Dit was meer een ontspannend gevoel en ik was ook niet echt van de kaart. Gedurende de gehele avond was ik erg blij. De volgende dag was ik ook een stuk vrolijker als normaal.

Conclusie

Voor mij is dit echt de drug. ik kan mijn hoofd echt helemaal leegmaken en goed ontspannen. De echte hevige trip is echt geweldig om mee te maken en soms niet echt goed te omschrijven. Het blije opgewekte gevoel erna was ook leuk om mee te maken. En heel anders dan truffels, waarbij ik echt belachelijk blij ben.

Salvia zou ik altijd samen met één sitter doen. De mogelijkheid dat je totaal vergeet wie er om je heen is maakt het niet leuk om met veel mensen te doen. Een donkere kamer met een lichte gloed van een lamp is echt ideaal. Muziek is echt een MUST!! Deze leidt je daadwerkelijk door de trip heen. Naar mijn idee kun je zelfs via muziek wel bepalen waar de trip ongeveer heen gaat.

Een sitter is ook echt een MUST!! Het feit dat ik in mijn eigen gedachten het gevoel heb gehad dat ik toestemming gevraagd heb om van de bank af te komen en deze ook werd toegestaan, maar dat dit gesprek nooit heeft plaatsgevonden zegt genoeg denk ik. Mijn sitter heeft mij de bank ook weer op geduwd (dit voelde ik in mijn trip wel) Ik woon op acht hoog. Dus als ik wel het raam uitgegaan was had ik dit verhaal niet kunnen schrijven.

Salvia moet je net liggen volgens mij en is ook lang niet voor iedereen weggelegd. Omdat je dingen kunt zien die je niet kan bevatten. Het kan dan ook voor sommige mensen te overweldigend zijn denk ik. Het is dan ook van belang als je dit gaat gebruiken goed in te lezen en het absoluut niet te onderschatten. ik heb mij erg goed laten informeren, maar volgens mij heb ik het zelfs de effecten onderschat.

Volgende week ga ik nog eens een zakje kopen aangezien er meer mensen zijn die dit ook wel eens willen ervaren. Zelf ga ik het dan ook nog een keer doen, maar een iets zwaardere dosis, want volgens mij heb ik nog niet de volledige trip gehad (niveau 5)

Hopelijk hebben andere mensen hier iets aan en is het leuk te lezen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."