Zalig. Leuk om zo een positieve ervaring te lezen. Ik heb een aantal keer prachtige ervaringen meegemaakt, maar de laatste twee keren ben ik echt omver geblazen. Ik besefte helemaal niet meer dat ik salvia had gerookt. Maar wat een waarheid ik en een goede maat eraan overhouden is echt niet te geloven. Wat het vertelt is bij ieder na een bepaalde tijd volgens mij hetzelfde. Loslaten en laten sturen is de boodschap, verzetten geeft intense angst aangezien er absoluut geen vorm van controle meer is op een bepaald niveau.
Na mijn laatste ervaring vorige week en de gesprekken met mijn tripmaat vanavond zijn we beiden zeker dat we meer hebben meegemaakt dan dat we nog kunnen herinneren. In het midden ontbreekt er eens stuk waarin er allerlei informatie tot ons is gekomen, vooral belangrijke info, die onze geesten nog niet aankonden. Dat deze info diep in ons onderbewuste zit is zeker, dat ze tot ons zal komen als de tijd rijp is ook. Maar vooral een zeer sterk gevoel dat dit bepaald is door anderen, en dat wij niet bestaan uit een wezen, maar uit meerderen.
Wij staan niet alleen aan het roer van dit leven, zeker niet. We zijn steeds omringd of beter, gevoed door anderen. Karma, meerdere levens,... alles valt op zijn plaats. We zijn achter de schermen geweest. In het mechanisme, de oorzaak of bron van deze wereld. Hoe dit wordt gemaakt, dat is wat je ziet op een bepaald niveau. Niets is gescheiden, alles is verbonden. Niets gebeurt zomaar, alles is geplaatst voor jou om te vinden, om te groeien.
Wat beangstigend is, kwamen ik en men maat overeen, is dat je geen afgeschermd innerlijk meer hebt 'daar'. In deze wereld kan je steeds in jezelf keren, je terugtrekken in jezelf als je het moeilijk hebt. Maar jezelf heeft minstens twee ingangen of uitgangen, een in de wereld die je ziet, en een in de andere ergens achter je of dieper naar binnen, daar ga je door, die laatste, meer naar de basis. Noem het het onderbewuste, maar dit is niet jouw onderbewuste, dit is het onderbewuste van in ieder geval iedereen die hier leeft en dan nog meerderen. Enkel het topje van de ijsberg wordt als zijnde, van jou ervaren. Maar zelfs dat is het niet helemaal. Dat is de illusie noodzakelijk om te ervaren en te leren om te groeien, de ervaren kennis wordt op een lager niveau gedeeld door iedereen...
Salvia is een poort. Zoek naar de esoterische betekenis van de matrix, ik denk dat ik dat gezien gevoeld, gehoord, ervaren heb. Een levend, veranderlijk veld van mogelijkheden/ intelligentie.