Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia 10x extract - de eerste keer

Salvia 10x extract - de eerste keer

8 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MakkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie? M, J, R en ik
Wat? Salvia Divinorum 10x extract (1 gram)
Waar? Bij R thuis
Hoe? Met de bong
Ervaring? Geen met hallucinogenen en tripmiddelen.

Hallo allemaal.

Ik ben vrij nieuw hier, heb wel al een hele tijd rondgekeken en de tripreports gelezen, wat mij ertoe heeft bewogen om er zelf ook een te schrijven.

Het begon allemaal toen ik op het idee kwam om een keertje truffels te kopen omdat ik het al een tijdje wilde doen. Ik wilde ook graag salvia doen, maar erna. Truffels lijkt me persoonlijk beter om eerst te doen; ik dacht dat ze een minder sterke trip gaven.
Ik had dus truffels gekocht, maar ik kon het niet laten om ook een buisje salvia 10x extract kopen.

Ons plan was om vrijdag truffels te doen bij R thuis. Maar omdat M afgehaakt omdat hij niet kon komen op vrijdag had ik beloofd om samen met hem salvia te roken. Op woensdag had hij tijd, dat was dus voor vrijdag. Ik had al een tijdje niks gegeten dus ik dacht het kan wel, wat kan er nou misgaan.

Na school, om 4 uur, ging ik naar R toe, samen met J. J wou ook graag een keer salvia doen. J en R gingen als eerste sitten terwijl M en ik aan het spacen waren. Ik had de salvia gepakt en in 10 ongeveer gelijke delen verdeelt. Ik gooide het in de bong, stak het aan en hield een volle teug ongeveer 30 seconden binnen. Ook M doet hetzelfde.

(~16:30) Het resultaat was niet zoals ik verwachtte, het werkte amper. Ik had alleen last van hartkloppingen, ongeconcentreerd zijn en een beetje trillen met de handen. Dus ik dacht, komt vast door de omgekeerde tolerantie. Nog maar een keer dus. Dit keer iets meer in de bong gedaan, ongeveer 1,5 deel (van de 10 delen), 0,15 gram dus. Ik nam een hele diepe hijs, man wat is dat ranzig. Ik blies het na ongeveer 30 seconden uit, maar ik had wel veel moeite om het binnen te houden. Toen ik aan het uitblazen was werd ik opeens door een zeer sterke kracht de bank ingedrukt. Het voelde alsof je in een vliegtuig zit dat op gaat stijgen, maar dan 100x zo sterk. Ik werd zo hard tegen de bank aangedrukt dat ik er doorheen viel, ik was alweer vergeten dat ik salvia had genomen en zat in een andere realiteit zonder te weten hoe ik eruit moest komen. Ik viel in de bank, opeens voelde ik me alsof ik de bank was. Het vallen was erg eng, ik hield me dan ook vast aan de bank. Ik wilde uit de bank, mijn lichaam terug in. Dus, ookal zonder lichaam, probeerde ik omhoog te klimmen, maar het lukte niet. Alles was zwart behalve boven me, waar mijn vrienden zaten, een beetje te lachen naar me, alsof ze wisten dat ik in de bank zat. Ik probeer me aan hen vast te pakken maar het lukt niet. Ik wist nog steeds helemaal niks, behalve dat ik vast zat in de bank.

Omdat ik niet meer wist wat trippen was en ook niet meer wist dat ik salvia had gerookt, concludeerde ik dat ik door de bank in een andere realiteit was gevallen. Op een gegeven moment wist ik de arm van een vriend van me vast te pakken, en trok ik mezelf omhoog. Ik zat weer op de bank en voelde mijn lichaam weer, alleen het was geen bank meer, maar een boot. Toen vond ik het pas een leuke space, ondanks dat ik het zeer warm had, overal kippenvel kreeg, en hele nare tintelingen over mijn lichaam had. Het leek alsof ik geknepen werd ofzo. Het schoot me opeens allemaal te binnen, we zijn bij R, ik heb net salvia gerookt en daarom zat ik in de bank, dacht ik. De boot was alweer een bank geworden.

Ik keek even rond en zag iedereen raar doen, J en R hadden dus toch nog salvia genomen. Naar mijn mening hadden ze dat niet moeten doen, doe je niet als tripsitter. Alleen het kon wel omdat M niet veel last meer had van de salvia en op mij kon letten.

Ik geloofde het niet, ik wist niet zeker of ik echt terug op aarde was. Ik dacht dat ik gevangen zat in mijn hoofd, dat mijn hersenen een soort 2e realiteit lieten zien, en dat ik eigenlijk nog op de bank aan het spacen was. Ik probeerde kleine veranderingen te zien, maar uiteindelijk heb ik me maar bij het feit neergelegd dat dit toch echt de echte wereld is. Was wel even bang omdat ik dacht dat ik nooit zeker kon weten of het allemaal echt was. Complete mindfuck, dacht even dat ik gek werd, ik dacht, het is toch nep, kan alles doen wat ik wil. Heb uiteindelijk niks gedaan, gelukkig :P. Iets in me zei dat ik niks moest doen, dat het wel echt was. Maar ik geloofde het niet. 20 minuten later wist ik zeker dat alles weer echt was.

Mijn vrienden hadden er niet heel veel last van, jammer genoeg hebben ze niet zo veel gedaan als ik, want ik heb er toch wat van geleerd, en tripervaring opgedaan. Het was misschien eng, maar dat weet ik dan ook voor de volgende keer dat ik trip, kan ik me op voorbereiden. Ik zou dit niet een bad trip noemen, het was ook soms wel leuk en niet ál te eng. Ik heb ervan geleerd dat ik niet meer psychedelica moet onderschatten, het was heftiger dan ik van tevoren dacht. Ik heb me ook niet heel goed voorbereid voor de trip. Ik weet dat ik dat de volgende keer wel ga doen. Plan van vrijdag gaat gewoon wel door, alleen iets voorzichtiger :wink:. Sorry dat ik er geen tijden heb bijgezet, de totale trip duurde ongeveer 30 minuten, maar was het gevoel voor tijd totaal kwijt.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen :grin: .
b
btardLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi report, toen ik voor het eerste keer salvia nam viel ik ook " door de bank heen ". Ik probeerde me steeds ergens aan vast te houden. Ik had ook een zieke lachkick aan t begin. Ik lachte echt om helemaal niks, letterlijk. Vond het namelijk ook eerder eng dan grappig, niet zoals bij een wietlachkick dus, maar totaal oncontroleerbaar .
M
MakkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
btard zei:
Mooi report, toen ik voor het eerste keer salvia nam viel ik ook " door de bank heen ". Ik probeerde me steeds ergens aan vast te houden. Ik had ook een zieke lachkick aan t begin. Ik lachte echt om helemaal niks, letterlijk. Vond het namelijk ook eerder eng dan grappig, niet zoals bij een wietlachkick dus, maar totaal oncontroleerbaar .
Klik om te vergroten...

Dankje. Ik had geen lachkick, maar iemand anders die er ook bij was had dat ook. Hij snapte niet waarom hij lachte. Inderdaad, de hulpeloosheid is eng. Je weet dat je niet meer kan controleren wat er gebeurd en dat is wat het voor mij eng maakte. Overigens keek ik er achteraf gezien wel goed op terug, zo verkeerd was het niet. Alleen de smaak van de salvia is ranzig.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
leuk om te lezen!
ook ik heb bij vorige ervaringen het gevoel gehad geknepen te worden of te branden.
die drukkende kracht is al bij elke salvia trip van me aanwezig geweest.
het effect van salvia tegenover truffels is echt geheel iets anders, kan je echt niet vergelijken.
als je je ervaring wil vergelijken...op dit forum heb ik ook een paar salvia reports geplaatst. trip on :)
M
MakkeLid
01-01-2024, 00:00
#5
mandragora zei:
leuk om te lezen!
ook ik heb bij vorige ervaringen het gevoel gehad geknepen te worden of te branden.
die drukkende kracht is al bij elke salvia trip van me aanwezig geweest.
het effect van salvia tegenover truffels is echt geheel iets anders, kan je echt niet vergelijken.
als je je ervaring wil vergelijken...op dit forum heb ik ook een paar salvia reports geplaatst. trip on :)
Klik om te vergroten...

Haha dankje :)!
Ja kwam idd na de trip tot de conclusie dat truffels echt héél anders zal zijn (heb van allebei een aantal tripreports gelezen).
Vanavond lekker truffelen :)!
Zal de reports even lezen.
S
SaltzerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Last gehad van een kater?
a
arie_bLid
01-01-2024, 00:00
#7
Was erg leuk om te lezen.
Heb zelf ook paar keer salvia geprobeerd maar het is me nooit gelukt om zo'n ervaring te krijgen, hoogstens wat fractal achtige bewegingen op de grond.
Krijg door dit te lezen wel zin om het nog weer is een keer te proberen :sunglasses:
d
dazoLid
01-01-2024, 00:00
#8
heel aangenaam om te lezen! Ik ga volgende week Salvia doen, en kijk er echt naar uit. Ik zal maar vast stevig zitten op de grond als ik Salvia doe! Ik heb deze week truffels gedaan, en dat was een fantastische ervaring. Dus veel plezier ermee:wink:
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mooi geschreven. Heb het ook bijna altijd ontzettend warm, word ook altijd achteruit getrokken en voel vaak een soort prikkelende sensatie alsof er naaldjes in men lichaam zitten, bij het terugkomen, voelt men lichaam juist van klei, heel stevig en vlezig.

Het verrassendste aan een salvia trip is voor mij da ik steeds vergeet dat ik salvia heb gedaan en wie of waar ik ben. Je zit er soms instant in, wat je net daarvoor nog deed is compleet irrelevant en weg uit het geheugen van dat moment.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."