#1
Wie? Ik, een stronken maatje en nog wat nuchtere klasgenoten
Wat: een paarse partyflock
Waar: geloof het of niet, een 14+ feest in onze lokale “jongerensdicotheek”
Het was een toevallige samenkomst van omstandigheden, ik zit in de klas met een goede vriend van me, I, die ik dan ook al kende voor we samen in de klas kwamen, ik en hij blowen behoorlijk vaak en hebben nog vele psychedelica op de planning staan. Een paar redelijk brave klasgenoten van ons vroegen ons mee naar dit 14+ feestje, ik en I gingen wel mee. Ik ben 16, I 15, en de andere 3 mensen (2 meisjes en een jongen) allemaal 14. Toevallig had ik al een tijdje plannen een eerste pil te proberen, had die voor 5 euro van een vriend overgekocht, vertrouwde hem wel, en hij zei dat ie goed was (nou dat was ie, pff) en het was een “paarse partyflock” het zal wel, dacht ik. Maargoed ik had dus die pil en iedereen zei dat het het leukste was op een feestje, de tandwieltjes in mn brein begonnen te draaien en ik kreeg het idee de twee te combineren, waarom niet, dacht ik.
Nou, de avond brak aan en de moeder van I bracht mij I en J naar de feestlocatie, daar hadden we afgesproken met de 2 meisjes, E en S. We gingen gezamenlijk naar binnen en ik besloot meteen te poppen. “Begin maar met een halfje, tis sterk spul” had mijn vriend gezegd. Maar ik kreeg de pil niet doormidden gebroken aangezien deze behoorlijk dik was, en had niet zoveel trek om hem doormidden te bijten aangezien ik had vernomen dat dat nogal vies was. Onwetend slikte ik dus maar in een keer de hele pil door.
En toen weer de dansvloer op, ik voelde nog niks en stond een beetje in afwachting te dansen. I was behoorlijk stronken na een paar dikke joints en een paar goeie slokken baco, ik had beleefd geweigerd, wist niet of de combinatie goed zou gaan. De rest was verder helemaal nuchter. Na een uur voelde ik nog niks, dus ik sms’te mijn vriend “maat ik voel nog niks wat is dit voor toei?!” Even later kreeg ik een sms’je terug “Geef het nog een kwartiertje, of neem anders de andere helft?” Had verder geen zin meer om hem te informeren dat die andere helft er al lang inzat dus besloot maar gewoon een kwartier te wachten, en deze in te vullen door een sigaret te roken in de daarvoor bestemde ruimte.
Ik had mijn sigaret aangestoken en begon er ineens intens van te genieten, wat was dit een lekkere sigaret zeg! En mijn hoofd begon een beetje te tintelen, ik kreeg heel veel energie, ja hoor dit was de pil. Wat een heerlijk gevoel was dit zeg! Mijn vrienden, die verder nog nooit iemand strak hadden zien staan, keken me geschrokken aan. Ik vroeg wat er aan de hand was en ik scheen heel eng uit mijn ogen te kijken, ik snapte niet wat ze bedoelden dus ik besloot naar de wc te lopen om mezelf eens goed aan te kijken, Lopen zat er echter niet meer in, dit werd sprinten. Eenmaal in de wc keek ik in de spiegel en ik schrok mezelf lam! Mijn kaken klemden extreem op elkaar en kon ze niet van elkaar af krijgen, ik had mijn ogen wijd open en kreeg deze niet normaal, om over mijn pupillen nog maar niet te beginnen. Ik vergeleek mezelf een heel klein beetje met beeper van the muppets. Dit was geen paracetamolletje.
Ben meteen lekker gaan dansen, en wow wat kon ik goed dansen, voor mijn gevoel dan.. schijnbaar zag het er niet uit, maar ja, als je maar lol hebt. Een uur later (leek wel 10 minuten) had ik een gigantisch droge bek dus ik besloot wat te gaan drinken op de wc, werd flink aangestaard onderweg daarnaartoe. Wat een lekker water was dat zeg! En het voelde ook wel goed om even af te koelen. Ik draaide me weer om en had oogcontact met een jongen die in lachen uitbarstte. “Soooodejuu jij staat goed ofnie?!” ik bevestigde dat, en vertelde hem dat het mn eerste keer was. Ik vertelde dat ik een paarse partyflock had geslikt en hij vond het heel grappig dat ik meteen een hele had gepakt, deze jongen was echter wel mijn redding want hij instrueerde me dat ik dus veel moest afkoelen en drinken, waar ik verder nog niet van op de hoogte was, slecht van me. Ik was bijna iedereen inmiddels al kwijt en begon vooral I te missen dus sms’te ze dat ze naar de wc moesten komen, meteen die gezellige jongen met het goede advies aan iedereen voorgesteld. En daarna gingen we samen een peuk roken, en wat was ie lekker!
Hierna zijn we gaan hakken in de daarvoor bestemde “hardcorekelder” heerlijk. Ik ging helemaal los, ik stond te springen, hakte op tafels, het was geweldig, ook merkte ik dat ik extreem gemakkelijk contact legde met mensen, sprak allemaal willekeurige mensen aan en had allemaal gesprekken met onbekenden. Wat ik trouwens als heel prettig ervaarde, iedereen was interessant. Dit was echter een heel groot contrast met hoe ik normaal ben, want eigenlijk ben ik te verlegen om alleen maarhoi te zeggen tegen een vreemde. Hierna nog enkele peuken gerookt en weer naar boven gegaan, de normale dansvloer op, want yellowclaw draaide daar. Helemaal uit mijn plaat gegaan natuurlijk. Rond 2 uur, het feest zou een uur later afgelopen zijn, begon ik met een heel leuk meisje te dansen, ze was knap en lief en gezellig, even later stonden we te zoenen. Wow. Wat een sensatie, nooit lekkerder gezoend! Heb daar verder tot het einde van de avond met haar gestaan, nog een afscheidkusje gegeven en toen was het feest afgelopen.
Ik haalde mijn jas op bij de garderobe en de vrouw die mijn jas moest pakken keek me geamuseerd aan, ik was behoorlijk blij dat ze de bewaking niet alarmeerde, zo onopvallend mogelijk naar buiten gelopen en, ja hoor, een peuk gerookt. Hierna kwam de moeder van J ons ophalen en met n strakke kop de auto ingestapt, gelukkig had ze me niet aangekeken of iets dergelijks. Kreeg later het commentaar dat ik heel veel te vertellen had in de auto, en “een leuke jongen” was. Geweldig. Eenmaal thuis nóg een peuk gerookt en verder zonder een oog dicht te doen in bed gehallucineerd, wat ik eigenlijk niet echt als prettig ervaarde. Maar de avond was geweldig geweest, de beste avond van mijn leven!
( de dag erop was ik helemaal dood, kon niet kauwen, ik rilde en was ziek. Maar ik moest de hele dag naar de efteling met mijn vader, broer en de vriendin van mijn broer. Wat een hel)
Wat: een paarse partyflock
Waar: geloof het of niet, een 14+ feest in onze lokale “jongerensdicotheek”
Het was een toevallige samenkomst van omstandigheden, ik zit in de klas met een goede vriend van me, I, die ik dan ook al kende voor we samen in de klas kwamen, ik en hij blowen behoorlijk vaak en hebben nog vele psychedelica op de planning staan. Een paar redelijk brave klasgenoten van ons vroegen ons mee naar dit 14+ feestje, ik en I gingen wel mee. Ik ben 16, I 15, en de andere 3 mensen (2 meisjes en een jongen) allemaal 14. Toevallig had ik al een tijdje plannen een eerste pil te proberen, had die voor 5 euro van een vriend overgekocht, vertrouwde hem wel, en hij zei dat ie goed was (nou dat was ie, pff) en het was een “paarse partyflock” het zal wel, dacht ik. Maargoed ik had dus die pil en iedereen zei dat het het leukste was op een feestje, de tandwieltjes in mn brein begonnen te draaien en ik kreeg het idee de twee te combineren, waarom niet, dacht ik.
Nou, de avond brak aan en de moeder van I bracht mij I en J naar de feestlocatie, daar hadden we afgesproken met de 2 meisjes, E en S. We gingen gezamenlijk naar binnen en ik besloot meteen te poppen. “Begin maar met een halfje, tis sterk spul” had mijn vriend gezegd. Maar ik kreeg de pil niet doormidden gebroken aangezien deze behoorlijk dik was, en had niet zoveel trek om hem doormidden te bijten aangezien ik had vernomen dat dat nogal vies was. Onwetend slikte ik dus maar in een keer de hele pil door.
En toen weer de dansvloer op, ik voelde nog niks en stond een beetje in afwachting te dansen. I was behoorlijk stronken na een paar dikke joints en een paar goeie slokken baco, ik had beleefd geweigerd, wist niet of de combinatie goed zou gaan. De rest was verder helemaal nuchter. Na een uur voelde ik nog niks, dus ik sms’te mijn vriend “maat ik voel nog niks wat is dit voor toei?!” Even later kreeg ik een sms’je terug “Geef het nog een kwartiertje, of neem anders de andere helft?” Had verder geen zin meer om hem te informeren dat die andere helft er al lang inzat dus besloot maar gewoon een kwartier te wachten, en deze in te vullen door een sigaret te roken in de daarvoor bestemde ruimte.
Ik had mijn sigaret aangestoken en begon er ineens intens van te genieten, wat was dit een lekkere sigaret zeg! En mijn hoofd begon een beetje te tintelen, ik kreeg heel veel energie, ja hoor dit was de pil. Wat een heerlijk gevoel was dit zeg! Mijn vrienden, die verder nog nooit iemand strak hadden zien staan, keken me geschrokken aan. Ik vroeg wat er aan de hand was en ik scheen heel eng uit mijn ogen te kijken, ik snapte niet wat ze bedoelden dus ik besloot naar de wc te lopen om mezelf eens goed aan te kijken, Lopen zat er echter niet meer in, dit werd sprinten. Eenmaal in de wc keek ik in de spiegel en ik schrok mezelf lam! Mijn kaken klemden extreem op elkaar en kon ze niet van elkaar af krijgen, ik had mijn ogen wijd open en kreeg deze niet normaal, om over mijn pupillen nog maar niet te beginnen. Ik vergeleek mezelf een heel klein beetje met beeper van the muppets. Dit was geen paracetamolletje.
Ben meteen lekker gaan dansen, en wow wat kon ik goed dansen, voor mijn gevoel dan.. schijnbaar zag het er niet uit, maar ja, als je maar lol hebt. Een uur later (leek wel 10 minuten) had ik een gigantisch droge bek dus ik besloot wat te gaan drinken op de wc, werd flink aangestaard onderweg daarnaartoe. Wat een lekker water was dat zeg! En het voelde ook wel goed om even af te koelen. Ik draaide me weer om en had oogcontact met een jongen die in lachen uitbarstte. “Soooodejuu jij staat goed ofnie?!” ik bevestigde dat, en vertelde hem dat het mn eerste keer was. Ik vertelde dat ik een paarse partyflock had geslikt en hij vond het heel grappig dat ik meteen een hele had gepakt, deze jongen was echter wel mijn redding want hij instrueerde me dat ik dus veel moest afkoelen en drinken, waar ik verder nog niet van op de hoogte was, slecht van me. Ik was bijna iedereen inmiddels al kwijt en begon vooral I te missen dus sms’te ze dat ze naar de wc moesten komen, meteen die gezellige jongen met het goede advies aan iedereen voorgesteld. En daarna gingen we samen een peuk roken, en wat was ie lekker!
Hierna zijn we gaan hakken in de daarvoor bestemde “hardcorekelder” heerlijk. Ik ging helemaal los, ik stond te springen, hakte op tafels, het was geweldig, ook merkte ik dat ik extreem gemakkelijk contact legde met mensen, sprak allemaal willekeurige mensen aan en had allemaal gesprekken met onbekenden. Wat ik trouwens als heel prettig ervaarde, iedereen was interessant. Dit was echter een heel groot contrast met hoe ik normaal ben, want eigenlijk ben ik te verlegen om alleen maarhoi te zeggen tegen een vreemde. Hierna nog enkele peuken gerookt en weer naar boven gegaan, de normale dansvloer op, want yellowclaw draaide daar. Helemaal uit mijn plaat gegaan natuurlijk. Rond 2 uur, het feest zou een uur later afgelopen zijn, begon ik met een heel leuk meisje te dansen, ze was knap en lief en gezellig, even later stonden we te zoenen. Wow. Wat een sensatie, nooit lekkerder gezoend! Heb daar verder tot het einde van de avond met haar gestaan, nog een afscheidkusje gegeven en toen was het feest afgelopen.
Ik haalde mijn jas op bij de garderobe en de vrouw die mijn jas moest pakken keek me geamuseerd aan, ik was behoorlijk blij dat ze de bewaking niet alarmeerde, zo onopvallend mogelijk naar buiten gelopen en, ja hoor, een peuk gerookt. Hierna kwam de moeder van J ons ophalen en met n strakke kop de auto ingestapt, gelukkig had ze me niet aangekeken of iets dergelijks. Kreeg later het commentaar dat ik heel veel te vertellen had in de auto, en “een leuke jongen” was. Geweldig. Eenmaal thuis nóg een peuk gerookt en verder zonder een oog dicht te doen in bed gehallucineerd, wat ik eigenlijk niet echt als prettig ervaarde. Maar de avond was geweldig geweest, de beste avond van mijn leven!
( de dag erop was ik helemaal dood, kon niet kauwen, ik rilde en was ziek. Maar ik moest de hele dag naar de efteling met mijn vader, broer en de vriendin van mijn broer. Wat een hel)
