#1
Goed, lang geleden dat ik hier nog geweest ben, maar dit wou ik toch even delen.
Ik ben zelf pas redelijk recent iets anders beginnen proberen dan alcohol, en ik ben begonnen met spacecake, het reportje daarvan kan je hier lezen: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=41941&f=21
Nu, ik ben altijd al het meest geïnteresseerd geweest in psychedelische drugs, en mijn partner had me een tijdje geleden verteld over changa, dat is DMT vermengd met verscheidene kruiden wat je rookt in een pijpje. (Lief) zei zelf dat dat een hele goede begindrug is, gezien het zéér visueel is, meteen werkt, bijna geen na-effecten heeft en maar ongeveer 20 minuten duurt.
Nu waren we een tijdje geleden bij kennissen van mijn partner thuis, voor een feestje. Heel gemoedelijke sfeer, muzikanten, iedereen was aardig en zonder stress. En dan haalt daar één persoon een houten pijpje boven.
Yep, niet wat ik verwacht had, maar ze gaan in een kringetje op de grond rustig changa roken.
Aangezien mijn vroegere mindset op vlak van drugs redelijk negatief was was ik niet direct enthousiast, maar mijn nieuwsgierigheid won het van me en wetende dat ik in goed gezelschap was waar mensen uitkeken voor mijn gezondheid plaats ik me uiteindelijk mee in de kring. Het was grappig om te zien hoe mensen hun uitdrukking al veranderde de seconde dat ze de rook uitbliezen en plots lachend verwonderd werden over hun omgeving. Het zag er best aangenaam uit, ook al stonk dat spul naar stront en verbrand rubber (iew).
Mijn partner geeft me het pijpje door na er zelf een stevige teug van genomen te hebben. Ik twijfel nog even.. maar zet het ding dan aan mijn lippen. Een vriend steekt de pijp aan en ik inhaleer.
Nu, ik ben totaal niet gewend van dingen te roken, ik doe dat niet. Mijn eerste trek was dan ook wat slapjes en ik heb moeite met de rook binnen te houden. Uiteindelijk blaas ik uit. Ik krijg een licht gevoel in mijn hoofd, en ik wordt wat draaierig, een lichte knelling in mijn voorhoofd.
Verder niets.
Het pijpje gaat de kring nog eens rond en ik neem een tweede teug, deze keer dieper inhalerend. Beetje draaierigheid.
En weer niets. Ik kijk een beetje beteuterd. Is dit het nu? Langs alle kanten hoor ik hoe extreem visueel het is, en dat je waarschijnlijk wat van je sokken geblazen wordt de eerste keer. Een vriend pakt verbaasd het pijpje weer over, checkt of er nog wel genoeg inzit door ervan te roken en krijg meteen weer die kenmerkende glimlach gevolgd door een "woow.. ja die zat nog goed vol."
De groep praat en lacht rustig zijn roes uit en ik zit met mijn lief in de zetel. Die is compleet verwonderd dat ik er niets van gevoeld heb. Ook die vriend kan niet zo goed volgen. Ik vraag om nog een laatste trek, (ongeveer 20min na de eerste) deze keer er goed oplettend dat ik heel diep in mijn longen inhaleer en hou het binnen voor een redelijke tijd.
Niets. Ik probeer zelfs van me compleet te ontspannen, meditatief te ademen, me open te stellen, maar het mocht niet baten.
Een beetje teleurgesteld maar toch trots dat ik het geprobeerd heb geef ik het houten dingetje terug.
Mensen die mijn spacecake reportje hebben gelezen zullen misschien een deja-vu gevoel hebben, aangezien toen bijna hetzelfde gebeurd is. Een tijdje geleden heb ik ook voor de eerste keer (eigenlijk tweede maar de eerste was oude crummy wiet) wiet gerookt (straf spul, de andere persoon die ervan rookte was redelijk van de wereld) en buiten voor enkele seconden hevige draaierigheid was er ook niets van aanwijsbaar effect. Dus nu circuleert het idee dat ik immuun ben![:tongueout:]()
Ik wil het sowieso nog wel eens proberen aangezien ik toch echt heel nieuwsgierig ben nu maar.. ja. Iemand een gelijkaardige ervaring gehad?
Ik ben zelf pas redelijk recent iets anders beginnen proberen dan alcohol, en ik ben begonnen met spacecake, het reportje daarvan kan je hier lezen: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=41941&f=21
Nu, ik ben altijd al het meest geïnteresseerd geweest in psychedelische drugs, en mijn partner had me een tijdje geleden verteld over changa, dat is DMT vermengd met verscheidene kruiden wat je rookt in een pijpje. (Lief) zei zelf dat dat een hele goede begindrug is, gezien het zéér visueel is, meteen werkt, bijna geen na-effecten heeft en maar ongeveer 20 minuten duurt.
Nu waren we een tijdje geleden bij kennissen van mijn partner thuis, voor een feestje. Heel gemoedelijke sfeer, muzikanten, iedereen was aardig en zonder stress. En dan haalt daar één persoon een houten pijpje boven.
Yep, niet wat ik verwacht had, maar ze gaan in een kringetje op de grond rustig changa roken.
Aangezien mijn vroegere mindset op vlak van drugs redelijk negatief was was ik niet direct enthousiast, maar mijn nieuwsgierigheid won het van me en wetende dat ik in goed gezelschap was waar mensen uitkeken voor mijn gezondheid plaats ik me uiteindelijk mee in de kring. Het was grappig om te zien hoe mensen hun uitdrukking al veranderde de seconde dat ze de rook uitbliezen en plots lachend verwonderd werden over hun omgeving. Het zag er best aangenaam uit, ook al stonk dat spul naar stront en verbrand rubber (iew).
Mijn partner geeft me het pijpje door na er zelf een stevige teug van genomen te hebben. Ik twijfel nog even.. maar zet het ding dan aan mijn lippen. Een vriend steekt de pijp aan en ik inhaleer.
Nu, ik ben totaal niet gewend van dingen te roken, ik doe dat niet. Mijn eerste trek was dan ook wat slapjes en ik heb moeite met de rook binnen te houden. Uiteindelijk blaas ik uit. Ik krijg een licht gevoel in mijn hoofd, en ik wordt wat draaierig, een lichte knelling in mijn voorhoofd.
Verder niets.
Het pijpje gaat de kring nog eens rond en ik neem een tweede teug, deze keer dieper inhalerend. Beetje draaierigheid.
En weer niets. Ik kijk een beetje beteuterd. Is dit het nu? Langs alle kanten hoor ik hoe extreem visueel het is, en dat je waarschijnlijk wat van je sokken geblazen wordt de eerste keer. Een vriend pakt verbaasd het pijpje weer over, checkt of er nog wel genoeg inzit door ervan te roken en krijg meteen weer die kenmerkende glimlach gevolgd door een "woow.. ja die zat nog goed vol."
De groep praat en lacht rustig zijn roes uit en ik zit met mijn lief in de zetel. Die is compleet verwonderd dat ik er niets van gevoeld heb. Ook die vriend kan niet zo goed volgen. Ik vraag om nog een laatste trek, (ongeveer 20min na de eerste) deze keer er goed oplettend dat ik heel diep in mijn longen inhaleer en hou het binnen voor een redelijke tijd.
Niets. Ik probeer zelfs van me compleet te ontspannen, meditatief te ademen, me open te stellen, maar het mocht niet baten.
Een beetje teleurgesteld maar toch trots dat ik het geprobeerd heb geef ik het houten dingetje terug.
Mensen die mijn spacecake reportje hebben gelezen zullen misschien een deja-vu gevoel hebben, aangezien toen bijna hetzelfde gebeurd is. Een tijdje geleden heb ik ook voor de eerste keer (eigenlijk tweede maar de eerste was oude crummy wiet) wiet gerookt (straf spul, de andere persoon die ervan rookte was redelijk van de wereld) en buiten voor enkele seconden hevige draaierigheid was er ook niets van aanwijsbaar effect. Dus nu circuleert het idee dat ik immuun ben
Ik wil het sowieso nog wel eens proberen aangezien ik toch echt heel nieuwsgierig ben nu maar.. ja. Iemand een gelijkaardige ervaring gehad?