Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMXE + 2c-b, een eindeloze ketatrip / 1000% mijn ding

MXE + 2c-b, een eindeloze ketatrip / 1000% mijn ding

0 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: J en ik
Waar: Bij J thuis
Wat: 2c-b (~22,5 mg) + MXE (~120 mg)

Tijdens mijn eerste MXE trip merkte ik dat ik het echt geweldig spul vond en aangezien de eerste trip op een vrijdag was, stelde ik aan J voor om de dag erna weer MXE te nemen. Die avond waren we met z'n tweeën, dus zouden we optimaal kunnen genieten van de trip. Aangezien ik de combo ketamine + 2c-b echt geniaal vind, besloot ik om deze keer de meta met 2c-b te combineren, dit leek J ook een goed plan. J had op Spotify een lijst met liedjes samengesteld die ons goed diep de trip in zou begeleiden, in het begin rustige rock, daarna psychedelische rock en tenslotte psytrance. Tijdens de trip had ik het er met J over dat ik wel eens reports schrijf over de trips die de moeite waard zijn om over te vertellen, maar ik zei ook dat ik niet van plan was om over deze trip een report te schrijven, omdat het gewoon onmogelijk is om te beschrijven wat ik allemaal mee heb gemaakt. Het is een beetje alsof ik een wereldreis van een paar jaar moet beschrijven, de hoogtepunten zijn wel te doen, maar ik heb veel te veel meegemaakt om te onthouden en als ik alles zou beschrijven zou het report ook te lang worden. Maar aangezien de trip zo bijzonder is wil ik hem toch graag delen en er is mij genoeg bijgebleven om duidelijk te kunnen maken hoe de trip zo ongeveer verliep. De vorige trip snoven we de meta en deze keer besloten we om het te slikken om te kijken wat het verschil zou zijn.

Rond 20:00 kwam ik aan bij J en ik nam al bijna gelijk een 2c-b pilletje. J woog voor ieder van ons 30 mg meta af en we deden het beiden in een glas water. Ik bewoog het glas, zodat de meta vrij snel oploste. Ik zei tegen J dat het mij op viel hoe snel het oplost in water en dat je zo 'leuke' geintjes uit zou kunnen halen, iets wat ik zeker niet serieus zou doen, ik denk dat je best wel grote problemen zou kunnen krijgen als iemand er achter komt wie het heeft gedaan. We dronken het op en het viel ons op dat de waterdruppels die achter bleven in het glas er nogal apart uit zagen, meta verstoord dus niet alleen geestelijk de werkelijkheid. Ik weet niet meer hoelang het duurde, ik denk ruwweg een halfuur, ongeveer net zo lang als de dag ervoor toen ik het snoof, maar uiteindelijk was het weer alsof er een warme deken over mij heen gelegd werd, die mij beschermde. Hoewel ik deze keer niet gestoord werd, was dat gevoel toch snel weer weg. De muzieklijst was bij psychedelische rock aangekomen, het paste goed bij de reis naar de ketawereld. Ik zette een muziekvisualizer aan op de pc om mooie beelden te zien. Ik voelde mij nog steeds vrij helder, maar toen ik op stond om wat drinken te pakken merkte ik dat ik nogal wankel op mijn benen stond, ik was dus in de ketawereld. Het duurde niet lang totdat de muzieklijst bij de psytrance aangekomen was. J wist de muziek weer goed te kiezen.

Zo ongeveer 22:00 begon de trip echt goed op gang te komen. De muzieklijst was inmiddels afgelopen en J had een lijst van Slam FM opgezet. Ik vond dat niet echt heel geweldige muziek bij de trip, maar besloot om het een tijdje aan te horen. Plotseling zakte ik weg van de realiteit, ik was in twaalf dimensies tegelijk. Na enige tijd werd ik wakker in een wereld die vreemder was dan de wereld waaruit ik was vertrokken en merkte dat ik onderuitgezakt zat en dat er 5 minuten waren verstreken. De ware genialiteit van MXE begon mij duidelijk te worden, ik had een mooie ketatrip beleefd, terwijl er maar 5 minuten waren verstreken en ik nog urenlang plezier voor me had. Ik zakte weer weg en was nu in 4 dimensies tegelijk, in vier verschillende tijden. Tegelijkertijd bedacht ik plannen, voerde ik ze uit en reflecteerde ik ze. Weer werd ik na een tijdje wakker in een andere wereld dan waaruit ik vertrokken was en waren ongeveer 5 minuten verstreken. Ik zat even een beetje naar de muziek visualiser te kijken en was vrij snel weer vertrokken. Deze keer was ik bij een andere vriend van mij op bezoek, ik was bij hem thuis aan het chillen. Het leek alsof ik enige tijd weg was, maar ook deze keer bleek ik 5 minuten later weer terug te zijn. Ik stond op om wat te drinken te pakken (ik drink vooral water als ik wat op heb) en opeens zag de wereld er weer heel anders uit. Met een ketaloopje liep ik naar de keuken en met iedere stap veranderde de wereld en was ik in een andere dimensie. J kwam ook even naar de keuken en we praatten even onder andere over hoe geweldig meta is en hoe traag de tijd verstrijkt, we kwamen tot de conclusie dat MXE eigenlijk de ideale drug is, het is niet zo duur, het is heel potent, het lijkt me niet lichamelijk verslavend en het is zo heftig dat het ook niet echt geestelijk verslavend is. We gingen weer zitten. Ik had genoeg van de trance die op stond, dus zette de speellijst met harddance aan die we de dag hiervoor ook op hadden staan, muziek die perfect bij meta past. Alles op het beeldscherm bewoog, maar dat was ook het enige dat ik van de 2c-b merkte. Ik sloot mijn ogen en zag dat ik op een Maja-tempel stond in het regenwoud met vooral wit om me heen. Ik opende mijn ogen weer. De muziekvisualizer die we op hadden staan heeft de vervelende eigenschap om de minimaliseren als iets op een ander beeldscherm wordt gedaan (J had zijn tv ook op de pc aangesloten en daarop keken we naar de visualizer), dus toen ik dat door had zette ik de visualizer weer op. De wereld zag er gelijk weer heel anders uit. Grappig dat onder invloed van meta iedere kleine verandering ervoor zorgt dat het net is alsof je in een andere dimensie terecht bent gekomen.

Wat er de uren daarna is gebeurd weet niet niet meer precies en de volgorde van mijn 'uitstapjes' weet ik ook niet meer, dus ik zal in willekeurige volgorde beschrijven wat ik verder heb meegemaakt. Soms was ik op verschillende plekken tegelijk, soms in dezelfde tijd en soms in verschillende tijden, zodat ik tegelijkertijd plannen kon bedenken, uitvoeren en reflecteren. Ook kwam ik in verschillende toekomstscenario's terecht en kon ik zien wat de mogelijke gevolgen zouden zijn van sommige plannen die ik heb. J en ik zijn tot de conclusie gekomen dat meta vrij leerzaam kan zijn, omdat je heel veel kunt doen omdat de tijd zo langzaam gaat en je in verschillende werelden en tijden tegelijkertijd bent. Het is alleen jammer dat veel dingen niet blijven hangen. Soms zat ik in het verleden en beleefde ik diverse gebeurtenissen opnieuw. Een paar keer zag ik niet alleen mijn eigen verleden of toekomst, zo zag ik een paar keer de wereld ontstaan en vergaan. Een keer keek ik naar het beeldscherm en zag ik de melkweg ontstaan op het beeldscherm, waarna ik zelf van een afstand de melkweg zag ontstaan. Supernova's waaruit nieuwe sterren en platen ontstonden. En iedere keer kwam ik weer terug in een wereld die vreemder was dan de wereld waaruit ik was vertrokken, zat ik in een andere houding en waren er ongeveer 5 minuten verstreken. Een eindeloze ketatrip. Herhaling, herhaling, herhaling. Soms voelde ik mij almachtig en alwetend, want ik was overal en zag alles.

Twee dagen hiervoor had J de meta al een keer getest en sms'te mij toen onder andere dat het 1000% mijn ding zou zijn. Ik dacht dat dat een typefout was, maar ik kwam er achter dat het ook echt zo was. Meta is zo bijzonder dat je het niet in 100 procenten een waardering kunt geven. Enkele keren dat ik weer terug was in de min of meer normale wereld schoot me te binnen dat ik ook wat moest drinken. Ik kon steeds niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst wat gedronken had, het leek een paar dagen geleden. Ik voelde mij lichaam niet goed meer, dus kon niet goed aanvoelen of ik moest drinken, ook mijn blaas voelde ik niet meer, naar de wc gaan ging dus ook op de gok. Onder invloed van meta is het een hele onderneming om naar de wc te gaan. Het was alsof ik zo ongeveer een week op de bank zat, ik wist niet goed meer hoe ik moest staan en lopen. Ik kreeg mezelf overeind en kwam weer gelijk in een heel andere wereld terecht. Grappig hoe iedere verandering van perspectief ervoor zorgt dat het net is alsof je in een heel andere dimensie terecht komt. Iedere stap kwam ik door meerdere dimensies. Ik kwam aan bij de deur van de gang. Ik twijfelde, het was alsof ik mijn hele leven door had gebracht in de woonkamer en ik op het punt stond om een hele nieuwe onbekende wereld binnen te gaan. Ik opende de deur en ging naar de wc. Ik keek in de spiegel en zag dat ik aangestaard werd door een onbekend en verward persoon. Het was alsof ik een paar dagen doorbracht op de wc. Toen ik terug liep naar de bank drong het tot mij door dat het onmogelijk is om deze trip goed uit te drukken in woorden.

We hebben een paar keer geherdoseerd. Bij het inslaan van iedere herdosering viel ik even dieper weg. Iedere keer zag ik vooral wit, een paar keer was ik weer bij de Maja-tempel, maar ook een paar keer was ik in een steriele kamer met witte schimmen in operatiekleding. Doktoren of aliens die mij wilden onderzoeken. Een keer was het alleen maar wit. "De k-hole is niet zwart, de k-hole is wit." "Maar ik kan niet in de k-hole zitten want daarvoor is mijn dosis te laag." De eindeloze ketatrip bleef maar doorgaan, vaak beleefde ik een herhaling van eerdere 'uitstapjes' tijdens deze trip. Een keer zweefde ik gewoon door de ruimte-tijd, ik was nergens. We konden niet onthouden wanneer we een herdosering hadden genomen, dus iedere herdosering ging een beetje op gevoel.

Toen het laat begon te worden 2:30-3:00, sloeg de tot nu toe geweldige trip om. De trip bracht mij naar mijn herinneringen van mijn eerste vriendin en deed daar heel neerbuigend over. De details weet ik niet zo goed meer, maar het liet me best wel kansloos voelen. Ik beleefde het een paar keer achterelkaar. Daarna was ik op de basisschool waar ik uitgejouwd werd. "Drugs maken dom, drugs maken dom!" Het lukte me niet echt goed om die negativiteit te doorbreken, het bleef zich maar herhalen. Ondertussen was het zo laat dat ik het tijd vond om naar huis te gaan en te gaan slapen. Ik voelde mij nog lang niet helder, maar wist dat dat de komende uren nog wel zo zou blijven. Ik was wel in staat om te bewegen zonder om te vallen, dus besloot om naar huis te gaan. Onderweg naar huis waren de straten bijna overal uitgestorven. Ongeveer halverwege hoorde ik een zwaar motorgeluid achter me en keek achterom, maar kon zo niet zien wat het was. "Het zou toch geen politie zijn?" "Ik heb gelukkig alleen maar een klein beetje 2c-b bij me, niet genoeg om echte problemen mee te krijgen." Het bleek een bus te zijn. Schijnbaar had de chauffeur geen geduld, want hij haalde mij in toen in langs de bushalte fietste en stopte vlak voor mijn neus. Aangezien daar een t-splitsing is, dacht ik in eerste instantie dat de bus daarvoor stopte. Maar toen ik mensen uit zag stappen wist ik dat die gewoon stopte om mensen uit te laten. Ik was bang dat de bus mij omver zou rijden als ik in zou halen, dus besloot om stil te staan achter de bus. De bus ging weer rijden en ik fietste weer verder. De rest van de reis gelukkig niemand tegen gekomen.

Bij mijn eerste trip kwam ik er al achter dat MXE mijn favoriete drug is. Er is niets waar je zo lang en zwaar de weg kwijt raakt. Het viel mij op dat ik nauwelijks wat van de 2c-b heb gemerkt, alleen toen ik andere muziek op zette merkte ik dat alles op het beeldscherm bewoog. Meta is goed in het onderdrukken van andere soorten drugs, ik denk dat ik het de volgende keer met pep ga combineren, als het zelfs pep kan onderdrukken vind ik het helemaal geniaal spul. Ik vind het geweldig wat ik allemaal mee heb gemaakt tijdens deze trip, het voelde als een jarenlange reis. Alleen het einde was een beetje jammer, al die negativiteit gaf de trip een bittere nasmaak. Ook voelde ik me de volgende dag weer wat gedesoriënteerd. Na deze trip en de trip van de dag hiervoor heb ik een week lang totaal geen zin meer gehad in drugs en zat er ook aan te denken om de week daarna geen meta te nemen, om weer wat tot rust te komen. De werking van meta is het makkelijkst uit te leggen aan mensen die ervaring hebben met ketamine. Het geeft ongeveer hetzelfde effect, maar waar je met keta na ongeveer een uur weer met beide benen op de grond staat, blijf je bij meta urenlang in de ketawereld hangen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."