Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHard gaan op speed + MXE, totale verwarring

Hard gaan op speed + MXE, totale verwarring

0 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: C en S (namen alleen alcohol), L en J2 (kwamen later op de avond, J2 bleef nuchter) en J en ik
Waar: Bij J thuis
Wat: speed (~60 mg) + MXE (~70 mg) (J en L alleen MXE)

Omdat ik bij eerdere MXE trips merkte dat meta goed andere drugs kan onderdrukken wilde ik het een keer met speed combineren om te zien of het ook pep zou kunnen onderdrukken. Bij mijn vorige trip kwam ik erachter dat dat idd het geval was. Maar omdat ik toen niet zoveel pep op had en het niet zo heel hard meer werkte toen ik meta nam, wilde ik het nog een keer proberen, maar dan met een hogere dosis pep.

Ik nam in de loop van de middag een bommetje pep, ik doseer pep altijd op gevoel, maar ik denk dat het ruwweg 60 mg was geweest. Ik gebruik pep vaker functioneel dan recreatief, omdat ik het recreatief niet zo bijzonder vind (ik ga niet vaak uit enzo). Over die namiddag en begin van de avond heb ik niet zoveel interessants te vertellen, gewoon wat huishoudelijke dingen gedaan en gewoon gegeten. Ik merkte wel dat ik het bommetje wat hoger had gedoseerd dan ik had gedacht, ik ging aardig hard, eigenlijk iets te hard om het goed functioneel te laten werken.

Rond 20:30 was ik bij J. Ik was er in recordtijd naartoe gefietst, waardoor de pep nog harder ging werken. Toen ik bij J was ging ik best wel hard, ik wist niet dat je zo hard kon gaan op een bommetje. L was al bij J. We gingen eerst even chillen. Even later kwamen S en C binnen. Deze avond hadden we weer een kaartavond, dus na kort chillen begonnen we. L deed niet mee, dus bleef chillen. Ik voelde me een klein beetje rusteloos door de pep, maar kon me op zich nog wel aardig concentreren.

Rond 21:30 namen J, L en ik onze eerste dosis MXE. J zei half voor de grap dat hij mij extra veel meta zou geven, ik zei: "Prima." Maar we namen ieder weer 30 mg, onze gebruikelijke startdosis, aangezien het wel zo handig zou zijn als we nog in staat zouden zijn om te kaarten. Ik ging nog steeds lekker hard op de pep, dus dit was het ideale moment om goed te kunnen testen wat sterker is. Het duurde weer ongeveer een halfuur totdat ik de eerste effecten begon te merken, de pep bleef ondertussen nog onveranderd doorwerken. L ging ondertussen alweer weg, maar zei dat hij later misschien weer terug zou komen (L en J wonen in hetzelfde appartementencomplex). Ik merkte dat mijn concentratie wat minder werd en maakte op een gegeven moment een grote blunder. Gelukkig maakte ik de blunder uiteindelijk nog goed en won.

Rond 22:30 voelde ik de echte trip opkomen. J stelde voor om een herdosering meta te nemen. We waren toen bijna klaar met kaarten, dus ik vond dat een goed plan. Ik bleef nog even helder genoeg om het kaarten af te maken en te winnen. S stelde voor om nog even kort een ander kaartspel te doen. C zei dat hij een beetje op tijd naar huis wilde en waarschijnlijk weg zou gaan voordat we klaar zouden zijn. Kort nadat we begonnen waren kwam L weer terug, samen met J2 en nog iemand. L zat al lekker in de trip en J2 en die andere persoon zaten wat te grappen over plateau's en dergelijke. Schijnbaar zat L al goed in te trip en had hij het een en ander zitten te vertellen over de ervaring, wat J2 en die andere persoon maar half leken te snappen.

Ik weet niet meer hoe laat het was, volgens mij rond 23:30 - 0:00, maar ik raakte plotseling helemaal van de kaart. Ik voelde me wegglijden van de werkelijkheid en de anderen veranderden in tekenfilmfiguren. We bleven door kaarten, maar ik miste gewoon stukken. Een paar keer waren we plotseling een paar rondes verder, ik heb geen idee wat ik in de tussentijd had gedaan, maar ik had blijkbaar wel doorgespeeld. Op een gegeven moment wist ik niet meer hoe het spel ging, wist ik niet meer wat voor spel we aan het spelen waren, wist ik niet meer waar ik was, wist ik niet meer wie iedereen was, wist ik de dag niet meer en wist ik niet meer wat echt was en wat niet. Soms zat ik nog gewoon aan tafel en was alles heel groot, soms was alles klein en een paar keer was ik gewoon heel ergens anders, zo lag ik een keer in de berm. Verder kan ik me niet zoveel herinneren. Zelfs een paar keer was de wereld 2D. Ik snapte helemaal niks meer en was compleet in de war. Ik wist wel de hele tijd dat ik in een trip zat en besloot om rustig te blijven zitten. Ik kon mijn lichaam niet echt meer voelen en wist dus ook niet of ik naar de wc moest. Voor de zekerheid besloot ik om een poging te wagen naar de wc te gaan zodra ik weer wist waar ik was. Ik strompelde naar de wc, maar er kwam niets, dus ik ging weer naar de woonkamer. Intussen kreeg ik door dat het weinig zin had om door te gaan met kaarten, omdat ik toch keihard aan het falen was, en zei dit ook tegen de rest. C was kort hiervoor al naar huis gegaan. De anderen vonden dat prima en we gingen weer chillen. Het was ondertussen 2:00 ofzo, ik weet het niet meer, ik had nog steeds niet echt besef van tijd.

J stelde voor om Geer & Goor te kijken. Normaal vind ik hun niet veel aan, maar het leek me wel bij de meta passen, omdat het toch nergens over gaat. De rest vond het ook prima. S ging toen volgens mij naar huis. Ik kon Geer & Goor niet echt volgen, maar vond het wel grappig op de momenten die ik meemaakte, het programma bleek idd bij de vaagheid van MXE te passen. J, L en ik zaten allemaal nog diep in onze metatrip en waren niet echt actief naar buiten toe. J2 is wel aardig gewend om als nuchtere tussen mensen te zijn die wat op hebben en kan zich daar wel goed op aanpassen. Toen het programma afgelopen was stelde J voor om afleveringen van een oudere Geer & Goor serie te gaan kijken, wij vonden dat weer prima. Normaal heb ik een hekel aan mensen die om hun eigen grappen lachen, maar onder invloed van meta vond ik het constante gelach erg leuk. Af en toe zeiden we wat tegen elkaar, maar het ging allemaal nergens over. Ondertussen gingen we allemaal ook een beetje met onze mobieltjes bezig. Deze hele situatie, wij vieren met drie man zwaar onder invloed, onderuitgezakt, half kijkend naar een inhoudsloos programma, half bezig met een mobiel en af en toe hersenloze praatjes makend, gaf mij een inzicht. Eigenlijk is de hele westerse maatschappij maar inhoudsloos en lui. Terwijl over de hele wereld vele mensen vrezen voor hun leven of nauwelijks genoeg bij elkaar kunnen schrapen om te leven, zitten wij maar een beetje te niksen. Geen wonder dat we steeds meer ingehaald worden door landen als China, Brazilië en India.

Ik weet niet meer hoe laat ik weg ging, maar dat zal wel een uur of 4 geweest zijn. Ik voelde me weer 'helder' genoeg om naar huis te fietsen. Ik weet niet wat het is, maar iedere keer kom ik op lastige plekken mensen tegen, terwijl het hele dorp uitgestorven is. Ook nu dus weer. Er kwam iemand uit een zijstraat waar ik voorrang had. Ik wilde afslaan, maar die mongool reed links, om zich voor te sorteren denk ik. Ik remde af, maar hij ook. Gelukkig besloot hij om door te fietsen en kon ik gewoon afslaan. De rest van de rit kwam ik niemand meer tegen. Net als voorgaande metatrips voelde ik me ook deze keer wat gedesoriënteerd de volgende dag.

Na mijn vorige combi van speed en MXE wilde ik graag testen hoe meta zou reageren op een redelijk hoge dosis pep. Na deze avond kon ik concluderen dat speed hoe dan ook kansloos is tegen meta. Ik heb het idee dat dat veroorzaakt wordt doordat MXE zo vaag en verwarrend is dat je helemaal niet meer door hebt dat je nog wat anders erbij op hebt. Eigenlijk had ik nog een lijntje pep willen nemen tijdens de metatrip, maar tegen de tijd dat ik in staat was om een lijntje te snuiven, vond ik het te laat. Maar ondanks dat vond ik het een geslaagd experiment. Hoewel het mij al duidelijk was dat meta iets is waar je voorzichtig mee moet zijn, kwam ik er nu helemaal achter dat je het echt niet moet onderschatten. Op basis van deze ervaring denk ik dat het opzoeken van de M-hole vrij gevaarlijk kan zijn, omdat je voor het bereiken van de M-hole in een staat van totale verwarring komt waarin je nog wel kunt bewegen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."