Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen feestje met alleen pep.

Een feestje met alleen pep.

1 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TheTempestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wou eigenlijk wel weten hoe een feestje op de pep zou zijn, had het tot nu toe alleen nog thuis gebruikt. Vorig weekend was een goede gelegenheid, een klein dubstep feestje.
Ik ging met een vriendin en een vriendin van haar die ik verder niet kende. M’n vriendin zou alcohol doen en een herbalachtig iets voor wat energie, het andere meisje dronk enkel. Dit was ook de reden dat ik voor pep koos, ik had wel ‘iets’ nodig omdat ik anders na twee uur gewoon veel te moe zou zijn om door te feesten, maar ik wou niet dat het echt te zien/te merken was omdat ik met ‘nuchtere’ mensen ging. Ik wou ook een beetje op hun 'level' blijven.

Rond 9 uur ’s avonds heb ik thuis een lijntje genomen. Het voelde lekker, maar ik stond te strak om mijn jointjes te draaien en heb het de hele avond dus moeten doen met korte vloeitjes met wiet erin, dat was jammer haha.
Ik ben naar m’n vriendin gegaan, daar nog even gechillt en kennisgemaakt met het andere meisje dat meeging, en toen gingen we naar het feest. Ik had er wel zin in (de pep hielp hierbij), zij allebei niet zo. Maar we waren ervan overtuigd dat het goed zou komen, zo gaat dat altijd.

M’n vriendin heeft haar herbal dingetjes genomen toen we ongeveer een kwartiertje binnen waren, en ik heb (als ik het me goed herinner) toen wat pep genomen, en later op de avond ook nog een keer. We hebben het allemaal naar onze zin gehad, lekker gedanst en een beetje om ons heen gekeken naar mensen die aan het genieten waren, zoals we altijd doen.
Vooral ik keek veel om me heen, en er vielen me veel dingen op omdat ik zo alert was. Er kwam een jongen naar me toe en zei dat z’n vriendin voor de eerste keer XTC deed en een beetje ziek aan het worden was, daarom vroeg hij om een kauwgompje. De kauwgom die ik had was suikervrij, ik gaf er een maar ik zei dat hij beter naar de wc beneden kon gaan omdat daar een bak met snoepjes stond die je kon pakken. Als hij hulp nodig had moest hij terug komen, zei ik. Dit laat zien hoe scherp en bewust ik alles meemaakte. Wel lekker moet ik zeggen, en ik voelde de connectie met andere drugsgebruikers nog steeds (zoals je dat voelt op xtc), en ook met andere mensen voelde ik me verbonden. Alleen met de security niet zo. Daarop wou ik nuchter overkomen waardoor ik met ongeveer zo’n gezicht ze heel snel voorbij liep: O_O

Wanneer ik met iemand in gesprek was (en dat was heel vaak), vergat ik alles om me heen. Ze vroegen ook vrijwel meteen wat ik op had, omdat mijn ogen zo groot waren. Het viel dus wel te zien, wat eigenlijk niet mijn plan was, maar daar was nu toch niks meer aan te doen en het maakte me niet meer zoveel uit. Ik zei ook vaak midden in het gesprek ‘ehm ja’, want ik dacht na en wou wat zeggen maar was het alweer vergeten. Ook keek ik tijdens het praten naar andere dingen, ik bekeek ongeveer alles behalve de persoon met wie ik in gesprek was. Daardoor zei een jongen tijdens een gesprek ongeveer 10x tegen me dat ik rustig moest doen en opgefokt over kwam... Goh, wat vreemd. :rolleyes:

Het feest zou tot 5 uur duren, maar om ongeveer kwart over 4 hadden de andere meisjes geen zin meer en ze wouden naar huis. Ik stond echter nog veel te strak, kon niet stoppen met bewegen en wist dat het totaal geen zin had als ik naar huis ging, slapen zou ik zo toch niet kunnen en ik moest nog een half uur in de auto zitten. Was dat in deze toestand wel veilig?
Mijn enige optie was om te blijven dansen tot de muziek zou stoppen het afgelopen was. Gelukkig vonden de anderen het geen probleem om buiten de zaal (in een soort barretje) op me te wachten. Ik voelde me aan de ene kant schuldig, maar ze zeiden dat het écht geen probleem was en ik had echt het gevoel dat dit mijn enige optie was. Toen kwam er nog een meisje aan de xtc (vermoed ik) naar me toe en vroeg of ik alleen was. ‘Nee’, zei ik, ‘maar mijn vriendinnen willen niet meer dansen’. ‘Huh? Niet meer dansen?! Dat is raar, hoe kan dat nou? Waarom zou je niet meer willen dansen? :confused: :confused: ’.

Toen we bij m’n vriendin thuiskwamen ben ik meteen doorgegaan naar mijn auto. Ik zag dat ze erg moe waren en graag wouden slapen. Het andere meisje zei nog dat ze het knap vond dat ik het de hele avond nuchter had vol gehouden (ze had me immers de hele avond alleen cola en water zien drinken). Zij had dus niks door, waar ik nog steeds verbaasd over ben, maar ik vind het prima. :wink:
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha, klinkt als een leuke nacht! Ik verbaasde me ook om het heldere gevoel dat ik had(ik had weliswaar 4-FMP, maar dat heeft een beetje dezelfde werking). Je voelt je nog wel heel erg begaan met de mensen die X op hebben, maar je kan ook veel beter handelen als er wat verkeerd gaat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."