Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia Divinorum 40x - claustrofobisch!

Salvia Divinorum 40x - claustrofobisch!

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb wel vaker gehoord dat mensen met Salvia ervoeren dat ze 'synthesiteerden' met objecten, dat is zelfs een vrij bekend venomeen volgens mij. Wat je daar precies mee kunt of uit kunt halen zou ik zo snel ook niet kunnen bedenken?
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#2
ps: dat lijken mij inderdaad zeer gelijkaardige ervaringen te zijn.

Zou er interesse zijn denk je in ofwel in deze topic, of een nieuwe, de relevantie of correlatie van deze ervaringen tot mijn bedenkingen erbij te bespreken?
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor de eerste keer deze week heb ik me wat Salvia Divinorum aangeschaft, een 40x extract.

De eerste twee ervaringen waren plezierig, ik had slechts kleine trekjes van een kleine hoeveelheid gedaan. Hierbij voelde ik me zweverig, ik had lachkicks, de wereld leek wel kilometers ver weg, een hoek van de kamer waarin ik zat begon in te zakken en ik had weinig controle over mijn lichaam.

Heel vreemd ook, voelde ik beide keren een sensatie (niet enkel doorheen mijn lichaam stromen) zeer uitgesproken in mijn rechter-hersenhelft, en het leek alsof ik constant naar rechts zou omvallen.

Dit alles na vijf minuten voorbij, al was ik nog wel een half uurtje draaierig.

Nu, de derde keer heb ik een erg grote hoeveelheid gerookt in 1 grote haal van een pijp: dit was hel.

Heel even (geloof ik) was alles weg, zwart of buiten bewustzijn, dat weet ik niet. Toen opende ik mijn ogen en ik wist niets meer, ik kon niet meer denken, wist niet wie ik was of waar ik was, tot ik naar de muur van de kamer keek, dat zag er herkenbaar uit dacht ik bij mezelf (ik denk dat ik net nog niet aan het pieken was toen). Daarna begon de hele muur in elkaar te smelten en ik schoot enorm in paniek van dit gevoel van 'verlorenheid'.

In een reflex sprong ik op en wou ik het enige wat ik nog als herkenbaar had ervaren vasthouden, maar het ergste moest nog komen...

Toen ik in een sprong tegen de muur stond, leek het alsof de de druppelende muur een waterval was die over me heen stroomde en alsof de muur mij in zich opnam: hier had ik, en dat had ik NOOIT verwacht dat deze ervaring zo letterlijk kon zijn, het gevoel compleet te zijn opgesloten in een twee-dimensionale ruimte - mijn paniek nam nog meer toe en ik werd claustrofobisch.

Daarna zakte ik op mijn knieën, en weer was ik even buiten bewustzijn denk ik - al had ik plots hallucinaties van jungle-achtige planten en dergelijke. Toen opende ik mijn ogen en het was alsof ik me in een jungle bevond: ik probeerde op mijn knieën doorheen het gebladerte te kruipen maar ik kwam niet vooruit en knock-out gegaan.

Iets later werd ik wakker, nog een uurtje wat aan het draaien in mijn hoofd maar ik voelde me weer perfect (als bij vingerknip), en ook had ik een timer gezet: dit alles had exact tien minuten geduurd.

Heeft nog iemand dit claustrofobische gevoel van gevangenheid, van geplet te zitten in een twee-dimensionale ruimte ooit zo letterlijk ervaren? En was dit dan ook in een paniektoestand, of helemaal niet?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je moet jezelf wel goed inlezen voordat je met enge stoffen gaat spelen, meneer. Dit soort effecten zijn normaal :P

Ik heb zelf ook wel eens met Salvia gedacht dat ik het 'eind' van de wereld of in ieder geval mijn leven meemaakte, wat ik ook in 2D-afbeeldingen zag. Ik werd er wel een 'beetje' paniekerig van, maar kon mij op zich goed beheersen, omdat het blijkbaar dus niet ophield maar er nieuwe dingen waren om te verkennen daar.

In ieder geval een prettig te lezen report, al was je ervaring minder prettig!
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja,

Misschien werd ik wat overmoedig, ik heb ervaring met psylocibine, lsd, dmt,... En misschien heb ik de Salvia wat onderschat.

Maar het was geen tweedimensionaal beeld, het was echt letterlijk de ervaring ervan.

Hoe dan ook, ik heb met dmt ervaringen gehad die misschien nog veel verder gingen, maar mijn punt is dat ik Salvia zo enorm angstaanjagend vind juist omwille van die letterlijke ervaring van het geplet te zitten tussen twee psychedelische door tijd en ruimte verlaten platen of zoiets.

Gewoon claustrofobisch.

Maar bij jou was het dus een beeld, en niet in deze letterlijke zin de ervaring ervan zoals ik ze ervaren heb, of begrijp ik je verkeerd?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mja oke, misschien heb je je wel goed ingelezen. :P

Ik heb volgens mij mijn ervaring ook niet helemaal duidelijk opgeschreven. De precieze ervaring opschrijven vindt ik ook best lastig, maar het was zeker niet alleen het beeld. Ik had het gevoel dat 'ik' weg was en dat wat ik op dat moment zag de echte werkelijkheid was. De werkelijkheid was 2D, maar dan heel vaak 2D en alles herhaalde zich steeds. Best angstaanjagend om te zien dat dingen zich altijd herhalen, nooit iets nieuws; altijd hetzelfde.

Sorry als mijn beschrijving een beetje onduidelijk is, vraag vooral door! Ik vindt het best lastig om een dergelijke ervaring op te schrijven in woorden.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, mijn report is ook niet helemaal in woorden te vatten, hoor.

Zoals het ervaren van de versmelting met de muur, de waterval-achtige manier waarop deze begon te druppelen, de ervaring van de jungle, het was allemaal in heel korte ervaringen. Er zat altijd wel een zwart gat of flits tussen.

Het is ook zo dat de hallucinaties ook niet zo in woorden te vatten zijn.

Maar mijn focus, wat mij volledig heeft gegrepen, is absoluut - eender wat (het niet weten wie of waar je bent, etc...) - de letterlijke ervaring van in een muur geplet te zijn, vast te zitten en niet weg te kunnen: echt letter alsof een kracht mij tegen die muur aansmeet en met al zijn kracht mij daartegen hield geplet.

Dat heb ik trouwens inderdaad eerder gehoord, dat mensen een repetitieve psychedelische ervaring hebben met Salvia, al is dat mij nog nooit (in de 3 keer dat ik het gedaan heb) voorgekomen.

Enkel wil ik echt meer weten over de letterlijke ervaring van geplet te worden en niet te kunnen ontsnappen: ik heb met dmt uiteraard ook andere dimensies en dergelijke ervaren - maar wat mij uitermate intrigeert is de impact die de letterlijke ervaring (bij Salvia) van het gevangen zitten in een tweedimensionale ruimte.

Wat ik met dmt allemaal heb ervaren is gewoon te maf voor woorden, maar dit grijpt mij om een of andere reden heel sterk aan.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog een ps trouwens:

Op het moment van deze zeer heftige trip had ik er ook helemaal geen idee meer van dat ik iets had gebruikt - iets dat me zelfs met dmt nooit is overkomen, of zelfs niet met een zes uur durende
Ayahuaska-trip.

Nu, verder, waarom deze niet-euclidische en nooit eerder ervaren tweedimensionale ruimte mij zo interesseert, is omdat ik fysica heb gestudeerd - en deze ervaring doet mij denken aan het vastzitten tussen twee M-membranen (om mij gewoon maar even verder te verklaren).

Tevens heb ik ook zeer veel interesse in literatuur behorende tot o.a. Philosophy of Mind, of zelfs gewoonweg neuro-wetenschappen - maar mijn intrige ligt bij (onder meer) filosofen zoals Huxley, auteur van het jullie waarschijnlijk welbekende 'The doors of perception'.

Deze samengang van fysica, en specifiek quantummechanica, in overeenstemming met de overtuiging dat realiteit slechts datgene is wat we in welke psychische toestand dan ook ervaren (dit bedoel ik echt zeer letterlijk), maakt dat deze mij nog nooit eerder voorgekomen toestand van slechts een tweedimensionale ruimte mij enorm intrigeert, en eender wie mij hier meer over kan vertellen (vanuit welk standpunt dan ook: wetenschappelijk, ervaring,...) zou mij hiermee enorm plezieren.

Alvast bedankt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mananas zei:
Op het moment van deze zeer heftige trip had ik er ook helemaal geen idee meer van dat ik iets had gebruikt - iets dat me zelfs met dmt nooit is overkomen, of zelfs niet met een zes uur durende
Ayahuaska-trip.
Klik om te vergroten...
Dat is ook héél typerend voor een Salvia-trip en meteen het gene dat ik juist hét interessante vindt. Dit maakt de beleving intens en werkelijk, zonder dit heb je altijd nog in je achterhoofd zitten dat het nep* is.

*nep in de meest brede zin van het woord.


Nu, verder, waarom deze niet-euclidische en nooit eerder ervaren tweedimensionale ruimte mij zo interesseert, is omdat ik fysica heb gestudeerd - en deze ervaring doet mij denken aan het vastzitten tussen twee M-membranen (om mij gewoon maar even verder te verklaren).

Tevens heb ik ook zeer veel interesse in literatuur behorende tot o.a. Philosophy of Mind, of zelfs gewoonweg neuro-wetenschappen - maar mijn intrige ligt bij (onder meer) filosofen zoals Huxley, auteur van het jullie waarschijnlijk welbekende 'The doors of perception'.

Deze samengang van fysica, en specifiek quantummechanica, in overeenstemming met de overtuiging dat realiteit slechts datgene is wat we in welke psychische toestand dan ook ervaren (dit bedoel ik echt zeer letterlijk), maakt dat deze mij nog nooit eerder voorgekomen toestand van slechts een tweedimensionale ruimte mij enorm intrigeert, en eender wie mij hier meer over kan vertellen (vanuit welk standpunt dan ook: wetenschappelijk, ervaring,...) zou mij hiermee enorm plezieren.

Alvast bedankt.
Klik om te vergroten...
Zou je misschien kunnen toelichten wat jij hier nu reeds over denkt? Ik heb aan de hand hiervan namelijk net een stukje gelezen over de M-theorie en denk dat je richting de kant van iets met een M2-membraan wilt gaan? Dit klinkt als best interessante materie, maar ik ben helaas geen fysicus maar wel geïnteresseerd in het gevolg dat je hieraan wilt hangen?
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wel,

Hierbij maakte ik een referentie naar de x-dimensionale wereld van multi-versa zoals ze bekend is in de befaamde M-theorie (iets wat ik lange tijd zag als een wiskundig trukje - en dankzij Gödel weten we gelukkig hoe contradictorisch onze wiskunde is, de taal waarin fysica zich uitdrukt - om de inconsistenties van de snaar-theorie te corrigeren.

Deze theorie, in basics, gaat ervan uit dat er x-aantal dimensies zijn (hoeveel daarover is geen compromis gesloten reeds, omwille van het wiskundige illusionisme - eventueel althans, zoals eerder beschreven) en dat deze dimensies een bijna infitesimaal karakter hebben waarbij membranen doorheen multi-versa 'bewegen?', en door gravitatie zeer dicht tot elkaar toe worden getrokken.

Ieder membraan zou een universum op zich bevatten. Wanneer twee membranen zich tot elkaar aantrekken, zouden er verbindingen ontstaan die men zou kunnen omschrijven als zijnde een vorm van Einstein-Rosen Bridges e.d., ofwel 'wormgaten' (al staat dit hele spel op zijn kop nu de man die zogezegd min of meer een coherente theorie voor zwarte gaten op poten had gezet, Hawking, nu daarop terugkomt en zegt dat zwarte gaten niet bestaan: met alle verdere complicaties uiteraard) - enfin, om tot mijn punt te komen: het verlies van alle besef van tijd en ruimte, de unificatie (in mijn geval de versmelting met de muur of in het geval van dmt zelfs een eenheid met ultieme dimensie der multi-versa), in combinatie met de letterlijke ervaring van een niet-lineaire tijdscoherentie en een niet-euclidische, tweedimensionale 'gepletheid' is een ervaring die mij erg sterk deed denken aan het verloren zijn tussen twee universa, zowel in tijd als ruimte; iets wat mijn twijfel over de M-theorie en het wiskundig maniërisme wel degelijk doet herbekijken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aah op die manier, bedankt!

Dan komt bij mij direct de vraag op, hoe kan een dergelijke stof jou een reis laten maken naar een dergelijke staat tussen twee universa? (ik neem aan dat dit dan in een Einstein-Rosen bridge is?)
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja, eigenlijk wel.

Zelf heb ik dat niet ervaren, maar mijn maat die samen met mij de salvia heeft gerookt - alsmede wat ik heb opgepikt uit andere trip-reports en ook mijn eigen ervaringen met dmt - zag wel degelijk een tunnel waarin hij opgezogen werd.

Eerst beschreef hij het als een landingsbaan, zoals voor vliegtuigen, maar de verlichting langs beiden kanten waren vuurtjes die op slangen leken - deze landingsbaan begon te draaien en keren (wat ik onder meer met dmt al vaak heb ervaren) om uiteindelijk opgezogen te worden in een tunnel waardoor je heel snel beweegt.

Nu, ik ga niet zover gaan te beweren dat de link die ik hier leg ook maar enige zweem van apodictische zekerheid heeft, maar toegegeven: er zijn verbluffende overeenkomsten tussen zovele theorieën binnen de fysica en het ervaren van deze psychedelische effecten, niet?

En dat, op z'n minst, lijkt mij een stukje van de sluier der realiteit op te lichten en ons miniscuul bewustzijn van wat wij denken wat realiteit is iets of wat te verruimen.

Gezien de overeenkomsten, lijkt mij een nadere studie of er een dergelijke positieve correlatie aanwezig is, op zijn minst, de moeite waard verder na te gaan.

Daarom ook ben ik zo benieuwd naar het horen trip-reports in verband hiermee!
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#13
ps: ik ben vrij nieuwsgierig hoe mijn prof zou reageren als ik een doctoraat zou indienen over dit onderwerp - met uiteraard een meer dan uitgebreide explicatie van mijn eigen experimenten in de naam der wetenschap, lol :)

(enige zweem van sarcasme is niet ver weg...)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Klinkt heel interessant inderdaad, ik ben bang dat ik je niet veel verder kan helpen dan de poging tot informatie geven/het voor jezelf uit laten typen dan ik nu heb. Desalniettemin ben ik best benieuwd naar verdere bevindingen! Probeer er eens met een prof over te praten, zonder dat je eerst een paper hoeft te schrijven? :P
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat meer trip-reports van mensen met ervaring in verband met Salvia Divinorum in het algemeen, en meer specifiek het tweedimensionale en de letterlijke ervaring ervan, of enige bevindingen die hierbij aansluiten, zouden zeer welkom zijn :)
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Niet dat ik dit als enig verwijt of dergelijke bedoel, ik ben ook maar net nieuw op dit forum, maar: ik geloof dat ik er eerlijk in mag zijn mee te delen dat ik vrij teleurstellend vind hoe weinig mensen een trip-report over Salvia Divinorum delen of iets willen toevoegen (in welke vorm dan ook) iets toe willen voegen aan mijn overige bedenkingen hierbij.

Maar, zoals ik al zei, ik ben nieuw hier - misschien zijn jullie een topic als dit reeds lang beu gelezen, waarvoor (in dat geval) alvast mijn excuses voor deze opmerking).
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb eventjes de zoekfunctie voor je gebruikt, heb enkel de eerste paar pagina's doorgekeken en enkel deze 3 zijn volgens mij een béétje relevant voor jou.
viewtopic.php?f=21&t=33785&p=1103382&hilit=salvia#p1103382
viewtopic.php?f=21&t=34873&p=1103357&hilit=salvia#p1103357
viewtopic.php?f=21&t=17878&p=1096438&hilit=salvia#p1096438

Je kunt zelf nog verder gebruik maken van de zoekfunctie, daar heb ik op dit moment helaas geen tijd voor. :)
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wel,

In ieder geval sowieso bedankt, heel vriendelijk van je! :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vindt het an-sich best een interessante stelling, of er meer interesse voor is zal maar op één manier kunnen blijken. Daarnaast is het vaak ook voor jezelf duidelijker, zodra je het aan een ander(of in het algemeen) uit probeert te leggen toch?
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja, inderdaad.

Ik moet het nog eens overdenken en kan er misschien een topic over starten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."