#1
Wie: J, E en ik
Waar: Allerlei plekken
Wat: MXE + pep + amnesia haze
Het leuke van MXE vind ik dat het bij een relatief hoge dosis net is alsof je een reis maakt door allerlei vreemde werelden, dimensies en tijden. Ik vind de plekken die ik tijdens een trip met dissociatieven bezoek ook altijd realistischer overkomen dan de dromerige werelden van psychedelica. Deze keer werd het niet alleen een figuurlijke reis, maar een letterlijke reis, vanwege de trip die wij maakten door de omgeving. Ik blow wel vaker tijdens 'trips', maar meestal vergeet ik dat erbij te schrijven in mijn tripreports, doordat ik het als iets standaards beschouw, net als alcohol en tabak, terwijl ik andere dingen wat specialer vind.
Ik had die avond een solo MXE-trip gepland. Rond 20:30 belde J om te vragen of ik zin had om langs te komen. Hij zei dat E er ook was, ik zag dat als een teken om toch te komen, want eigenlijk bleef ik liever thuis. Rond 21:00 kwam ik aan bij J. J had Spotify op staan met een lijst van een aantal liedjes van verschillende stijlen. J legde voor mij en hem wat MXE klaar. Ik deed mijn gedeelte in het glas cola dat ik voor me had staan en dronk het op. E zei dat hij zin had in g en vroeg J om te proberen dat te regelen. J nam contact op met de dealer en we spraken ergens af.
Rond 21:30 vertrokken we. Onderweg voelde ik een lichte euforie opkomen, de meta begon te werken. Toen we bij onze gebruikelijke afspreekplek aangekomen waren nam J weer contact op met de dealer en toen zei deze dat we ergens anders naartoe moesten. Het was een beetje onduidelijk waar we moesten zijn, maar we wisten wel welke richting we op moesten, dus we gingen weer wat rijden en kwamen uiteindelijk de dealer tegen. We haalden de g op en reden weer terug. J zei dat hij nog even langs de shop wilde om wat wiet te halen. Ik begon me intussen al aardig vaag te voelen. We kwamen aan bij de shop en ik ging met J mee naar binnen, E bleef buiten. Normaal ga ik liever niet een coffeeshop in als ik iets anders dan cannabis op heb, maar MXE valt toch niet op en daar doen ze sowieso niet zo snel moeilijk, zo lang je maar geen verkeerde dingen doet. Het was rustig bij de balie, dus we waren zo klaar. We stapten weer in de auto en reden weer. E zei dat hij ook nog wat pep wilde halen en ik kon ook wel weer nieuwe gebruiken. Dat werd dus de volgende bestemming.
Rond 23:00 kwamen we aan bij de dealer. J en ik kenden die dealer nog niet, dus E ging in z'n eentje naar binnen. Na een paar minuten zei E dat J en ik ook moesten komen. J en ik stelden ons voor aan de dealer en we liepen de woonkamer binnen. Daar werden we enthousiast begroet door een grote hond. De vaagheid van de MXE was niet echt meer zo nadrukkelijk aanwezig, wat ik eigenlijk altijd merk als ik me ergens op concentreer of als het nodig is dat ik wat scherper ben. De dealer begon een heel verhaal af te steken en ik was bang dat hij wilde uitleggen dat hij zijn voorraad had moeten lozen. Daarna begon hij over wat andere dingen te lullen. E zei dat hij wilde bestellen, maar de dealer gaf wat ontwijkende antwoorden. Ik vond de dealer wat apart doen en had het idee dat hij mij en J niet helemaal vertrouwde. Op zich ook niet onlogisch, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. E vroeg waar het snuifgerei lag, de dealer gaf aan waar die spullen lagen en E legde een paar spiegels, mesjes en snuifbuizen klaar. Hij wilde graag gelijk een lijntje nemen en ik had daar ook wel zin in. Volgens mij waren we er al bijna een uur toen de dealer eindelijk aan kwam zetten met zijn voorraad. Hij zette de spullen op het aanrecht en ging bezig, maar ik kon niet zien wat hij precies aan het doen was. Er werd aangebeld, het bleken andere klanten te zijn. We stelden ons aan elkaar voor, behalve E, die scheen ze al te kennen van een eerder bezoek. We gingen wat met elkaar praten en ondertussen haalden E en een van de andere klanten wat pep en legden beiden een paar lijntjes. E nam een lijntje en gaf toen de spiegel waar de lijntjes op lagen aan mij zodat ik de andere kon nemen. Ik snoof mijn lijntje en voelde gelijk een sterke euforie opkomen. Ik bedacht me dat deze MXE-trip niet alleen een figuurlijke reis was, maar ook een letterlijke reis, met al die bijzondere bestemmingen en avonturen die we meemaakten deze avond en nacht. De dealer bleef al die tijd maar bezig in de keuken. Uiteindelijk ging ik even een praatje maken met de dealer, het is altijd handig om je contacten uit te breiden. Ik dacht dat E alleen voor zichzelf pep had besteld, dus ik bestelde wat voor mezelf en nog een beetje extra omdat ik vaak niet zo'n zin heb om een eeuwigheid weg te blijven als ik wat wil halen en dus voor even genoeg wilde hebben. Terwijl ik met de dealer aan het praten was werd er nog een keer aangebeld, dit bleken weer twee klanten te zijn. Toen ik mijn pep had ging ik weer terug naar de woonkamer. Het was aardig gezellig zo. Best grappig dat we met acht personen van wie de meesten elkaar niet kennen zo lang en gezellig hebben zitten kletsen. Waar zie je dat nou? De roverheid zou eens moeten weten hoe goed drugs kunnen verbroederen. Alcohol dat er voor zorgt dat mensen zich als mongolen gaan gedragen wordt toegestaan, terwijl andere soorten drugs waarmee mensen zich normaal blijven gedragen zijn verboden. Slaat nergens op, maarja logisch nadenken is nou eenmaal moeilijk voor de meeste mensen. Zo rond 2:00 vonden we het mooi geweest en gingen we weer.
Zo rond 2:30 waren we weer bij J's huis. J zette hardstyle op. Ik nam nog een klein beetje MXE om weer wat dieper de trip in te gaan, want ik merkte weinig meer. Ik was niet van plan om nog lang te blijven, dus wilde niet te vaag worden. J rolde een joint en we gingen wat blowen. Ondertussen legde E voor ieder van ons een lijn pep. Wiet, pep en (een lage) dosis MXE geeft een fijne interactie. J had twee beeldschermen staan op een tafel en J had een muziek visualizer opgezet, zodat we mooie beelden hadden om naar te kijken tijdens de MXE-trip (de muziek visualizer was verdeeld over de twee beeldschermen zodat het een geheel vormde). Ik vond het een beetje lijken alsof we in de cockpit van een ruimteschip zaten en door het heelal vlogen. Echt diep ging de trip verder niet, maar dat vond ik op zich ook wel prima, omdat het al zo laat was. Rond 4:00 vond ik het mooi geweest en ging ik weer naar huis.
Dit was weer een geslaagde trip. Wat de trip extra bijzonder maakte was dat het hele avontuur om her en der wat spullen te halen. Bij wat diepere MXE-trips heb ik altijd het idee dat ik op allerlei plekken terecht kom, maar deze keer was het dus niet alleen een reis in mijn hoofd. Doordat we op pad waren was ik wat meer gefocust en werd de trip wat oppervlakkiger, maar dat kwam eigenlijk wel goed uit.
Waar: Allerlei plekken
Wat: MXE + pep + amnesia haze
Het leuke van MXE vind ik dat het bij een relatief hoge dosis net is alsof je een reis maakt door allerlei vreemde werelden, dimensies en tijden. Ik vind de plekken die ik tijdens een trip met dissociatieven bezoek ook altijd realistischer overkomen dan de dromerige werelden van psychedelica. Deze keer werd het niet alleen een figuurlijke reis, maar een letterlijke reis, vanwege de trip die wij maakten door de omgeving. Ik blow wel vaker tijdens 'trips', maar meestal vergeet ik dat erbij te schrijven in mijn tripreports, doordat ik het als iets standaards beschouw, net als alcohol en tabak, terwijl ik andere dingen wat specialer vind.
Ik had die avond een solo MXE-trip gepland. Rond 20:30 belde J om te vragen of ik zin had om langs te komen. Hij zei dat E er ook was, ik zag dat als een teken om toch te komen, want eigenlijk bleef ik liever thuis. Rond 21:00 kwam ik aan bij J. J had Spotify op staan met een lijst van een aantal liedjes van verschillende stijlen. J legde voor mij en hem wat MXE klaar. Ik deed mijn gedeelte in het glas cola dat ik voor me had staan en dronk het op. E zei dat hij zin had in g en vroeg J om te proberen dat te regelen. J nam contact op met de dealer en we spraken ergens af.
Rond 21:30 vertrokken we. Onderweg voelde ik een lichte euforie opkomen, de meta begon te werken. Toen we bij onze gebruikelijke afspreekplek aangekomen waren nam J weer contact op met de dealer en toen zei deze dat we ergens anders naartoe moesten. Het was een beetje onduidelijk waar we moesten zijn, maar we wisten wel welke richting we op moesten, dus we gingen weer wat rijden en kwamen uiteindelijk de dealer tegen. We haalden de g op en reden weer terug. J zei dat hij nog even langs de shop wilde om wat wiet te halen. Ik begon me intussen al aardig vaag te voelen. We kwamen aan bij de shop en ik ging met J mee naar binnen, E bleef buiten. Normaal ga ik liever niet een coffeeshop in als ik iets anders dan cannabis op heb, maar MXE valt toch niet op en daar doen ze sowieso niet zo snel moeilijk, zo lang je maar geen verkeerde dingen doet. Het was rustig bij de balie, dus we waren zo klaar. We stapten weer in de auto en reden weer. E zei dat hij ook nog wat pep wilde halen en ik kon ook wel weer nieuwe gebruiken. Dat werd dus de volgende bestemming.
Rond 23:00 kwamen we aan bij de dealer. J en ik kenden die dealer nog niet, dus E ging in z'n eentje naar binnen. Na een paar minuten zei E dat J en ik ook moesten komen. J en ik stelden ons voor aan de dealer en we liepen de woonkamer binnen. Daar werden we enthousiast begroet door een grote hond. De vaagheid van de MXE was niet echt meer zo nadrukkelijk aanwezig, wat ik eigenlijk altijd merk als ik me ergens op concentreer of als het nodig is dat ik wat scherper ben. De dealer begon een heel verhaal af te steken en ik was bang dat hij wilde uitleggen dat hij zijn voorraad had moeten lozen. Daarna begon hij over wat andere dingen te lullen. E zei dat hij wilde bestellen, maar de dealer gaf wat ontwijkende antwoorden. Ik vond de dealer wat apart doen en had het idee dat hij mij en J niet helemaal vertrouwde. Op zich ook niet onlogisch, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. E vroeg waar het snuifgerei lag, de dealer gaf aan waar die spullen lagen en E legde een paar spiegels, mesjes en snuifbuizen klaar. Hij wilde graag gelijk een lijntje nemen en ik had daar ook wel zin in. Volgens mij waren we er al bijna een uur toen de dealer eindelijk aan kwam zetten met zijn voorraad. Hij zette de spullen op het aanrecht en ging bezig, maar ik kon niet zien wat hij precies aan het doen was. Er werd aangebeld, het bleken andere klanten te zijn. We stelden ons aan elkaar voor, behalve E, die scheen ze al te kennen van een eerder bezoek. We gingen wat met elkaar praten en ondertussen haalden E en een van de andere klanten wat pep en legden beiden een paar lijntjes. E nam een lijntje en gaf toen de spiegel waar de lijntjes op lagen aan mij zodat ik de andere kon nemen. Ik snoof mijn lijntje en voelde gelijk een sterke euforie opkomen. Ik bedacht me dat deze MXE-trip niet alleen een figuurlijke reis was, maar ook een letterlijke reis, met al die bijzondere bestemmingen en avonturen die we meemaakten deze avond en nacht. De dealer bleef al die tijd maar bezig in de keuken. Uiteindelijk ging ik even een praatje maken met de dealer, het is altijd handig om je contacten uit te breiden. Ik dacht dat E alleen voor zichzelf pep had besteld, dus ik bestelde wat voor mezelf en nog een beetje extra omdat ik vaak niet zo'n zin heb om een eeuwigheid weg te blijven als ik wat wil halen en dus voor even genoeg wilde hebben. Terwijl ik met de dealer aan het praten was werd er nog een keer aangebeld, dit bleken weer twee klanten te zijn. Toen ik mijn pep had ging ik weer terug naar de woonkamer. Het was aardig gezellig zo. Best grappig dat we met acht personen van wie de meesten elkaar niet kennen zo lang en gezellig hebben zitten kletsen. Waar zie je dat nou? De roverheid zou eens moeten weten hoe goed drugs kunnen verbroederen. Alcohol dat er voor zorgt dat mensen zich als mongolen gaan gedragen wordt toegestaan, terwijl andere soorten drugs waarmee mensen zich normaal blijven gedragen zijn verboden. Slaat nergens op, maarja logisch nadenken is nou eenmaal moeilijk voor de meeste mensen. Zo rond 2:00 vonden we het mooi geweest en gingen we weer.
Zo rond 2:30 waren we weer bij J's huis. J zette hardstyle op. Ik nam nog een klein beetje MXE om weer wat dieper de trip in te gaan, want ik merkte weinig meer. Ik was niet van plan om nog lang te blijven, dus wilde niet te vaag worden. J rolde een joint en we gingen wat blowen. Ondertussen legde E voor ieder van ons een lijn pep. Wiet, pep en (een lage) dosis MXE geeft een fijne interactie. J had twee beeldschermen staan op een tafel en J had een muziek visualizer opgezet, zodat we mooie beelden hadden om naar te kijken tijdens de MXE-trip (de muziek visualizer was verdeeld over de twee beeldschermen zodat het een geheel vormde). Ik vond het een beetje lijken alsof we in de cockpit van een ruimteschip zaten en door het heelal vlogen. Echt diep ging de trip verder niet, maar dat vond ik op zich ook wel prima, omdat het al zo laat was. Rond 4:00 vond ik het mooi geweest en ging ik weer naar huis.
Dit was weer een geslaagde trip. Wat de trip extra bijzonder maakte was dat het hele avontuur om her en der wat spullen te halen. Bij wat diepere MXE-trips heb ik altijd het idee dat ik op allerlei plekken terecht kom, maar deze keer was het dus niet alleen een reis in mijn hoofd. Doordat we op pad waren was ik wat meer gefocust en werd de trip wat oppervlakkiger, maar dat kwam eigenlijk wel goed uit.