Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD + 2c-b, een mooie reis en een dikke waas

LSD + 2c-b, een mooie reis en een dikke waas

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: ik alleen
Waar: Bij mij thuis
Wat: LSD (2 Shiva zegels) + 2c-b (15mg)

Shiva voorkant:


Shiva achterkant:


2c-b:


LSD en 2c-b is een combinatie die ik eigenlijk al vrij lang een keer uit wilde proberen, maar het was er nog steeds niet van gekomen. Ook had ik alweer enige tijd zin in een wat diepere solotrip. Ik vind het belangrijk om een wat zwaardere trip goed voor te bereiden en ook dat alle omstandigheden goed zijn. Vaak had ik toch weer wat te doen in het weekend, waardoor het me vaak niet goed uit kwam en tijdens andere weekenden voelde het niet optimaal om te gaan trippen. Uiteindelijk was het dan toch zo ver. Ik had geen bijzonderheden in het weekend en het voelde wel ok. Ik voelde me niet helemaal optimaal, een klein beetje gestrest, maar had wel het gevoel een trip aan te kunnen. De trip had enkele spannende momenten, maar was zeker geslaagd.

Ik vind het altijd fijn om voorafgaand aan een trip mijn huis wat op te ruimen, dat geeft mij een voldaan gevoel voorafgaand aan de trip en het is alsof met een opgeruimd huis mijn geest ook opgeruimd is. Omdat LSD vrij lang blijft werken en het slapen moeilijk maakt, wilde ik graag een beetje op tijd beginnen. Rond 20:00 wilde ik de eerste dosis innemen, maar moest de afwas nog doen. Ik besloot om vast een 2c-b pil in te nemen en een zegel onder de tong te leggen, aangezien ik verwachtte klaar te zijn voordat de trip echt zou beginnen. Rond 20:30 was ik klaar met de afwas, ik zette muziek van Shpongle op en legde de koker met gloeistaafjes klaar naast de tafel. Rond 21:00 begon ik de eerste effecten te merken, alles begon lichtjes te golven. Ik zette een site met afbeeldingen van albumhoezen van Shpongle op, omdat die geniaal zijn met psychedelica op. Er zat een beetje beweging in die albumhoezen, maar het was nog niet optimaal. Ik zette de tv aan met het geluid uit en keek of er nog iets leuks op was. Er was niets bijzonders op, waarop ik besloot om de tv op Comedy Central te zetten, omdat daar vaak programma's op zijn die wel leuk zijn om tussendoor af en toe even naar te kijken zonder dat ik de behoefte voel om het echt te gaan volgen. Ik slikte de eerste zegel door en legde een tweede zegel onder mijn tong. Het was nog licht en ik had de gordijnen open, zodat ik ook wat uitzicht had, maar ik besloot ondanks dat toch alvast sfeerverlichting aan te doen. Ook met daglicht vind ik dat wat toevoegen.

Ik lag een beetje op de bank afwissend een beetje rond te kijken, een beetje tv te kijken en af en toe sloot ik mijn ogen om te kijken of er al CEV's opkwamen. Langzaam maar zeker begon alles wat meer te bewegen en te golven. De CEV's begonnen ook op gang te komen, ik stond op een schip in een vloot dat over een zee voer, even later zag ik een groot dood ruimtebeest liggen met een jager met groot geweer ernaast. De trip dreigde een beetje duister te worden, in de CEV's zag ik af en toe slangen tevoorschijn komen. Ik pakte een gloeistaafje, knakte deze en zwaaide ermee, zodat deze aan ging. Vervolgens pakte ik een verbindingsstukje om hem als een armband om mijn pols te dragen. Gloeistaafjes vind ik altijd als een soort van bescherming aanvoelen. Het kostte was moeite, maar uiteindelijk lukte het om die om mijn pols te krijgen. Ik denk dat het inmiddels zo ongeveer 21:30-22:00 was, ik heb niet meer zo goed op de tijd gelet. Meestal draag ik om iedere pols een gloeistaafje, maar deze keer besloot ik om de tweede ook om mijn linker pols te dragen. Ik sloot mijn ogen weer en zag wat snel afwisselende willekeurige visuals, oa een snel rijdende stoomlocomotief die eindigde als een abstract plaatje en daarna een abstract gezicht met snor, die ik een klein beetje weg vond hebben van Dr Robotnik van Sonic.

Ik opende mijn ogen weer en keek nog eens naar de afbeeldingen van de albumhoezen van Shpongle, die waren inmiddels aardig tot leven gekomen. Die albumhoezen zijn echt geniaal, er komt diepte in en het een en ander gaat bewegen. Mijn rechterarm voelde toch wat leeg, dus ik besloot om ook nog een gloeistaafje om mijn rechter pols te doen. Dat ging wat lastig doordat mijn zicht inmiddels aardig wazig was. Ik ging een beetje half tv kijken, naar 'The Crazy Ones', maar vond het moeilijk om het te volgen. Ik had geen levendige OEV's, maar mijn zicht was een soort van dikke brij geworden waarin alles een beetje door elkaar heen bewoog. Er was af en toe wel iets wat er tussenuit sprong, maar verder had ik geen idee waar het over ging. Ik pakte mijn mobiel en ging een spelletje spelen, tijdens trips vind ik de graphics van spellen er altijd extra mooi uitzien, maar deze keer vond ik het moeilijk om een beetje goed te kunnen spelen door mijn troebele zicht. Daarnaast voelde ik me claustrofobisch door de vijanden die op me af kwamen lopen, dus ik sloot het spel maar weer en legde mijn mobiel weg. Ik liep naar de keuken om wat te drinken te pakken, maar dat was vrij lastig. Door de dikke brij kon ik moeilijk zien waar mijn ledematen en alle obstakels zich precies bevonden. Uiteindelijk lukte het toch om water in te schenken en het glas leeg te drinken. Vervolgens schonk ik het glas nog een keer vol, deze keer met cola en nam het mee naar de woonkamer. Ik begon een beetje trek te krijgen en pakte een zak naturel chips. Normaal hou ik niet zo van naturel chips, maar tijdens een trip met pschedelica vind ik het heerlijk. Ik nam een paar chipjes en genoot er ook deze keer weer van. Een andere reden om wat te eten was dat ik een beetje last van mijn maag begon te krijgen, ik denk door de 2c-b, en hoopte dat mijn maag wat rustiger zou worden met een beetje voedsel erin. Ik sloot mijn ogen en kwam in een tekenfilmwereld terecht. Het was een grote stad met veel criminaliteit, ik zag daar met name honden die zich gedroegen als mensen. Ik vond het qua stijl vooral wat weghebben van de Turtles. Ik zag wat willekeurige scenes, van acties van criminelen en agenten en burgers die terug vochten. Wat ik typisch vond aan deze CEV's was dat ik precies dezelfde wereld al een keer in een eerdere trip zag.

Na een tijdje opende ik mijn ogen weer en ging weer even tv-kijken. Ik heb geen idee meer wat er allemaal nog op tv voorbij kwam, het was dan ook erg moeilijk om er iets van mee te krijgen. De chips hadden weinig verschil gemaakt wat betreft mijn maag, maar op zich viel de pijn wel mee en stoorde het niet echt. Het Shpongle album dat ik had opgezet was afgelopen en ik had zin in een andere band en zette een album van '1200 mics' op. Ik sloot mijn ogen weer en kwam nu in soort achterbuurt terecht, het was een soort van kruising tussen de favela's van Brazilië en van die achterbuurten in de VS waar zo'n verhoogde snelweg doorheen loopt. Het was wel veel vrolijker dan een typische achterbuurt, ik zag kinderen spelen en vrouwen dansen. Ook deze wereld had ik bij een eerdere trip bezocht, maar niet dezelfde trip als die 'Turtles' wereld. Wat ik vaak heb als een LSD-trip over het hoogtepunt heen is, is dat ik een soort van zoemend geluid rond mijn hoofd hoor draaien, een beetje alsof een helikopter rondjes rond mijn hoofd vliegt. In de achterbuurtwereld zag ik een paar mensen met brommers rondjes rijden om mij heen. Na een tijdje opende ik mijn ogen weer en merkte dat mijn zicht nog steeds troebel was. Ik moest naar de wc, wat een aardige opgave was, doordat ik nog steeds niet goed kon zien waar alles precies was en alles ook wat bewoog. Ik wilde weer even een spel op mijn mobiel spelen, maar dat was nog steeds lastig.

De trip begon langzaamaan iets af te zwakken. Ik vond het eigenlijk wel mooi geweest en wilde vast naar bed om daar verder te trippen. Ik wilde kijken hoe laat het was, maar het lukte me niet om de klok te ontcijferen. Ik ruimde alles op en ging naar bed. Het lukte nog niet om in slaap te komen, dus ik lag maar een beetje na te genieten van de trip. De visuals waren niet zo bijzonder meer.

Al met al was het weer een geslaagde trip. Het heeft lang geduurd totdat het er van kwam om een keer LSD met 2c-b te combineren, maar het was het wachten zeker waard. Bij de OEV's kon ik de interactie goed merken. Hoewel de visuals niet echt tot leven kwamen vond ik het wel een leuk effect, alleen soms wat onpraktisch. Bij de CEV's kon ik niet echt veel verschil merken met LSD alleen, maar dat maakte me niet echt uit, ik heb er fijn van kunnen genieten. Ik heb 2c-b eerder al een keer gecombineerd met truffels en kwam toen ook tot de conclusie dat de toevoeging van 2c-b vooral te merken is met de ogen open en weinig te merken met de ogen dicht. Wat ik typisch vind is dat sommige werelden en symbolen bij meerdere trips terugkomen. Hoewel het werelden zijn die nergens op slaan en totaal niet lijken op een plek waar ik in het echt ben geweest, voelen ze toch wel vertrouwd aan. Ik heb dat ook soms met dromen. Door wat lichte spanningen die ik had werd de trip af en toe een beetje duister, maar alles bleef wel onder controle.
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#2
MOOI TRIPREPORT

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."