#1
Afgelopen week was ik een weekje heerlijk alleen thuis, en ik besloot bij m'n vaste smartshop eens een keer truffels te halen. De verkoper raadde me als beginner 'Purple rain: special edition' aan. Ik had dit 1 keer eerder gedaan 4 jaar geleden, maar dat ging helaas destijds door een slechte voorbereiding compleet mis. Een nare bad trip was het gevolg. Toch wou ik het een nieuwe kans geven, omdat ik er met die slechte voorbereiding (veel te hoge dosis plus na 4 uur de drukke stad in gegaan omdat de trein moesten halen) wel een beetje om gevraagd had dat het mis ging.
Ditmaal besloot ik het eens alleen te doen op een vertrouwde locatie en relaxte setting, namelijk in m'n eentje relaxed thuis en zonder afspraken de komende anderhalve dag. Ik nam om 16:00 op een lege maag 10 gram en ging om de tijd te doden wat TV kijken. Het eten ging me makkelijk af, want het ware kleine 'korrels' die je zo weg kon spoelen. M'n telefoon en de deurbel zette ik voor de zekerheid uit, want je weet nooit of er onverwachts een vriend voor de deur kan staan ofzo.
17:00 (+1) - Nog helemaal niets. Maar ik wist dat ik vooral niet te snel moest denken dat het geen effect had, want juist om die reden nam ik vorige keer 7,5 gram bij bovenop de 15 die ik al ophad.
18:00 (+2) - Nog steeds niets. Ik begon te twijfelen of ik misschien toch had moeten kauwen. Ik legde me er maar een beetje bij neer dat het niet echt iets zou worden en nam mezelf voor om nog even een half uurtje te wachten voordat ik de overige 5 gram zou nemen.
18:30 (+2,5) - Net toen ik dat wou gaan doen, begon ik wat te merken. Het was een duidelijk stoned gevoel. Ik besloot dus om het toch even af te wachten.
19:00 (+3) - Het stonede gevoel werd langzaam een ongemakkelijk tot licht angstig gevoel. Ik schrok, want het was precies hetzelfde gevoel als tijdens de bad trip (hoewel gelukkig nog lang niet zo erg). Ik herkende het direct: een lastig uit te leggen beangstigend gevoel dat er geen tijd meer bestond en dat je iets heel stoms hebt gedaan door die truffels te nemen. Het voelde net als toen zo extreem 'eenzaam'. Niet in de zin van dat er geen mensen zijn die om je geven of in de buurt zijn, maar dat je in je eentje geestelijk in een nare andere wereld/realiteit zit, waar alle andere mensen niet in zitten. Je voelt een grote afstand tussen jezelf en alles en dat vond ik erg eng. Nogmaals, lastig uit te leggen![:wink:]()
Ik vond wel dat 3 uur erg lang was voordat de trip een beetje begon, blijkbaar is m'n spijsvertering niet zo snel ofzo. :P De vorige keer duurde het ook erg lang.
Ik baalde zwaar en dacht: ik denk dat dit soort psychedelische middelen misschien gewoon niet goed voor me waren. Dat ik gewoon moeilijk om kon gaan met het feit dat o.a. tijds- en realiteitsbeleving veranderde ofzo. Ik stelde mezelf gerust met het feit dat ik dit keer maar 10 gram op had van ook nog eens een mildere soort en dat ik nu vertrouwd thuis was zonder tijdsdruk. Ook blowde ik dit keer niet, zoals ik de vorige keer wel deed. Ik moest vooral rustig blijven, het waren de drugs maar en ik kwam er sowieso weer uit. Ik nam ook wat van te voren klaar gelegde chocolade, omdat ondanks dat dat de trip niet zou afbreken of korter maken dopamine in je hersenen vrij schijnt te maken, wat een positieve invloed moet hebben. Het gevoel ging echt in 'golven'. Het ene moment dacht ik dat ik redelijk helder was, en het andere moment (vooral als ik het over me heen liet komen) was ik toch redelijk aan het trippen. Nog geen visuals of andere hallucinaties maar qua geestelijke staat wel.
19:30 (+3,5) - Omdat ik wou proberen om de resterende tijd van de trip toch nog zo fijn mogelijk uit te zitten ging ik rustig op bed liggen, met de laptop. Ik zette een rustig muziekje op en probeerde te ontspannen. Of het nou de chocolade was of de muziek (of een combinatie): dat lukte. Het youtube-filmpje dat ik keek (https://www.youtube.com/watch?v=BZc92rywVTk) was enorm fascinerend. Het korenveld en het meisje op de foto begonnen steeds licht te veranderen. De kleur van de koren werd steeds anders en het leek ook alsof het meisje steeds iets veranderde. Ik kon alleen niet precies zeggen wat. Plots voelde ik me ook helemaal verliefd op d'r
Ze leek bijna te gaan leven.
20:00 (+4) - Na een half uur totaal geboeid naar het filmpje gekeken te hebben voelde ik me nu echt helemaal top. Dit had ik niet meer verwacht. Hoe ik opeens in m'n hoofd bij het zusje van een goede vriend kwam, ik had geen idee. Maar plots voelde ik me smoorverliefd op d'r. Ik checkte even haar Facebook en keek naar d'r foto. Wat een schatje... 'Ze moest eens weten', dacht ik. 'Een vriend van d'r broer die momenteel helemaal trippend verliefd op d'r zit te zijn'.
Ze mocht me altijd erg graag, maar dit zou ze waarschijnlijk toch wel eng vinden :P Ik vroeg me af waarom ik nou juist zo aan haar dacht, wellicht was ik in m'n onderbewuste toch stiekem gek op d'r?
20:30 (+4,5) - Geen echte visuals gehad, maar vooral als ik vanuit m'n ooghoeken keek veranderden er wel nog steeds subtiel dingen op en rond m'n scherm steeds. Ik kon wel een beetje visuals sturen als ik lang bleef focussen op de lamp. Ik merkte dat ik tijdens de trip zeer gevoelig was voor muziek en zette een vrolijkere electro mix op. Het klonk echt geweldig! Ik wou elk detail van de muziek nóg beter horen en deed een koptelefoon op. De ontspannenheid nam nu plaats voor een euforisch en enorm energiek (bijna MDMA-achtig) gevoel. Het is maar goed dat ik alleen was, want ik ging er volledig in op en danste helemaal mee op de muziek. Wat een energie! Dit had ik totaal niet verwacht, zeker niet na het begin. Ik had me voorbereid op filosofische gedachtes en mooie visuals e.d. maar dit gevoel had niet misstaan in een club of op een feest. Ik had geen zorgen meer en had echt de behoefte om mensen te vertellen hoe geweldig die trip was. Zeker diegene waarmee ik de vorige keer zo'n bad trip had. Dat deed ik toch maar niet, ik besloot daarentegen wat 'aantekeningen' te maken om de trip een beetje te onthouden zodat ik dat de volgende keer kon gebruiken.
21:00 (+5) - Het gevoel begon geleidelijk af te nemen. Maar nog steeds voelde ik me redelijk euforisch. De trip was aan z'n einde aan het komen en ik was enorm blij dat ik het zo had om kunnen buigen en het toch nog zo'n goede trip was geworden, ondanks het hele nare begin. Ik hoopte dat m'n geest hier sterker van was geworden, ik had toch een hele zware angst 'verslagen' en omgezet in liefde en energie. Dit was eigenlijk m'n eerste goede trip, en ik wist niet dat het zo enorm fijn kon zijn. Het was gezien de dosis en de truffelsoort een redelijk milde trip, maar ik denk dat het precies goed was voor een 1e/2e keer. Een perfect opstapje.
22:00 (+6) - Ik ging wat tv kijken en voelde me weer redelijk normaal worden. Wel nog steeds prima, ik liep constant met een enorme grijns op m'n gezicht rond merkte ik :P Ik nam nog 1 biertje, gooide m'n kleren op de stoel en ging tevreden in bed liggen. Na een half uurtje nagenieten van alles, viel ik in slaap.
Het was een toch wat onverwachtse (verliefdheid, euforie en energie, waar ik meer diepzinnige gedachtes en visuals had verwacht) maar superfijne trip die ik absoluut nog weer een keer ga herhalen. M'n slechte ervaringen met truffels hebben plaats gemaakt voor een hele goede.
Ik hoop dat jullie dit met een beetje plezier gelezen hebben.![:)]()
P.s. het ging om deze truffels:
.
Beetje jammer dat de Latijnse benaming er nergens op staat, kon het ook niet zo makkelijk vinden op internet. Misschien iemand die hem weet hier, voor de volledigheid van de informatie?
Ditmaal besloot ik het eens alleen te doen op een vertrouwde locatie en relaxte setting, namelijk in m'n eentje relaxed thuis en zonder afspraken de komende anderhalve dag. Ik nam om 16:00 op een lege maag 10 gram en ging om de tijd te doden wat TV kijken. Het eten ging me makkelijk af, want het ware kleine 'korrels' die je zo weg kon spoelen. M'n telefoon en de deurbel zette ik voor de zekerheid uit, want je weet nooit of er onverwachts een vriend voor de deur kan staan ofzo.
17:00 (+1) - Nog helemaal niets. Maar ik wist dat ik vooral niet te snel moest denken dat het geen effect had, want juist om die reden nam ik vorige keer 7,5 gram bij bovenop de 15 die ik al ophad.
18:00 (+2) - Nog steeds niets. Ik begon te twijfelen of ik misschien toch had moeten kauwen. Ik legde me er maar een beetje bij neer dat het niet echt iets zou worden en nam mezelf voor om nog even een half uurtje te wachten voordat ik de overige 5 gram zou nemen.
18:30 (+2,5) - Net toen ik dat wou gaan doen, begon ik wat te merken. Het was een duidelijk stoned gevoel. Ik besloot dus om het toch even af te wachten.
19:00 (+3) - Het stonede gevoel werd langzaam een ongemakkelijk tot licht angstig gevoel. Ik schrok, want het was precies hetzelfde gevoel als tijdens de bad trip (hoewel gelukkig nog lang niet zo erg). Ik herkende het direct: een lastig uit te leggen beangstigend gevoel dat er geen tijd meer bestond en dat je iets heel stoms hebt gedaan door die truffels te nemen. Het voelde net als toen zo extreem 'eenzaam'. Niet in de zin van dat er geen mensen zijn die om je geven of in de buurt zijn, maar dat je in je eentje geestelijk in een nare andere wereld/realiteit zit, waar alle andere mensen niet in zitten. Je voelt een grote afstand tussen jezelf en alles en dat vond ik erg eng. Nogmaals, lastig uit te leggen
Ik vond wel dat 3 uur erg lang was voordat de trip een beetje begon, blijkbaar is m'n spijsvertering niet zo snel ofzo. :P De vorige keer duurde het ook erg lang.
Ik baalde zwaar en dacht: ik denk dat dit soort psychedelische middelen misschien gewoon niet goed voor me waren. Dat ik gewoon moeilijk om kon gaan met het feit dat o.a. tijds- en realiteitsbeleving veranderde ofzo. Ik stelde mezelf gerust met het feit dat ik dit keer maar 10 gram op had van ook nog eens een mildere soort en dat ik nu vertrouwd thuis was zonder tijdsdruk. Ook blowde ik dit keer niet, zoals ik de vorige keer wel deed. Ik moest vooral rustig blijven, het waren de drugs maar en ik kwam er sowieso weer uit. Ik nam ook wat van te voren klaar gelegde chocolade, omdat ondanks dat dat de trip niet zou afbreken of korter maken dopamine in je hersenen vrij schijnt te maken, wat een positieve invloed moet hebben. Het gevoel ging echt in 'golven'. Het ene moment dacht ik dat ik redelijk helder was, en het andere moment (vooral als ik het over me heen liet komen) was ik toch redelijk aan het trippen. Nog geen visuals of andere hallucinaties maar qua geestelijke staat wel.
19:30 (+3,5) - Omdat ik wou proberen om de resterende tijd van de trip toch nog zo fijn mogelijk uit te zitten ging ik rustig op bed liggen, met de laptop. Ik zette een rustig muziekje op en probeerde te ontspannen. Of het nou de chocolade was of de muziek (of een combinatie): dat lukte. Het youtube-filmpje dat ik keek (https://www.youtube.com/watch?v=BZc92rywVTk) was enorm fascinerend. Het korenveld en het meisje op de foto begonnen steeds licht te veranderen. De kleur van de koren werd steeds anders en het leek ook alsof het meisje steeds iets veranderde. Ik kon alleen niet precies zeggen wat. Plots voelde ik me ook helemaal verliefd op d'r
20:00 (+4) - Na een half uur totaal geboeid naar het filmpje gekeken te hebben voelde ik me nu echt helemaal top. Dit had ik niet meer verwacht. Hoe ik opeens in m'n hoofd bij het zusje van een goede vriend kwam, ik had geen idee. Maar plots voelde ik me smoorverliefd op d'r. Ik checkte even haar Facebook en keek naar d'r foto. Wat een schatje... 'Ze moest eens weten', dacht ik. 'Een vriend van d'r broer die momenteel helemaal trippend verliefd op d'r zit te zijn'.
20:30 (+4,5) - Geen echte visuals gehad, maar vooral als ik vanuit m'n ooghoeken keek veranderden er wel nog steeds subtiel dingen op en rond m'n scherm steeds. Ik kon wel een beetje visuals sturen als ik lang bleef focussen op de lamp. Ik merkte dat ik tijdens de trip zeer gevoelig was voor muziek en zette een vrolijkere electro mix op. Het klonk echt geweldig! Ik wou elk detail van de muziek nóg beter horen en deed een koptelefoon op. De ontspannenheid nam nu plaats voor een euforisch en enorm energiek (bijna MDMA-achtig) gevoel. Het is maar goed dat ik alleen was, want ik ging er volledig in op en danste helemaal mee op de muziek. Wat een energie! Dit had ik totaal niet verwacht, zeker niet na het begin. Ik had me voorbereid op filosofische gedachtes en mooie visuals e.d. maar dit gevoel had niet misstaan in een club of op een feest. Ik had geen zorgen meer en had echt de behoefte om mensen te vertellen hoe geweldig die trip was. Zeker diegene waarmee ik de vorige keer zo'n bad trip had. Dat deed ik toch maar niet, ik besloot daarentegen wat 'aantekeningen' te maken om de trip een beetje te onthouden zodat ik dat de volgende keer kon gebruiken.
21:00 (+5) - Het gevoel begon geleidelijk af te nemen. Maar nog steeds voelde ik me redelijk euforisch. De trip was aan z'n einde aan het komen en ik was enorm blij dat ik het zo had om kunnen buigen en het toch nog zo'n goede trip was geworden, ondanks het hele nare begin. Ik hoopte dat m'n geest hier sterker van was geworden, ik had toch een hele zware angst 'verslagen' en omgezet in liefde en energie. Dit was eigenlijk m'n eerste goede trip, en ik wist niet dat het zo enorm fijn kon zijn. Het was gezien de dosis en de truffelsoort een redelijk milde trip, maar ik denk dat het precies goed was voor een 1e/2e keer. Een perfect opstapje.
22:00 (+6) - Ik ging wat tv kijken en voelde me weer redelijk normaal worden. Wel nog steeds prima, ik liep constant met een enorme grijns op m'n gezicht rond merkte ik :P Ik nam nog 1 biertje, gooide m'n kleren op de stoel en ging tevreden in bed liggen. Na een half uurtje nagenieten van alles, viel ik in slaap.
Het was een toch wat onverwachtse (verliefdheid, euforie en energie, waar ik meer diepzinnige gedachtes en visuals had verwacht) maar superfijne trip die ik absoluut nog weer een keer ga herhalen. M'n slechte ervaringen met truffels hebben plaats gemaakt voor een hele goede.
Ik hoop dat jullie dit met een beetje plezier gelezen hebben.
P.s. het ging om deze truffels:
Beetje jammer dat de Latijnse benaming er nergens op staat, kon het ook niet zo makkelijk vinden op internet. Misschien iemand die hem weet hier, voor de volledigheid van de informatie?