#1
Aanwezige personen: mijzelf en een goede vriend.
Gebruiker: ikzelf.
Product: Salvia Divinorum, een 60x synergetisch extract.
Hoeveelheid: 1/2 gram in vier grote halen van een puurpijp rechtstreeks na elkaar.
Report:
Al na de eerste haal en ongeveer twintig seconden (per haal) de rook binnen te houden begon de realiteit reeds weg te trekken - de tweede haal kon ik ongeveer even lang binnen houden maar de derde en vierde haal daar herinner ik mij bijna niets meer van: de puurpijp was wel leeg en een halve gram was volledig verdwenen (constatatie van zowel mijn vriend als, nadien, ikzelf).
Terwijl de kamer, de realiteit, in een vrij snel tempo (binnen de 60 tot 120 seconden naar mijn eigen schatting) meer en meer begon weg te trekken - en daarmee bedoel ik alsof al wat ik zag plots heel ver weg was en steeds verder en verder van me wegtrok - begon ik (zoals reeds in een eerder report opgemerkt) een hevige 'gravitatie-pull' te ondervinden: alsof ik helemaal naar beneden werd gezogen.
Enkele lachkicks kan ik mij nog herinneren op dat moment, al weet ik helemaal niet waarom ik aan het lachen was - het is een bevreemdende lachkick die wel degelijk iets psychotisch in zich heeft: in geen geval te vergelijken met eender welke andere lachkick zoals je die kan ervaren bij Cannabis of andere tripmiddelen - eerder een lach der waanzin.
Lichamelijk was er reeds na de eerste haal (en na elke haal steeds meer) een enorme 'body-rush' aanwezig, een soort MDMA-achtig orgasme dat doorheen het hele lichaam stroomt.
Niet veel later ben ik blijkbaar enkele seconden schijnbaar knock-out geweest, maar het was niet alsof ik op dat moment geen ervaringen had, integendeel.
De meeste mensen beschrijven zo'n ervaring als een 'Salvia-tunnel', maar bij mij is het eerder wat ik zou noemen een 'Salvia-spleet': van de kamer waarin ik mij bevond bestond niets meer, ik wist niet meer wie ik was, waar ik was en had geen enkel besef van realiteit meer - het enige wat ik denk ervaren te hebben is een volledige duisternis met heel in de verte een zeer dunne streep wit licht, terwijl in de duisternis plant-achtige en slang-achtige (zoals bij mij zeer vaak onder invloed van Salvia Divinorum) snel fluctuerende hallucinaties.
Meer specifiek: de slangen waren fel-goud van kleur en de plant-achtige beelden (dit was met gesloten ogen btw) waren groen van kleur maar bezaaid met iets dat ik best kan omschrijven als diamantjes die heftig flikkerden in alle kleuren.
Daarna kon ik weer min of meer mijn ogen openen, met veel moeite, en ik herinner me nog dat ik nog steeds amper kon bewegen of praten - ik zag terug met veel moeite delen van de kamer maar ik wist nog steeds niet waar of wie ik was en zelfs met ogen open zag ik nog vaag plant-achtige beelden terwijl alles draaide als gek.
Ik probeerde tot enige besef te komen maar zelfs op dit punt had ik nog niet terug door dat ik onder invloed was.
Heel verwarrend, maar ik vind het persoonlijk heerlijk om zo weg compleet van de wereld te zijn...
Toen ik meer en meer bijkwam vroeg ik aan mijn maat of ik Salvia Divinorum had gerookt en waar ik was, toen begon ik vrij snel terug tot bewustzijn te komen.
Uiteraard heb ik nog een uurtje een soort gevoel ervaren te vergelijken met stoned of high zijn maar het was best wel een heftige trip met een piek van zo'n tien minuten en toch wel een goede twintig minuten alvorens ik weer enig besef had van de dingen.
Ik zou zo'n ervaring omschrijven als een psychedelische psychose.
Nadien, zoals meestal, voel ik me heel ontspannen en moe en val ik vaak in slaap.
Veel mensen hebben bad-trips met deze fantastische plant, volgens mij omdat ze zich verzetten tegen het verlies van alle realiteitsbesef - volgens mij echter, zoals ik ermee omga, als je je gewoon laat meevoeren en je niet verzet tegen deze dissociatie en dergelijke, is het de meest heerlijke ervaring ooit.
Eens voorbij heb ik altijd spijt weer terug in deze wereld te zijn (of op z'n minst toch voor een korte periode), gewoon omdat ik het zo'n heerlijke ervaring vind!
Maar toch wel oppassen geblazen, ik ken mensen die van een veel kleinere hoeveelheid en een veel milder extract, terwijl het ervaren trippers zijn, volledig zijn beginnen freaken: het is echt met geen enkel ander psychedelicum te vergelijken - de effecten worden zwaar onderschat (mits men een echte trip ervaart).
Ik heb veel ervaring met DMT, en dat zijn best wel tien zotte minuten, maar je beseft nog dat je tript: met Salvia Divinorum is dat niet het geval, en dat maakt voor mij deze plant (althans de extracten) tot meest heftige en meest bevreemdende, heerlijke psychedelicum dat ons - of althans mij - bekend is: al is iedere ervaring erg persoonlijk uiteraard).
Hopelijk ben ik helder geweest en hebben mensen iets aan deze report, eender welke reply altijd welkom!
Gebruiker: ikzelf.
Product: Salvia Divinorum, een 60x synergetisch extract.
Hoeveelheid: 1/2 gram in vier grote halen van een puurpijp rechtstreeks na elkaar.
Report:
Al na de eerste haal en ongeveer twintig seconden (per haal) de rook binnen te houden begon de realiteit reeds weg te trekken - de tweede haal kon ik ongeveer even lang binnen houden maar de derde en vierde haal daar herinner ik mij bijna niets meer van: de puurpijp was wel leeg en een halve gram was volledig verdwenen (constatatie van zowel mijn vriend als, nadien, ikzelf).
Terwijl de kamer, de realiteit, in een vrij snel tempo (binnen de 60 tot 120 seconden naar mijn eigen schatting) meer en meer begon weg te trekken - en daarmee bedoel ik alsof al wat ik zag plots heel ver weg was en steeds verder en verder van me wegtrok - begon ik (zoals reeds in een eerder report opgemerkt) een hevige 'gravitatie-pull' te ondervinden: alsof ik helemaal naar beneden werd gezogen.
Enkele lachkicks kan ik mij nog herinneren op dat moment, al weet ik helemaal niet waarom ik aan het lachen was - het is een bevreemdende lachkick die wel degelijk iets psychotisch in zich heeft: in geen geval te vergelijken met eender welke andere lachkick zoals je die kan ervaren bij Cannabis of andere tripmiddelen - eerder een lach der waanzin.
Lichamelijk was er reeds na de eerste haal (en na elke haal steeds meer) een enorme 'body-rush' aanwezig, een soort MDMA-achtig orgasme dat doorheen het hele lichaam stroomt.
Niet veel later ben ik blijkbaar enkele seconden schijnbaar knock-out geweest, maar het was niet alsof ik op dat moment geen ervaringen had, integendeel.
De meeste mensen beschrijven zo'n ervaring als een 'Salvia-tunnel', maar bij mij is het eerder wat ik zou noemen een 'Salvia-spleet': van de kamer waarin ik mij bevond bestond niets meer, ik wist niet meer wie ik was, waar ik was en had geen enkel besef van realiteit meer - het enige wat ik denk ervaren te hebben is een volledige duisternis met heel in de verte een zeer dunne streep wit licht, terwijl in de duisternis plant-achtige en slang-achtige (zoals bij mij zeer vaak onder invloed van Salvia Divinorum) snel fluctuerende hallucinaties.
Meer specifiek: de slangen waren fel-goud van kleur en de plant-achtige beelden (dit was met gesloten ogen btw) waren groen van kleur maar bezaaid met iets dat ik best kan omschrijven als diamantjes die heftig flikkerden in alle kleuren.
Daarna kon ik weer min of meer mijn ogen openen, met veel moeite, en ik herinner me nog dat ik nog steeds amper kon bewegen of praten - ik zag terug met veel moeite delen van de kamer maar ik wist nog steeds niet waar of wie ik was en zelfs met ogen open zag ik nog vaag plant-achtige beelden terwijl alles draaide als gek.
Ik probeerde tot enige besef te komen maar zelfs op dit punt had ik nog niet terug door dat ik onder invloed was.
Heel verwarrend, maar ik vind het persoonlijk heerlijk om zo weg compleet van de wereld te zijn...
Toen ik meer en meer bijkwam vroeg ik aan mijn maat of ik Salvia Divinorum had gerookt en waar ik was, toen begon ik vrij snel terug tot bewustzijn te komen.
Uiteraard heb ik nog een uurtje een soort gevoel ervaren te vergelijken met stoned of high zijn maar het was best wel een heftige trip met een piek van zo'n tien minuten en toch wel een goede twintig minuten alvorens ik weer enig besef had van de dingen.
Ik zou zo'n ervaring omschrijven als een psychedelische psychose.
Nadien, zoals meestal, voel ik me heel ontspannen en moe en val ik vaak in slaap.
Veel mensen hebben bad-trips met deze fantastische plant, volgens mij omdat ze zich verzetten tegen het verlies van alle realiteitsbesef - volgens mij echter, zoals ik ermee omga, als je je gewoon laat meevoeren en je niet verzet tegen deze dissociatie en dergelijke, is het de meest heerlijke ervaring ooit.
Eens voorbij heb ik altijd spijt weer terug in deze wereld te zijn (of op z'n minst toch voor een korte periode), gewoon omdat ik het zo'n heerlijke ervaring vind!
Maar toch wel oppassen geblazen, ik ken mensen die van een veel kleinere hoeveelheid en een veel milder extract, terwijl het ervaren trippers zijn, volledig zijn beginnen freaken: het is echt met geen enkel ander psychedelicum te vergelijken - de effecten worden zwaar onderschat (mits men een echte trip ervaart).
Ik heb veel ervaring met DMT, en dat zijn best wel tien zotte minuten, maar je beseft nog dat je tript: met Salvia Divinorum is dat niet het geval, en dat maakt voor mij deze plant (althans de extracten) tot meest heftige en meest bevreemdende, heerlijke psychedelicum dat ons - of althans mij - bekend is: al is iedere ervaring erg persoonlijk uiteraard).
Hopelijk ben ik helder geweest en hebben mensen iets aan deze report, eender welke reply altijd welkom!
