Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia Divinorum - 60x synergetisch, 1/2 gr.

Salvia Divinorum - 60x synergetisch, 1/2 gr.

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aanwezige personen: mijzelf en een goede vriend.

Gebruiker: ikzelf.

Product: Salvia Divinorum, een 60x synergetisch extract.

Hoeveelheid: 1/2 gram in vier grote halen van een puurpijp rechtstreeks na elkaar.

Report:

Al na de eerste haal en ongeveer twintig seconden (per haal) de rook binnen te houden begon de realiteit reeds weg te trekken - de tweede haal kon ik ongeveer even lang binnen houden maar de derde en vierde haal daar herinner ik mij bijna niets meer van: de puurpijp was wel leeg en een halve gram was volledig verdwenen (constatatie van zowel mijn vriend als, nadien, ikzelf).

Terwijl de kamer, de realiteit, in een vrij snel tempo (binnen de 60 tot 120 seconden naar mijn eigen schatting) meer en meer begon weg te trekken - en daarmee bedoel ik alsof al wat ik zag plots heel ver weg was en steeds verder en verder van me wegtrok - begon ik (zoals reeds in een eerder report opgemerkt) een hevige 'gravitatie-pull' te ondervinden: alsof ik helemaal naar beneden werd gezogen.

Enkele lachkicks kan ik mij nog herinneren op dat moment, al weet ik helemaal niet waarom ik aan het lachen was - het is een bevreemdende lachkick die wel degelijk iets psychotisch in zich heeft: in geen geval te vergelijken met eender welke andere lachkick zoals je die kan ervaren bij Cannabis of andere tripmiddelen - eerder een lach der waanzin.

Lichamelijk was er reeds na de eerste haal (en na elke haal steeds meer) een enorme 'body-rush' aanwezig, een soort MDMA-achtig orgasme dat doorheen het hele lichaam stroomt.

Niet veel later ben ik blijkbaar enkele seconden schijnbaar knock-out geweest, maar het was niet alsof ik op dat moment geen ervaringen had, integendeel.

De meeste mensen beschrijven zo'n ervaring als een 'Salvia-tunnel', maar bij mij is het eerder wat ik zou noemen een 'Salvia-spleet': van de kamer waarin ik mij bevond bestond niets meer, ik wist niet meer wie ik was, waar ik was en had geen enkel besef van realiteit meer - het enige wat ik denk ervaren te hebben is een volledige duisternis met heel in de verte een zeer dunne streep wit licht, terwijl in de duisternis plant-achtige en slang-achtige (zoals bij mij zeer vaak onder invloed van Salvia Divinorum) snel fluctuerende hallucinaties.

Meer specifiek: de slangen waren fel-goud van kleur en de plant-achtige beelden (dit was met gesloten ogen btw) waren groen van kleur maar bezaaid met iets dat ik best kan omschrijven als diamantjes die heftig flikkerden in alle kleuren.

Daarna kon ik weer min of meer mijn ogen openen, met veel moeite, en ik herinner me nog dat ik nog steeds amper kon bewegen of praten - ik zag terug met veel moeite delen van de kamer maar ik wist nog steeds niet waar of wie ik was en zelfs met ogen open zag ik nog vaag plant-achtige beelden terwijl alles draaide als gek.

Ik probeerde tot enige besef te komen maar zelfs op dit punt had ik nog niet terug door dat ik onder invloed was.

Heel verwarrend, maar ik vind het persoonlijk heerlijk om zo weg compleet van de wereld te zijn... :)

Toen ik meer en meer bijkwam vroeg ik aan mijn maat of ik Salvia Divinorum had gerookt en waar ik was, toen begon ik vrij snel terug tot bewustzijn te komen.

Uiteraard heb ik nog een uurtje een soort gevoel ervaren te vergelijken met stoned of high zijn maar het was best wel een heftige trip met een piek van zo'n tien minuten en toch wel een goede twintig minuten alvorens ik weer enig besef had van de dingen.

Ik zou zo'n ervaring omschrijven als een psychedelische psychose.

Nadien, zoals meestal, voel ik me heel ontspannen en moe en val ik vaak in slaap.

Veel mensen hebben bad-trips met deze fantastische plant, volgens mij omdat ze zich verzetten tegen het verlies van alle realiteitsbesef - volgens mij echter, zoals ik ermee omga, als je je gewoon laat meevoeren en je niet verzet tegen deze dissociatie en dergelijke, is het de meest heerlijke ervaring ooit.

Eens voorbij heb ik altijd spijt weer terug in deze wereld te zijn (of op z'n minst toch voor een korte periode), gewoon omdat ik het zo'n heerlijke ervaring vind!

Maar toch wel oppassen geblazen, ik ken mensen die van een veel kleinere hoeveelheid en een veel milder extract, terwijl het ervaren trippers zijn, volledig zijn beginnen freaken: het is echt met geen enkel ander psychedelicum te vergelijken - de effecten worden zwaar onderschat (mits men een echte trip ervaart).

Ik heb veel ervaring met DMT, en dat zijn best wel tien zotte minuten, maar je beseft nog dat je tript: met Salvia Divinorum is dat niet het geval, en dat maakt voor mij deze plant (althans de extracten) tot meest heftige en meest bevreemdende, heerlijke psychedelicum dat ons - of althans mij - bekend is: al is iedere ervaring erg persoonlijk uiteraard).

Hopelijk ben ik helder geweest en hebben mensen iets aan deze report, eender welke reply altijd welkom! :wave:
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#2
mooie ervaring :)
Wist niet dat salvia zo heftig was. interessant wel. mischien dat ik me er ooit eens aan waag
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, het hangt wat af van hoe zwaar het extract is, de hoeveelheid die je rookt en natuurlijk je eigen mind-set en je tolerantie (wat uiteraard voor elke drug opgaat).

Maar de meeste mensen die ik ken gaan van een goede teug van een puurpijp met soms zelfs een 20x extract al knock-out en zeggen daarna 'never again'...

Ik wil maar zeggen, het is echt een niet te onderschatten tripspul, en wat ik van anderen hoor (en wat ikzelf in het begin ook had, maar me daar mentaal op een of andere manier over heb kunnen zetten) is dat ze vooral freaken van wat ik dus benoem als zijnde een 'psychedelische psychose'...

Als je het nog nooit gedaan hebt zou ik beginnen met een trekje, niet al te veel, van een 40x en eerst eens zien wat dat geeft - ik veronderstel dat je dan al een idee krijgt van de dissociatie dat dit middel teweeg brengt.

Ook kan je best rekening houden met de omgekeerde tolerantie van Salvia Divinorum...

En niet te vergeten is het dan ook in de eerste plaats een entheogeen dissociatief middel dat je in een soort slaap/droomtoestand brengt...

Heerlijk toch? :) Moest je het proberen, zou ik graag je ervaring ervan wel eens horen! :)

Ook leuk om te weten is dat Salvia divinorum tot zover bekend is het enige psychedelicum is dat op geheel andere receptoren inwerkt dan alle andere psychedelica en dat op zich is al uniek.

ps: probeer niet te freaken eh lol :openmouth:
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben altijd uitermate voorzichtig met een nieuw middel. Zeker psychedelica :) wil eerst ook nog wat meer experimenteren met de 2c familie en dmt (en ayahuasca). Salvia staat dus niet heel hoog op het lijstje. lijkt me alsnog wel interessant voor ooit.
M
MananasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat lijkt me een goede instelling, altijd voorzichtig zijn.

In het geval van psychedelica heb ik altijd goede ervaringen gehad met 2cb, ik heb altijd ervaren dat je zelf een sterk bewustzijn van de realiteit kan behouden en dat de trip zelf goed te sturen is - ik weet uiteraard niet wat je al dan niet reeds voor ervaringen hebt...

DMT is wel een mindfuck, zeker de eerste keer is het best wel heftig - maar wel de moeite, maar niet te onderschatten! :)

In het geval van Ayahuasca, dan zou ik toch wel zorgen dat je een ervaren tripper bent, ik heb er al heel veel mensen fout van zien gaan... Ook, omwille van het feit dat Ayahuasca een mengeling is van een DMT bevattende plant en MAIO-remmers (omdat anders de DMT niet door het lichaam wordt opgenomen), is het belangrijk minstens een week op voorhand een specifiek dieet te volgen (onder andere geen kazen eten, geen alcohol drinken,...) - anders kan het wel eens slecht aflopen... En verwacht je er tevens maar aan dat je de ziel uit je lichaam braakt :)

En ja, Salvia Divinorum kan heel heftig zijn, maar het is wel een unieke ervaring...

Misschien wist je dit alles reeds al, omdat je voorzichtig bent, maar het kan nooit kwaad wat extra informatie te geven... :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."