Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer Ketamine en 4FMP trip report

Eerste keer Ketamine en 4FMP trip report

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mooie eerste ervaring met Ketamine zo te lezen :grin: Ketamine is ook een van mijn favoriete, wat ik erg leuk vind is actie te ondernemen met Ketamine op. Bijvoorbeeld een (makelijk) kaart spelletje. Je bent zo ontzettend vaag wat het alleen maar leuker maakt.

Mijn vetste ervaring heb ik beleefd op 2-CB & Ketamine, zeker een grote aanrader!
n
newbie1015678Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn eerste trip report,

Ik heb afgelopen zomer voor het eerst Ketamine gebruikt en dat in combinatie met 4FMP. Het is een ervaring geweest waar ik nog vaak aan terug moet denken en kan het me nog herinneren als de dag van gisteren. Ik wilde het al langer op papier zetten omdat dit een ervaring voor in de boeken is geweest.

Even vooraf wat informatie om het report wat meer diepte te geven: Ik was de gehele dag op een festival geweest waar ik die dag een 4FMP capsule heb genomen. Ik had hem eigenlijk iets te vroeg genomen want tegen het einde had ik het gevoel totaal nuchter te zijn. Heb het gevoel dat dit middel sowieso ontzettend snel uitwerkt bij mij, maar dat terzijde. Ik richt me in dit trip report dan ook alleen op de after en niet op het festival.

Op de terugweg in de bus hadden mijn vriend en ik bijna de hele bovenste verdieping van de dubbeldekker alleen. We moesten zo'n 3 uur in de bus naar huis zitten en ik had absoluut geen zin dit 'nuchter' uit te zitten. Mijn vriend had wat Ketamine op zak en ik zei dat ik dat wel eens wilde proberen. Ik begon met een klein sleutelpuntje maar voelde hier eigenlijk niet zo veel van, merkte wel dat ik een beetje dromerig werd. Ook mijn beeld werd een beetje dromerig maar niets spectaculairs, heb het er toen in de bus maar even bij gelaten. Eenmaal aangekomen op het station hadden we eigenlijk allebei niet zoveel zin om te gaan slapen. We hadden beiden al langere tijd geen drugs meer gebruikt en de laatste keer dat ik überhaupt echt weer eens een avond goed had doorgetrokken was al lang geleden. Ik had nog een capsule 4FMP op zak en heb deze toen genomen. Samen liepen we naar huis, het was een ontzettende lekkere zomer avond en ik merkte dat de capsule al snel in begon te slaan. Kreeg lekker veel energie en een happy gevoel.

Eenmaal thuis zijn we lekker op het balkon gaan zitten. Het was nu ongeveer 3 uur in de nacht en met een kaars aan heerlijk zitten praten, hele fijne gesprekken gehad. Vriend pakte zelf een sleutelpunt en ik wilde het nog wel eens proberen. Ik was erg voorzichtig en pakte eigenlijk telkens te weinig uit voorzichtigheid. Toen het bijna licht begon te worden zijn we maar naar binnen verhuisd want de buren kunnen zo mee kijken op het balkon. Binnen lekker op de bank gaan liggen en bedacht me toen dat ik eens niet zo'n angsthaas moest zijn en voor de full experience moest gaan. Heb toen een wat grotere sleutelpunt genomen en die sloeg wel in! Ik had zo'n apart gevoel, voelde me ontzettend fit en energiek door de 4FMP en de Ketamine gaf dit een dromerige space. Mijn eerste reactie was 'Wow', dat is ook echt hoe het voelde. Ik ging achteruit op de bank liggen en merkte op dat mijn benen echt buiten proportioneel lang waren en mijn vingers ook. Ik vroeg aan mijn vriend of hij dit ook zag en hij bevestigde dit waarna we onze ledematen gingen vergelijken en tot de conclusie kwamen dat we niet meer wisten welk been nou van wie was. Hebben hier zo hard om moeten lachen en kwamen niet meer bij. Toen gingen we even wat testjes doen, ik deed mijn ogen dicht en mijn vriend zou mij ergens op mijn lichaam aanraken en ik moest zeggen waar. Nou hij tikte me dus aan op mijn schouder maar ik zei mijn pols. Andersom wist hij ook niet waar ik hem aanraakte en ook hier lagen we wederom in een deuk om. Moest toch wel heel erg plassen maar opstaan was wel een hele opgave. Ik liep naar de deur toe maar de deur post was ineens zo laag en breed, net als de deur van een dwergenhuis. Ik heb daar zeker 5 minuten naar staan staren en alleen maar HUH gezegd want op dat moment begreep ik echt even nergens meer iets van.

Vond het allemaal wel echt prachtig voelde me ook wel lekker euforisch door de 4FMP. Op de deur van de WC hangt een lang spiegel dus je ziet jezelf op de WC zitten. Dat was wel echt even een trippy moment. Ik keek naar mijn gezicht en tot mijn grote verbazing vervormde mijn gezicht tot zo'n snapchat filter (plaats later een foto als voorbeeld). Schrok hier eigenlijk eerst een beetje van maar kon dit snel omzetten in iets grappigs want bedacht me dat ik die kant niet uit wilde met mijn trip. Toen hebben we nog een tijd op de bank gezeten en elkaar gekriebeld, dat voelde erg apart aan en nog wat bijgenomen. Toen bedachten we ons dat we een wat diepere trip wilden en zijn we naar het bed verhuisd. Mijn perceptie van de tijd was inmiddels geheel verdwenen, weet alleen dat het nu echt licht was en volgens mij hebben we echt uren op die bank gezeten maar het kan ook maar een uur zijn geweest. Geen flauw idee.

Eenmaal in bed heb ik toch wel de apartste trip ooit gehad. We namen beiden nog een flinke sleutel en gingen op het bed liggen. Ik merkte dat het echt begon te werken en ik zat eigenlijk helemaal in mijn gedachten. Ik was met van alles bezig maar ik lag gewoon op bed. Kan het niet goed uitleggen maar ik was in mijn gedachten allemaal dingen aan het doen maar dan besefte ik me kort dat ik gewoon stil op het bed lag, heel apart. Ik keek af en toe langs me en zag dat mijn vriend een beetje op hetzelfde niveau zat. Ik tikte hem aan en hij begon iets te zeggen dat echt totaal nergens op sloeg, echt iets wat helemaal niet relevant was. Dus ik zei heel verward 'huh wat zeg je nu eigenlijk allemaal?' hij keek me verbaasd en begon heel hard te lachen en zei 'ik weet het eigenlijk ook niet, ben echt verket'. Dat woord 'verket' ja dat vond ik wel de goede omschrijving en vond dit echt ontzettend grappig. Ik merkte echt dat ik ergens anders was maar ook weer op bed. Zat niet echt in een andere wereld dat niet, ik had op dat moment geen visuals maar was in mijn hoofd zo druk bezig en ook met praten tegen geen idee wie, heel erg druk druk druk. Eigenlijk net als een droom maar dan toch wel vrij realistisch, ik snapte er gewoon eigenlijk echt niets meer van maar vond het prachtig. Moest tussendoor weer plassen toen ik me een beetje voelde landen op aarde en kon me maar moeilijk naar het toilet verplaatsen. Toen hebben we weer een sleutelpuntje genomen en ik zei dat ik toch wel eens benieuwd was hoe het er buiten uit zou zien. Langzaam zijn we naar het balkon geschuifeld, vasthoudend aan de muur en ik had nog nooit zo iets gezien. Er stonden allemaal bomen en alles leek net een cartoon. Ieder blaadje, iedere wolk elk detail was als een tekenfilm, super gedetailleerd zwart omlijnd en extreem felle kleuren, en ik voelde me ook eigenlijk een beetje alsof ik in een comedy tekenfilm zat, een stripfiguur ofzo. Mijn vriend zei dat het misschien verstandiger was niet op het balkon te staan en staan was eerlijk gezegd toch wel een beetje vermoeiend.

Weer op bed geland weet ik echt niet hoeveel tijd er is verstreken maar ik zat compleet in mijn eigen hoofd. Voor mijn gevoel hebben we daar uren gelegen en was zo ontzettend leuk aan het spacen maar eigenlijk lagen we daar gewoon allebei stil op bed, we zeiden vaker iets tegen elkaar maar het ging echt helemaal nergens over en moesten heel vaak lachen. Hebben ook nog geprobeerd te stoeien maar dat was niet zo'n succes. Het begon weer ietwat uit te werken en hebben toen heel lang intiem liggen praten op bed, dat was echt super fijn. Zoveel tijd kan er eigenlijk niet verstreken zijn want de energie van de 4fmp voelde ik nog steeds maar het leken uuuuuren. Voelde me echt zo fijn, lekker geborgen en ik vond ketamine echt een hele leuke stof. Totaal niet te vergelijken met iets, gewoon echt een 'wtf' gevoel en dat beviel me wel. Hebben zo nog een poosje gelegen en tussendoor even iets naar binnnen gewerkt en een sapje gedronken. We keken hoeveel we nog hadden en dat was eigenlijk (dachten we) niet zoveel meer. Het was de laatste week van de vakantie en beiden zouden we voor langere tijd niets gebruiken dus we dachten laten we dit gewoon op maken.

Nou hoe het toen verder is eigenlijk het beetje hetzelfde als hierboven. Toch hadden we iets meer dan gedacht maar dat ging er moeiteloos in. Op het laatste hebben we 2 kleine lijntjes gelegd als afsluiter en die sloeg wel aan. Toen alles uitgewerkt was tegen een uur of 4 in de middag hebben we gedouched en zijn we buiten gaan wandelen. In totaal waren we dus de dag ervoor vanaf een uur of 9 wakker, hele dag op het festival geweest, de nacht doorgetrokken en tot in de middag gebruikt. Toch voelde het totaal niet zo en waren we nog lang niet moe. Rustig samen een filmpje gekeken en rond een uur of 11 in de avond nog naar buiten gegaan en op een bankje samen gezeten. We waren niet moe maar voelde ons toch wel erg leeg, niet onaangenaam. Toen we buiten in het donker op een bankje zaten in het park, waar overigens niemand was, merkte ik dat ik begon te hallucineren van het slaapgebrek. Zo dacht ik telkens vanuit mijn ooghoek iemand langs ons te zien staan en in de verte zag ik iemand achter een auto met een blauw jack af en toe verschijnen, werd ook een beetje schrikachtig. Mijn vriend zag eigenlijk hetzelfde en hij zei dat hij ook een beetje vaag begon te worden van het slaapgebrek. Zijn maar naar huis gegaan en toen als een blok in slaap gevallen. De dagen erna echt nergens last van gehad, gewoon topfit.

Heb hierna nog enkele keren alleen Ketamine gebruikt en moet echt zeggen dat ik het een leuke stof vind. Toch vond ik het in combinatie met 4fmp net iets leuker, ofja anders. Je hebt echt die energie en lichte euforie waardoor je net meer een actief gevoel hebt en je heel happy peppy voelt. Enkel ketamine gebruiken is gewoon totaal anders, dat is eigenlijk appels met peren vergelijken. Het grote verschil was voor mij de energie en lichte euforie die het allemaal heel vrolijk en energiek maakte. Het heeft beiden hun charme. Als ik terug denk aan deze trip vond ik hem echt heftig maar ontzettend leuk. Je hallucineert maar echt op een rare manier en alles is zo dromerig. Ik merkte in het begin dat visuals de overhand namen, zoals echt lange armen, benen, objecten, de grond leek of heel dichtbij of ver weg. Ook niet meer voelen wat nu precies jouw lichaam is en een robot feeling. Heel grappig allemaal. Ook op het balkon staan was erg intens. Leek een totaal andere wereld, of eigenlijk precies zo als het er normaal uit ziet maar dan gewoon in cartoon. En later toen we bij doseerden in bed lag ik echt in een headspace. Had geen visuals maar was gewoon ergens anders mee bezig en toch wel in een andere wereld denk ik. Dat gedeelte vind ik super moeilijk om uit te leggen maar heeft veel indruk gemaakt omdat het allemaal zo vaaaaag is. Hebben tussendoor ook veel gepraat over serieuze dingen maar er was ook ruimte voor humor en gewoon lekker spacen. Een hele intieme ervaring en vond dit echt een super apart maar leuk gevoel. Het festival was er niets bij, echt geweldig.

Hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen vermaken en informeren! Helaas kan ik geen precieze dosissen noemen en hebben tussendoor volgens mij een stuk vaker bij gepakt dan hier vermeld maar de precieze feitjes lopen allemaal een beetje door elkaar. We namen simpelweg bij wanneer we het gevoel hadden dat het uit begon te werken en het prettig voelde. Kan ook niet een moment aanwijzen waar de 4FMP is gaan uitwerken, dat liep door de Ketamine heel geleidelijk en zacht af. Oh en bijgaand nog het beloofde voorbeeld van de snapchat filter van het trippy spiegel moment. :lolol:

upload_2017-5-8_15-56-54.jpeg
n
newbie1015678Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@HardstyleGabber 2-CB staat voor mij ook nog zeker op de planning, lijkt me ook heel tof. Als dat goed bevallen is zal ik dat zeker in mijn achterhoofd houden.

Lukt het dan gemakkelijk om actief te zijn? Vond met name de keren hierna, toen ik enkel ketamine had gebruikt, het erg moeilijk om alleen al op te staan.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Filosophie zei:
@HardstyleGabber 2-CB staat voor mij ook nog zeker op de planning, lijkt me ook heel tof. Als dat goed bevallen is zal ik dat zeker in mijn achterhoofd houden.

Lukt het dan gemakkelijk om actief te zijn? Vond met name de keren hierna, toen ik enkel ketamine had gebruikt, het erg moeilijk om alleen al op te staan.
Klik om te vergroten...

Klopt het is erg moeilijk om iets te doen met keta op je lichaam is natuurlijk verdoofd. Ik merk aan mezelf vaak dat ik met alleen keta op nergens zin in heb. Maar dat moet je gewoon negeren, en gewoon doen wat je van plan was. Als je eenmaal met iets bezig bent gaat het goed en is het ontzettend leuk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."