Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin: studeersessie anders gelopen dan verwacht

Ritalin: studeersessie anders gelopen dan verwacht

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
t
tripreporterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oke, ik zal ff een korte inleiding geven. Ik ben een jongen van 18 jaar, redelijk ervaren met verschillende soorten drugs, dus ook met ritalin. Een paar keer ritalin gebruikt voor het leren, maar ook geëxperimenteerd met ritalin als partydrug. Beviel me altijd wel voor het leren, lekker geconcentreerd en zin om echt aan de slag te gaan met schoolwerk. Echter, vandaag/vannacht is het even wat anders gelopen dan normaal.

Morgen (vandaag technisch gezien) heb ik dus een herkansing voor mijn tentamens. Ik moest de hele middag en avond werken, dus had 's middags geen tijd om te leren. Maakt niet uit dacht ik, ik neem wel ff één of twee ritalin, neem het allemaal goed door, en de herkansing moet wel goed komen. Niet dus. Werk was slopend, en zoals eigenlijk altijd dronken we nog een biertje na werk om te ontspannen. I know, geen goed plan als je nog moet leren. Een biertje, werden vier biertjes, en zoals bij mij altijd gebeurd als ik gedronken heb, had ik totaal geen zin meer om iets productiefs te doen.

Thuis aangekomen (22:00)besefte ik dat ik wel echt moest leren, dus ik met mijn stomme hoofd dacht: "Oke, 1 ritalin(10mg) gaat niet meer werken om in je concentratie te komen, ik slik er wel 4(40mg) en sla een redbull achterover." Na een kwartier bleek dit al een fout te zijn. Een golf van energie kwam vrij, en mijn hartslag schoot omhoog. De behoefte om te praten was ook meteen aanwezig. Tintelingen en tics waren ook erger dan normaal. Ik zat echt in een super chille vibe, en wilde er eigenlijk niet uit. Ik zocht mensen in mijn contacten lijst om mee te praten, en heb echt hele intense gesprekken gehad, waar ik eigenlijk niet mee wilde stoppen. Dus ik weer met mijn stomme hoofd 1 ritalin bijgenomen om in die vibe te blijven. Vijf minuten na inname gingen opeens al mijn vrienden slapen, dus mijn praat contacten waren weg. Kut.

Mijn stemming sloeg echt meteen om, van super chill naar paniek. Ik moet leren dacht ik, ik heb over een paar uur een toets. Maar die energie, hartkloppingen, tintelingen en tics gingen maar niet weg. Nu zit ik hier dus, vet energiek om 1:48 achter mijn laptopje, terwijl ik over een paar uur een toets heb. Muziek lijdt me ontzettend af, kan geen een nummer uitzetten, omdat het zo lekker klinkt. Andere dingen zijn nu opeens veel interessanter dan school, zoals dit "tripreport" schrijven.

Slapen lukt niet op dit moment, dus ik zal toch maar moeten proberen te leren. Leer momentje; alcohol, (te)veel ritalin, en energy drank gemixt gaan niet samen om een chille leersfeer te creëren.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
In ieder geval maar snel beginnen met leren! Hhaa
Als je nu andere dingen gaat doen in de nacht, dan zal je tegen het einde van de nacht beseffen dat er bijna geen tijd meer is. Dan denk je, oh dat red ik wel. Tot je de 1e bladzijde omslaat; 'was ik maar een paar uur eerder begonnen'. Haha
Succes alvast! Neem gewoon nog een Red Bull. Als je er net zo verslaafd aan ben als ik, dan werkt 1 slok al in je gedachte oppeppend om iets te ondernemen. :handfist2:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."