Nouja, ik heb me prima aan de doseringen gehouden. Hij daarintegen zeker niet, maar dat beaam ik ook. En dat herbal xtc erbij zorgde zeker wel voor een leukere trip en heb niks gemerkt van een versnelde hartslag of wat dan ook. Vind het nog al raar dat er niet gek gedaan word als men hier ghb, xtc en speed samen gebruikt maar wel als er xtc en 1 herbal xtc pilletje word genomen.. maar goed 4 mensen hebben dit gedaan en bij alle 4 is het goed gegaan dus zo super gevaarlijk zou het ook wel weer niet zijn. In mijn vorige trip report gaf ik aan dat ik methadon na mijn xtc trip heb gehad (de dag erna) en maar een kleine hoeveelheid.. en dat ging ook gewoon prima en voelde me super. Mensen kunnen van alles lopen roepen maar iedereen reageert anders op combinatie gebruik, dus voor iedereen zal dit anders uitpakken en kan iemand hier helemaal verkeerd op reageren en de ander juist weer goed. Ik raad het ook zeker niet aan, dat anderen dit moeten gaan doen.
Xx,
Melissa.
Niemand heeft zin om de betweter of de bezorgde ouder uit te hangen, Melissa, geloof me nou maar. Iedereen die op je heeft gereageerd doet dit niet om door te laten schemeren hoeveel meer kennis ze hebben dan een ander, of om te pronken dat ze zoveel verstandiger en ethischer bezig zijn dan jou en de rest. We hebben genoten van je report en willen gewoon een kritische noot plaatsen waar dat logisch lijkt.
Zoals Psychedelibee al aangaf, kan er iets in de samenstelling van de herbal XTC zitten waardoor de combinatie met XTC schijnbaar heel gevaarlijk kan zijn. Ik wist dat ook helemaal niet en dat is ook de reden dat ik nooit middelen combineer voordat ik eerst op dit forum of bij een gespecialiseerde organisatie uitvoerig navraag heb gedaan. Vandaar dat ik spreek van onvoorzichtigheid, dat is alles.
Dat er van gevaar geen sprake leek zou dus evengoed kunnen zijn omdat de samenstelling van de herbal XTC ditmaal gunstig was. Dat is fijn, maar betekent dat je overgeleverd was aan het toeval en dat is gewoon niet iets wat je wilt doen als het op het combineren van harddrugs aankomt. Je ervaring zegt dus niet zoveel over het gevaar van de combinatie en de veiligheid die het garandeert voor een mogelijke volgende keer. Dat je toch steeds benadrukt dat er niks gebeurd is en dat die waarschuwingen over het gevaar van het gebruik dus overdreven lijken is niet altijd hoe oorzaak-gevolg verbanden werken. Als ik een foute beslissing maak aan een pokertafel in het casino, maar de dealer trekt op dat moment toch de juiste kaart voor mijn hand, dan zou het ook niet kloppen als ik daarna mijn vrienden ervan probeer te overtuigen wat een goede move dat was en van de ervaring meeneem dat ik de volgende keer hetzelfde kan doen. Dat zou een hoop geld gaan kosten. Dit wordt ook wel results-oriented thinking of confirmation bias (bevestigingbias) genoemd.
De reden dat ik een opmerking over de dosering op die avond maakte is dat je zelf aangaf dat enkel de doseringen van je vriend over de grens gaan. De richtlijn die alle gespecialiseerde organisaties aangeven ligt echter onder de 230mg die jij aangaf. Als je een kilootje of zestig bent - ik roep maar wat, don't feel offended
![:upsidedown:]()
- dan zou de richtlijn op maximaal 90mg voor je liggen. Vind ik 230mg het einde van de wereld? Nee. Is het verstandig? Nee, dat ook weer niet. Je mag daarmee doen wat je wilt, zolang je maar niet in de foutieve veronderstelling bent dat 230mg een dosering is die als gepast wordt gezien.
Afgezien hiervan, leuk report en fijn dat je er zo van hebt kunnen genieten.
Xx,
Sally