Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD: The quiet garden, peace at last.

LSD: The quiet garden, peace at last.

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedendag mensen,

Dit weekend heb ik voor het eerst in een jaar een LSD trip ondergaan, voordat ik hier verder op inga wil ik eerst wat belangerijke achtergrond geven.

Op bycicle day (19 April) vorig jaar en de vrijdag hierna ben ik twee extreme bad trips op LSD ondergaan, de eerste was alleen in een donkere kamer na een hele dag extreem veel wiet roken. Dit was op 220ug en slechts mijn tweede trip, vanwege een compleet gebrek aan voorbereiding en extreme reactie op de drug zat ik binnen de kortste keren in de meest helse ego death die ik ooit heb meegemaakt. Ondanks de ronduit kwaadaardige en extreem diepe aard van deze trip zie ik dit als één van de invloedrijkste momenten in mijn leven en heb ik extreem veel geleerd wat me heel radicaal veranderd heeft, veel van dit inzicht was onder andere rondom hoe ik met drugs omging. Helaas viel dit inzicht pas veels te laat op zijn plek en bleef ik de eigenwijze roekeloze tiener die ik was want precies een week later, na deze extreme bad trip besluit ik te gaan trippen met een vriend. De dosis gaat naar 330ug vanwege enige tolerantie van 1 week. Deze trip ging ik opzich heel goed op, maar al snel raakt mijn vriend in complete drug-induced psychosis en belanden we samen in het ziekenhuis. Integendeel tot het introspectieve type bad trip is dit op geen enkele manier goed te praten. Het is echt één van de meest zwarte bladzijden in mijn leven en heeft zodanig veel vergald in mijn leven dat ik het hetliefst ongedaan zou kunnen maken. Wel was dit zodanig een directe wakeup-call dat ik direct met alle drugs behalve wiet gestopt ben en er een lange periode van dalend inzicht en verandering ontstaat.

Afijn, de eerste 6 maanden was er geen haar op mijn hoofd die dacht aan een nieuwe LSD trip, ik was nogsteeds net zo gefascineerd om t middel en zag uit naar uiteindelijk weer een mooie, therapeutische trip wanneer het moment juist is, maar er was nog 0 behoefte. Rond ongeveer 3 maanden geldeden, zo'n 9 maanden na de trips. Krijg ik langzaam weer interesse in een nieuwe trip, niet gretig maar nieuwsgierig. Het duurt een lange tijd voor ik me er echt toe kan overhalen ene elke keer dat ik er mee bezig ben begint mijn hart in mijn keel te bonken van spanning, maar stapje voor stapje voel ik me echt weer klaar om een trip aan te gaan. In eerste instantie begin ik met het voorbereiden van een intensief therapeutische trip vol met meditatie, vragen stellen aan mezelf, etc etc. Ik heb hiervoor één zegel gekocht waarvan ik nu terugkijkend vrij zeker kan zeggen dat deze 175ug+ was.

In de aanloop van de trip blijf ik extreem nerveus en gezien ik alleen nog maar overweldigende bad trips heb gehad besluit ik dat het beter is om 3/4 zegel te nemen, later in de voorbereiding dunt dit uit tot slechts 2/3. Ik gooi t roer behoorlijk om en besluit voor een wat mildere trip te gaan en puur te focussen op me fijn voelen en een prettige trip hebben, nogsteeds spreken de extreme onprettige trips me meer aan in t grote plaatje, maar ik denk dat er iig op dit moment voor mij meer te halen is in t ervaren van een prettige trip.

5 uur voor inname

Het is de dag van de waarheid, gisteravond heb ik nog een klein beetje wiet gevapet om vroeg naar bed te kunnen en goed te kunnen slapen. Het is nu 5 uur en ik moet nu tot 9 uur werken als pizzabezorger op een elektrische fiets. Ik vind dit echt het meest prettige fijne werk dat ik ooit heb gedaan, en helemaal in combinatie met het heerlijke weer kom ik helemaal tot rust en begin ik steeds meer uit te zien naar de trip in plaats van hem te vrezen. Ik krijg eerder vrij en al rond 7 uur zit ik thuis, ik had me ingenomen om niet te blowen tot na de peak gezien de extreme effecten wiet en LSD hebben voor mij, maar aangezien ik nu nog een paar uur heb uit te zitten en me zo extreem goed erover voel besluit ik dat ik nog wel een plukje kan vapen om niet al te veel te avond door te zenuwen en rustig de trip af kan wachten. Zo gezegd zo gedaan en ik zweef rustig de avond door terwijl ik mijn kamer voorbereid op de trip (ik woon bij mijn ouders, de trip zal dus volledig in mijn kamer afspelen)

Alles staat klaar, dan is het nu echt tijd, rond 22:30 wanneer mijn moeder naar bed gaat leg ik 2/3 zegel onder mijn tong. Dit zal neerkomen op ongeveer 100-150ug maar uit mijn eerste trip is gebleken dat dit soort dosis genoeg is voor mij om extreem diep te gaan. Ik heb een hele reeks films: natuur, cartoon en een speelfilm, en een x aantal psychedellische albums gedownload. Mijn laptop (zonder connectie met internet) bij me als media-portaal. Ik chat met wat mensen tot ik na +-25min de eerste effecten voel en zet Bee movie aan, ik weet niet zogoed waarom ik deze film koos maar het leek me een goed kleurenschema en ik had hem slechts één keer erg vroeger gezien.

De trip begint erg langzaam met het herkenbare onprettige semi-verdoofde LSD lichaam gevoel, ik voel me dr erg raar bij en zoek na ongeveer een uur wat afleding in een whatsapp groep, de film interesseert me niet zo meer en de bodyload blijft intenser worden terwijl er weinig trip start, heb ik dan toch te weinig genomen? Ik besluit na een tijdje mijn favoriete psychedlelische album aan te zetten: The museum of consiousness van Shpongle, op een goede koptelefoon en sluit mijn ogen. Het is alsof ik op een soort aanknop druk door dit te doen want vrijwel direct beginnen sterke psychedellische effecten hun werk te doen. De muziek begint tot leven te komen en ik zie een plantje aan de andere kant van mijn kamer spastische trekjes beginnen te maken. Erg entoushiast probeer ik even een berichtje te sturen naar wat mede trippers dat het toch wel de goede kant opgaat en ik waarschijnlijk voorlopig uit contact zal zijn en merk dat ik opeens weer verdwaald aan het raken ben in het bericht. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht wanneer ik besef dat ik spontaan toch echt de trip in gezakt ben en gooi mijn telefoon aan de kant. Fuck dat berichtje, nu eerst trippen.

De effecten versterken zich erg snel, voordat ik het weet ligt er een transparante laag van wit licht op alle muren en beweegt alles langzaam heen en weer, ik besluit even snel nog naar het toilet te gaan en zodra ik het duister van de gang instap word ik een ondraagbaar psychedellisch gegil ingetrokken waar ik echt niet klaar voor ben, ik besef dat het heel snel van 0-100 is gesprongen en ga terug in bed liggen, Shpongle gaat weer aan, ik ga rechtovereind in meditatieve houding zitten en laat de trip over me heen spoelen. De muziek komt volledig tot leven en een album wat ik tig keer stoned geluisterd heb en extreem bekend is voor me voelt alsof ik het nog nooit heb gehoord, elk geluid zwelt op als zijn eigen stukje bewustzijn om daarna weer vredig overkabbeld te worden door de volgende golf.

Aan het einde van dit album besluit ik de stilte op te zoeken wat te gaan mediteren, ik merk nu echt bewust op hoe extreem ik aan het trippen ben voor een 100-150ug dosis en kan nu toch echt wel de conclusie trekken dat ik extreem gevoelig ben voor psychedellica. Om me heen strekt een soort rooster van rode blokken de oneindigheid heen die langzaam en vredevol ronddansen. De stilte is prachtig en geeft zon extreme rust om bewust over dingen na te denken, ik merk op dat er een paar tranen over mn wang lopen van de pracht van dit moment. Al snel krijg ik echter weer behoefte aan muziek maar ik blijf hierbij wel mediteren. Nu gaat het Nothing lasts..... But nothing is lost.... Album, ook weer van Shpongle aan. Ik herriner me een extreem diep moment waar ik een staat van ego death inga, op dit moment speelt het nummer Invocation: , een extreem kalm atmosferisch nummer met oosters (?) spiritueel klinkend gezang. Terwijl ik deze staat van ego death inzak ritst een fel gouden kristal het rooster van rode blokken dat nogsteeds mijn visuals opmaakt open en vult het met puur gouden licht. Dit voelde erg betekenisvol en herinner ik me haast eng realistisch.

De komende 3 uur besteed ik ofwel genietend van de stilte, ofwel luisterend naar meer Shpongle en een geweldig psychedellisch rock album, terwijl ik gewoon meegeef aan de trip of aan het tekenen ben. Tekenen is iets wat ik door psychedellica een aantal maanden geleden heb opgepakt en langzaam een beetje beter in ben geworden. Het teken in een LSD peak was een stuk fijner dan ik had verwacht, het was makkelijk de trip gewoon zn werk te laten doen en niet teveel nadenken over wat ik teken en de visuals in mijn tekenboek waren prachtig. Ik zal wat ik tijdens de trip en mijn nuchtere getekende replicatie na de trip in de post bijvoegen.

Met dat de effecten langzaam in golven weg beginnen te ebben begin ik bewust na te denken over de trip. Ik heb zojuist mijn eerste goede LSD trip gehad, niet alleen goed, haast perfect. Eerder was het voor mij onmogelijk om LSD en genot in één zin te zeggen, ik vond het geweldig spul maar de trips waren compleet slopend. Dit was pure rust. Ik kom tot het besef wat een extreem effect in de essentie van de ervaring wiet heeft, naast het alleen sterker maken. Tegen uur 5 kom ik in de verleiding wat wiet te vapen maar ik wil niet deze vrede riskeren dus stel het nog langer uit.

Tegen uur 6 of 7 zijn de meeste psychedellische effecten weg, dit is iets wat ik met mijn eerdere trips ook heb gehad. Extreme psychedellische chaos die in een extreeem korte tijd doodbloed tot een sterke high met een extreem mild trippy randje. Niet dat ik dit erg vind want de echte trip had lang genoeg geduurd en nu is er pure rust en euforie. Ik pak mijn wiet erbij, grind ongeveer een halve gram. En begin een volledig seizoen rick en morty te bingen onder het genot van regelmatig kleine bowltjew wiet vapen. Elke bowl start de visuals weer voor een halfuurtje maar maakt de ervaring vooral extreem euforisch en stonerig. Tijdens dit proces chat ik veel met twee vrienden: ééntje die in dezelfde stage van zijn LSD trip zit en eentje die aan t peaken is op MDMA. Ik voel echt een soort verbondenis en we komen samen tot de conclusie dat deze chillings echt perfect zijn, even compleet losgekoppeld van alle ellende in de wereld. Drie mensen in hun eigen vredige bubbeltje in contact met alleen maar positiveit en goede vibes. Wat een einde voor een geweldige ervaring.

Van slapen komt het niet, ik stone de hele dag door en val vroeg in slaap. Ik ben echt extreem blij eindelijk deze kant van LSD gezien te hebben. Sinds vrijdag ben ik ook constant in de on top of the world psychedellische nagloed geweest. Ik zie uit naar de komende maanden waarin de trip nog beter zal mogen landen en heb tijdens de trip de keuze gemaakt om voor de komende maand, maar misschien komende 3 maanden te stoppen met wiet en eens te zien hoe ik me compleet nuchter voel. Niet omdat ik wil stoppen, ik vind het nogsteeds geweldig spul waar ik veel plezier aan heb, maar wel om mezelf weer eens te bewijzen dat ik het niet nodig heb en dingen weer in perspectief te zetten
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#2
IMG_20200411_015733.jpg
IMG_20200414_203435.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mooi report en fijn dat je nu dan een mooie trip hebt beleefd! Wat kan LSD mooi zijn hè. :grin:

Goed van je dat je probeert te stoppen met wiet voor een tijdje. Wanneer ik dat zelf doe en dan ga trippen op bijvoorbeeld LSD, dan heb ik altijd het gevoel dat ik daarvoor beloond word in de trip. Er is iets bijzonders met puur alleen op LSD trippen en verder helemaal niets. Ik ben die helderheid zeer gaan waarderen. Wiet brengt een soort waas over mijn hele beleving, ook al zorgt het voor een sterkere trip.
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die helderheid was inderdaad extreem bijzonder om te ervaren na mijn eerdere ervaringen. Ik ben nou eenmaal erg gevoelig voor deze middelen, wiet opzichzelf ook heel erg en heb gewoon echt uiterst extreme ervaringen erop gehad, dus ik wil niet zeggen dat de combo van LSD en wiet per se altijd zo is. Maar de trips met wiet, die dan ook recht ego death in waren, was echt geen vleugje helderheid meer in en de enige manier waarop ik het kan vergelijken is alsof mijn bewustzijn in een soort theatervoorstelling van oneindige mindfuck rondgemikt werd door de ervaring, als een marionet waar kwaadaardige mentale spelletjes mee gespeeld werden. Vooral het bewust kunnen nadenken over onderwerpen vond ik heel bijzonder ipv compleet uit de controle de diepte in gegooid worden en in een plek belanden waar je zo diep verstrengeld zit in de mindfuck dat er geen fractie eigen invloed meer bij komt kijken. Al vond ik de wiet op de comedown nog wel echt een extreem goede toevoeging, ik zal de volgende keer zeker weer nuchter de trip ingaan.

Oh en t stoppen met wiet doe ik nu echt geforceerd, ik heb het al meerdere keren op wilkracht geprobeerd en eindig dan toch weer sneller dan ik wil dus heb mn vapes, bubbler, pijpje, bong, alles aan mijn vader gegeven dat ik het over een maand weer terug krijg, ondanks dat ik denk dat in deze LSD afterglow het ook op wilskracht zou lukken :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Egodood/ego ontstijgen kan in complete helderheid gebeuren. Sterker nog, ik denk dat als je het gevoel hebt rond gemikt te worden, dat dat een duidelijk teken is dat je vasthoudt aan je ego. Een ego-oplossing (of ontstijging eigenlijk) ligt er denk ik juist in dat je niet meer in de chaos van het denken zit, maar daarbuiten. Die vrede waar je het over hebt.

Egodood is niet iets verkeerds, juist iets prachtigs. Het ego is hetgeen dat zich altijd vastklampt aan dingen. Maar tijdens een trip kun je je vaak nergens aan vastklampen. Als je dat toch probeert ga je je inderdaad voelen als een marionet waar spelletjes mee gespeeld worden. Die rond geslingerd wordt. Die mindfucks ondergaat.
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat klopt idd, echter was deze trip toch zo ongelofelijk overkill dat ik ongeveer 2 uur echt in ego death heb gezeten, alleen zodanig vastklampte dat ik als het ware verdeaald was in oneindigheid. Toen ik iets neer kwam uit deze trip was ik echt helemaal in paniek waar ik was, wie ik was en hoe ik hier terecht was gekomen dus dit was zeker wel een ego death. Alleen dan in pure onvrede omdat ik niet kon loslaten.

Deze keer was het inderdaad in pure rust, alleen waren het ook maar wazen van een paar minuten wanneer ik wat dieper mediteerde, ik ben hier niet extreem ervaren mee dus kan dit helaas niet lang vasthouden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
AnoNexus zei:
Dat klopt idd, echter was deze trip toch zo ongelofelijk overkill dat ik ongeveer 2 uur echt in ego death heb gezeten, alleen zodanig vastklampte dat ik als het ware verdeaald was in oneindigheid. Toen ik iets neer kwam uit deze trip was ik echt helemaal in paniek waar ik was, wie ik was en hoe ik hier terecht was gekomen dus dit was zeker wel een ego death. Alleen dan in pure onvrede omdat ik niet kon loslaten.
Klik om te vergroten...
Wie kon niet loslaten?

:wink:

Het niet kunnen/willen loslaten ís het ego. Het is weerstand, niets meer.

AnoNexus zei:
Deze keer was het inderdaad in pure rust, alleen waren het ook maar wazen van een paar minuten wanneer ik wat dieper mediteerde, ik ben hier niet extreem ervaren mee dus kan dit helaas niet lang vasthouden.
Klik om te vergroten...
De truc is om niet meer proberen vast te houden.
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha ja daar heb je een punt, het zal vast geen complete ego death zijn geweest op die manier, maar het zat er niet ver vanaf en in de piek was ik zo ver heen dat er geen enkel menselijk denken meer mogelijk was. Is er immers een negatieve vorm van egodeath mogelijk waarin volledig losgelaten is?

Het beste is idd volledig loslaten maar deze trip was zodanig slecht voorbereid en was al zo extreem diep in negatieve effecten, in mijn ervaring kom je echt op een point of no return waarna je het niet meer goed zult kunnen buigen door los te laten, maar misschien zit ik daar naast. Het maakt iig niet zo heel veel uit want juist deze complete psychedelliche marteling is toen extreem goed voor me geweest en heeft een hele hoop inzicht laten landen, vooral toen ik weer wat terugkeerde in mijn "ego" en geconfronteerd werd met alle bullshit in mn leven.

EDIT: sorry begreep je bericht een beetje verkeerd, in de meditatie bedoelde je. Ja dat is waar, ik kan me ook niet herrinderen dat ik me probeerde vast te klampen aan deze ego death, het was gewoon prima zo. Maar het is het typische weer gaan dwalen van gedachte waardoor ik er af en toe in en uit waasde, houd er rekening mee dat ik slechts 100-150ug genomen had dus dit niet een dosis is waarmee je jezelf heel makkelijk egodeath in mediteer en een paar uur daar blijft hangen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
AnoNexus zei:
Is er immers een negatieve vorm van egodeath mogelijk waarin volledig losgelaten is?
Klik om te vergroten...
Ik begrijp deze vraag niet helemaal denk ik(?)

Er is alleen ego (vastgrijpen) en niet-ego. (loslaten) Ervaar je een intense ervaring, zoals een mystieke trip als negatief, dan kijk je vanuit je ego. Laat je je gewoon meevoeren door de ervaring, hoe intens deze ook is, dan zit je niet in je ego en ervaar je vrede met welke vorm je huidige ervaring dan ook aanneemt.

AnoNexus zei:
Het beste is idd volledig loslaten maar deze trip was zodanig slecht voorbereid en was al zo extreem diep in negatieve effecten, in mijn ervaring kom je echt op een point of no return waarna je het niet meer goed zult kunnen buigen door los te laten, maar misschien zit ik daar naast. Het maakt iig niet zo heel veel uit want juist deze complete psychedelliche marteling is toen extreem goed voor me geweest en heeft een hele hoop inzicht laten landen, vooral toen ik weer wat terugkeerde in mijn "ego" en geconfronteerd werd met alle bullshit in mn leven.
Klik om te vergroten...
Ja, herkenbaar. Het kan dan echt lijken alsof je voorbij een point of no return gaat. Maar je kunt daar wel uit komen. Bijvoorbeeld door een tijdje op je ademhaling te letten, door jezelf af te leiden, door te gaan zingen of zelfs dansen bijvoorbeeld.

En ja, soms is het nodig om een "bad" trip te hebben. Als we niet op andere manieren luisteren, moeten we soms zoiets ondergaan. Heel klote op het moment, maar vaak komen er in de tijd daarna alsnog waardevolle lessen die geleerd worden aan de hand van die ervaring.

AnoNexus zei:
EDIT: sorry begreep je bericht een beetje verkeerd, in de meditatie bedoelde je. Ja dat is waar, ik kan me ook niet herrinderen dat ik me probeerde vast te klampen aan deze ego death, het was gewoon prima zo. Maar het is het typische weer gaan dwalen van gedachte waardoor ik er af en toe in en uit waasde, houd er rekening mee dat ik slechts 100-150ug genomen had dus dit niet een dosis is waarmee je jezelf heel makkelijk egodeath in mediteer en een paar uur daar blijft hangen.
Klik om te vergroten...
Meditatie maar ook gewoon in het algemeen.
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ik begrijp deze vraag niet helemaal denk ik(?)

Er is alleen ego (vastgrijpen) en niet-ego. (loslaten) Ervaar je een intense ervaring, zoals een mystieke trip als negatief, dan kijk je vanuit je ego. Laat je je gewoon meevoeren door de ervaring, hoe intens deze ook is, dan zit je niet in je ego en ervaar je vrede met welke vorm je huidige ervaring dan ook aanneemt.
Klik om te vergroten...

Dat snap ik, was ook een beetje wazig verwoord. Wat ik bedoel is dat wanneer je in een bepaalde diepte psychedellische trip zit het proces ego death zich onvoorkombaar gaat inzetten, dit is ook in hersenscans te zien dat het gedeelte in je brein wat hier over gaat als een gloeilampje uitdooft. Wanneer je dan in een bad trip zit, is het dan mogelijk om hier aan los te laten, of zal de mate aan ego death altijd blijven bij er eigenlijk volledig in mee getrokken worden omdat het gewoon niet anders kan, terwijl je onderbewust alsnog probeert vast te houden aan wat er nog is. Je zit hier dan namelijk op een punt waar je ego met brute kracht weg getrokken word maar toch in een ongelofelijk enge ervaring. Loslaten is dan extreem moeilijk, maar ik denk niet dat het niet loslaten per se betekent dat het geen ego death is.

Het word nu voor mezelf ook allemaal een beetje verwarrend haha. Mijn punt is dat ego death in trips vaak onvoorkombaar is en als je op dat moment in een diepe bad trip zit waar je al ver voorbij het punt van enige eigen inbreng bent - Ik geloof graag dat hier uit terug te komen is maar dit is mij zelf nog nooit gelukt - je alsnog in diepe ego death staten kunt komen waarin je niet los hebt gelaten aan de ervaring maar toch (zo goed als) in ego death zit. Hoe ik me dit kan herrineren is echt als verdwaald zijn in de trip, niet wetende wat de trip is, wie je bent of waar je bent. Verdwaald in oneindige psychedellische leegte, niet wetend waar naar op zoek. Het zijn natuurlijk allemaal ook hele abstracte begrippen en "ego death" is slechts een element van de ervaring in zn geheel
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat ik ons misverstand begrijp.

Ik gebruik voor ego de nauwe definitie van "dat wat weerstand biedt", waar jij meer de brede definitie hanteert van de menselijke persoonlijkheid in zijn geheel(?)

Het kan inderdaad dat delen van je normale (menselijke) bewustzijn beginnen te verdwijnen, terwijl de weerstand tegen dit verdwijnen nog helemaal aanwezig is. Of een ervaring 'eng' is of niet is denk ik altijd een interpretatie. Oftewel, je gebruikt het verstand om je ervaring te interpreteren en labelt zo iets als bijvoorbeeld 'eng' of 'niet eng'.

Wat mij altijd helpt bij het loslaten, is me realiseren dat het loslaten in de werkelijkheid alreeds gebeurd is. Dat wat vastgrijpt (de nauwe definitie van ego) is in een staat van illusie. Wat écht gebeurd is alreeds geaccepteerd. Je kunt vechten tegen een ervaring, maar dat vechten (die weerstand) is absoluut zinloos, omdat de ervaring alreeds een feit is. Door in te zien dat weerstand zinloos is, is er automatisch al een loslaten. Het loslaten is altijd al de onderliggende realiteit van de ervaring. Alleen, we gaan vaak in ons hoofd zitten en geloven wat onze gedachten te zeggen hebben over onze ervaring. Maar door te zien dat weerstand zinloos is kun je zelfs tijdens de meest verloren staat jezelf direct terugvinden. Acceptatie kun je niet 'doen', je kunt alleen ophouden met niet-accepteren en dan is er automatisch loslaten/acceptatie. :)

Probeer het maar eens wanneer je weer bad gaat. :tonguewink: Nee serieus, dat willen we voorkomen. :wink: Maar mocht het die kant opgaan, dan kun je dit toepassen. En lukt dat niet: letten op de ademhaling, dansen, zingen...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."