Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAsperges schillen op zondag...kan heel apart zijn!

Asperges schillen op zondag...kan heel apart zijn!

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je hebt weleens van die bezigheden.
Eén daarvan is het schillen van enkele asperges, in dit seizoen ook weleens " het witte goud" genoemd.
Laat deze groente er eentje zijn, die ik met geringe mate kan verdragen.
Eén welkome afwisseling van de eeuwige drinkvoeding.

Alzo lagen er dus enkele uitgezochte exemplaren ( zo dik mogelijk want dan houd ik nog iets over na het schillen!) Want ik ben er geen expert in.

En nou eens iets aparts maken van deze gebeurtenis. Iets heel aparte, dus.

Setting: buiten in mijn tuin, in indirect zonlicht, op een terras stoel gezeten.
Allereerst dus de asperges, en dunschiller.
Portofoon, afgestemd op radio 538, in een oortje.
Koffie aanwezig, voor het grijpen.
En ietsje van tevoren 200 mg 2FDCK, van zeer goede kwaliteit, oraal ingenomen. Ca 15 minuten.

Deze 2fd kickte zoals met deze ,zo na 15 minuten in.
Als je in deze aanlooptijd denkt van ik heb te weinig binnen, ik merk niks, dus moet ik bij pakken, dan zou je een kardinale fout maken. Dat was me bekend, dus na de porto te hebben ingeschakeld en rustig op de stoel gezeten, de eerste witte plantenwortel ter hand genomen, plus de dunschiller.
En, wachten op wat er komen ging.

En daar was hij. De trip knalde er daverend in, en dan gebeurt het, de asperge die op dat moment onder het mes was, begon een eigen leven te leiden, want hij bewoog en kronkelde, en werd groter, en kleiner.
De muziek uit het oortje komende, veranderde van impact, was wel aanwezig, maar raakte op de achtergrond, maar was prettig om te beluisteren.
De trip ging er dieper in, ik vroeg me af, waar ineens de andere asperges gebleven waren, ik meende dat ik ze had zien wegkruipen als wormen. Zomaar ineens van de tafel af...dit klopte enigzins want naar later bleek lagen ze op de grond, maar omdat er nu visuals verschenen in een achtergrond van geel tot oranje belichting, leek het me wijzer om juist can deze visuals te gaan genieten want nu ineens lukte dat verdomde schillen niet meer maar ja. Dat was sowieso een te verwachten status in zo'n trip...
Who cares Verder.

En Wat uk dan vaak doe, is een rustieke houding aannemen in een stoel, of bank, en dan de oogleden heel half gesloten, en dan komen de visuals meestal echt pas los.

Alleen, de kleur van de achtergrond veranderde in koel, koud blauw, en donkerblauw.
De sfeer werd grimmig, de visuals werden zwart van kleur, steeds veranderend in figuren van rennende paarden, mensen, het meest lijkende op sommige video games waarbij je op allerlei figuren moet schieten en dat bleef maar dóórgaan..
Muziek was ook al van slechte herkomst.
Soort metallica waara aan ik een hekel heb en met een daverende knal brak ik een asperge in twee stukken, zo hard, die knal, dat de hele wijk dat absoluut gehoord moest hebben...
Op dit soort momenten Is het een mogelijkheid om de trip bij te sturen, dit deed ik door heel even mijn ogen te openen, en dan valt de trip vaak weg, omdat je dan ziet dat je veilig bent. Doe je dan he ogen weer half gesloten, dan gaat de trip weer verder, met de goede achtergrond belichting, en ook nu werd de sfeer weer veel beter en zag ik dat de hele zooi op de grond was geflikkerd maar dat er verder niks mis was...

Ik kwam nu in de status, dat je jezelf bezig ziet, als zat ik naast mezelf, en dan ga ik mijzelf vaak beoordelen in de trend van doe ik het goed, of juist niet.
Ik maakte de conclusie dat het op deze manier trippen met visuals, niet a Alleen maar aan de r.c. ligt, maar dat er veel meer factoren zijn die belangrijk onderdeel van het trippen zijn, middagtemperatuur, het weer, het licht. Ook: geen honger hebben. Ook niet naar de plee moeten gaan, kortom, je mag nergens door gestoord worden en je in een staat bevinden van een soort van tevredenheid/welbevinden.
De 2fd maakt dat de juiste kanalen in je hersenen toegankelijk zijn voor het in de juiste staat zijn can je hele lijf, enbdan pas kan je een trip stadium bereiken.
Want is er ook maar één factor niet in de juiste staat, dan kan je er wel een heel gram 2fd tegenaan gooien, en toch lukt het trippen gewoonweg niet...

O ja.
De asperges smaakten prima verder, en Ik heb de helft ongeveer nog over.

Uiteindelijk een leuk reisje kunnen maken, en van corona ellende heb Ik onderweg niets van kunnen bemerken...

Herhalingsgevaar?
Is aanwezig.
Alleen, voor een tweede keer zulke ervaringen krijgen, dat zal wel niet meer kunnen...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
In theorie kan een en ander wel weer kunnen, maar:
Voor alles geldt:
Er is maar één keer, die fantastisch is.
De tweede keer is....anders. Maar nooit meer zo ..fantastisch.
Hetzelfde geldt voor films.
De eerste, die geeft de beste en diepste ervaring van zien en beleven.
De tweede, is eigenlijk altijd maar een slap aftreksel. Lang niet zo spannend, en veelal een zwak thema.
De eerste, is altijd de beste!
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kwam moeilijk door je rapport heen. Daarnaast vroeg ik me ook continu af waarom je, van alle dingen die je trippend zou kunnen doen, kiest voor het schillen van asperges. (': Maar goed om te lezen dat je een mooie ervaring achter de rug hebt!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tsja, een en ander gaat bij mij niet volgens het boekje, zeg maar eerder, gaat via extremere wegen.
Het idee voor deze setting ontstond in een oogwenk, uit het niets.
Dat zijn vaak de meest leuke ervaringen.
Niet gepland, nee, zomaar.
Zonnetje, lekkere temperatuur, en Het geen met het ander samensmeden tot datgene, wat de ervaring oplevert.
Het schrijven van het report verliep in de cooling down, dus in nog een staat van onder invloed zijnde, gaan schrijven.
Eén ervaring weer, op zich.

En dan dit nog....
De setting van een simpele bezigheid, en dan in één oor muziek, dat zijn twee eenheden die je trippend zeer diepgaand kunt gaan onderzoeken.
En dit deed ik.

Ik zou me kunnen voorstellen, dat ik dit recept met een weinig veranderingen natuurlijk, zou kunnen herhalen.
Maar dus niet meer met die t..ng asperges.
Die hadden trouwens vormen, die naar een galerie, of museum hadden gekund.
Dus, eea moet bij een andere bezigheid gaan plaatsvinden.
Kunst. Ja. Heel apart...
Als je alleen al dat schilderij ziet waarop slechts twee lijnen staan.
Dat wangedrocht bracht meerdere miljoenen op!
Wat een idee trouwens....
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Legio Patria Nostra zei:
In theorie kan een en ander wel weer kunnen, maar:
Voor alles geldt:
Er is maar één keer, die fantastisch is.
De tweede keer is....anders. Maar nooit meer zo ..fantastisch.
Hetzelfde geldt voor films.
De eerste, die geeft de beste en diepste ervaring van zien en beleven.
De tweede, is eigenlijk altijd maar een slap aftreksel. Lang niet zo spannend, en veelal een zwak thema.
De eerste, is altijd de beste!
Klik om te vergroten...
Behalve met Godfather en Lord of the Rings!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat waren drie gedeeltes, van één lange, zeer lange hoofdfilm. Vanuit één onderwerp.
En dan kan het.
Lord of the Rings , dat was een trilogie, één onderwerp, het terugbrengen van de Ene ring ringen, en het waren eerst de drie boeken van Tolkien.
En er is een werkelijk schitterend meesterwerk van gemaakt met de verfilming.
En als dit meesterwerk eens in 3D in die speciale, grote, ronde 3D bioscoop te zien is, zoals vroegah op de kermis, zou ik er weleens trippende naar willen kijken.
Dat zou gaaf zijn! In een 3D bioscoop, helemaal in, en om je heen afgespeeld!
Al wordt dit in Tjittjerkstradeel afgespeeld, ik ga erheen! Met 200 mg 2FDCK!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."