Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-Meo-Mipt - een dubbel gevoel

5-Meo-Mipt - een dubbel gevoel

0 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik experimenteer momenteel een beetje met RC's en ben op zoek naar een stof, of combinatie, die het gevoel van MDMA/XTC benaderd. Ik ben daarbij vooral geïnteresseerd in de "warme rush", het "love" gevoel (entactogene) en wat minder de "speedy" kant (stimulant). Ik wil niet in mezelf gekeerd wappie op de bank hangen, maar een beetje trippy, met visuals en zo, is prima, zolang het niet te overweldigend is. Ik heb ervaring met wiet, MDMA, 5-MAPB, 6-APB en paddo's. Van shrooms werd ik in mezelf gekeerd, de trip leidde mij i.p.v. omgekeerd. Leuk voor een keer, maar niet als je met je vriendin of in een sociale setting een gezellige avond wil hebben. Van de andere kant vind ik 5-MAPB/6-APB misschien iets te "helder" vergeleken met MDMA. Omdat ik een combo van 5-MAPB of 6-APB met een psychedelica/tryptamine wil proberen (5-Meo-Mipt of 4-HO-Met) voor een betere balans tussen het entactogene en het wause, heb ik gisteravond 5-Meo-Mipt los "getest". Na het lezen over een mogelijk onaangename bodyload (misselijk e.d.) was ik wat huiverig en ik ben ook gewoon benieuwd wat een stof op zichzelf voor effect heeft voordat ik uit het niets combo's ga proberen.

Ik ben man,, 80kg, verder geen gezondheidsklachten of medicijngebruik. om 22u. nam ik 10mg (1/2 20mg pellet), na me ingelezen te hebben over doseringen (m.n. Psychonaut wiki, die zijn vaak wat conservatief maar juist daarom leek het me verstandig dit te volgen). 10mg oraal wordt beschreven als gemiddelde dosis. Na ongeveer 45-60 minuten komt er een "trippy" effect op, m'n beeldscherm wordt af en toe wat blurry en dingen worden wat kleurrijker. Denken blijft echter helder. Visuele effecten zijn er dus wel maar redelijk beperkt en niks overweldigends. Tegelijk merk ik af een toe een golfje aan euforie en "warmte" opkomen. Dat verrast me in positieve zin. Ongeveer 1,5 uur na inname begint de stimulerende kant echter de overhand te nemen. Dat verrast me juist in negatieve zin, ik had niet verwacht dat dit middel zo stimulerend zou zijn. Bij momenten onaangenaam: het gevoel "iets" te moeten doen, je niet stil te kunnen houden, maar aan de andere kant een beetje aan het trippen waardoor je juist níet wil bewegen e.d. maar je weg wil laten drijven in de trip, maar dat lukt dus niet, 't voelt nerveus. Letterlijk een dubbel gevoel dus, waarbij ik de stimulerende kant ronduit vervelend vindt. Ik wil genieten van een trip en het warme gevoel, m'n vriendin knuffelen. Van de andere kant kan ik niet stilzitten en voel ik me erg onrustig, maar niet op de positief-energieke manier zoals van MDMA. Ik voel bij vlagen overigens wel een beetje misselijkheid, maar niet genoeg om vervelend te zijn, de bodyload valt me dus heel erg mee. Ik had trouwens vlak van te voren nog gegeten.

Na ongeveer 2,5 uur komt er een periode van meer rust en krijgt de warme high de overhand. Ik had op psychonaut wel gelezen: "The experience can be broken up into two stages; the first half feels stimulating and entactogenic whilst the second half feels more similar to a traditional tryptamine psychedelic like psilocybin mushrooms or LSD" en kan dat dus beamen, maar het 2e gedeelte leek voor mij persoonlijk meer op wat ik met MDMA ervaar. opnieuw wordt ik verrast door deze stof, nu in positieve zin. Visuals zijn heel beperkt, af en toe wat wazig zicht, net even wat intensere kleuren of een tracertje hier en daar, dat is het wel. Rond 2u. 's nachts wil ik wel proberen te slapen maar dat lukt dus voor geen meter. Kan wel af en toe lekker wegdrijven op warme golven high maar op de achtergrond blijft het stimulerende effect toch aanwezig. Vanaf hier is het geen zuiver tripreport meer omdat ik een jointje rook om wat meer relaxed te worden. Ik neem weinig omdat ik niet in een bad trip wil raken. Ik wordt inderdaad wat rustiger maar slapen lukt nog steeds niet. Ogen dicht en wegzinken in een zee van warme golven voelt aan de andere kant wel heel lekker. De wiet versterkt die kant van de trip, voor mij op een positieve manier (niks overweldigends, geen angst of paniekaanvallen). Je kan helemaal wegzinken of versmelten met je omgeving. Rond 3u. 's nachts neemt onverwachts de onrustige kant weer de overhand. Ik kan niet stil liggen, kan mijn draai niet vinden. In mijn hoofd is het nog steeds een heel lekkere, relaxte trip. Maar fysiek "moet" ik bewegen en voel ik letterlijk onrust. Na een half uur neem ik nog wat trekjes om weer wat rustiger te worden en dat werkt opnieuw, uiteindelijk val ik rond 4u, half 5 alsnog in slaap. Om half 10 alweer wakker maar ik voel me helemaal prima, geen kater en ook geen fysieke ongemakken.

Kortom, voor mij persoonlijk: de trip is op zich best leuk en veelzijdig. Een lekkere high met wat leuke visuele effecten maar tegelijkertijd toch helder gedachtenpatroon en gewoon kunnen blijven kletsen. Soms een euforische "wave" vergelijkbaar met MDMA. Diepere inzichten ga ik hiermee niet krijgen maar dat is ook niet per sé waar ik naar op zoek ben. Het entactogene is aanwezig maar (natuurlijk) duidelijk minder dan bij MDMA. Het, met periodes, grote gevoel van onrust vindt ik erg onprettig. Omdat 5-MAPB wel vergeleken kan worden met een minder energieke versie van MDMA, wil ik het wel een keer in combinatie met een lagere dosering 5-Meo-Mipt proberen (5 mg bijvoorbeeld). Het stimulerende is dan wellicht wat minder maar net genoeg om niet te couch-locken, Beide combineren met een stimulant (2-FMA bijvoorbeeld, zoals in de welbekende Borax-combo) lijkt me na bovenstaande ervaring echter onnodig. Mocht iemand trouwens ervaring hebben met combo 5-MAPB of 6-APB + een tryptamide, dan hoor ik het graag....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."