#1
Hi allen,
Ik heb samen met een kameraad en een tripsitter, afgelopen week een LSD trip ervaren. Ik schrijf dit report vooral omdat ik mensen gerust wil stellen die het gevoel hebben dat ze niet uit de trip komen, terwijl je online leest dat het na 16-24 uur toch echt wel over moet zijn. Als je dat momenteel mee maakt, lees dan vooral het laatste deel van dit report (vanaf 12 uur na inname).
Het was voor mij en m'n kameraad de eerste keer LSD. We hadden al wel wat trip ervaring: 5-10 keer op 2cb getript (hoogste dosering ongv 30mg). We hadden beide een zegel van 125ug, en deden hem om 12:40u onder de tong.
0.5 - 1 uur
Na een half uur begonnen de eerste ademende en glijdende effectjes op voorwerpen waar relief op te vinden was. Na een uur beginnen grotere objecten te 'golven' als je er lang naar kijkt. De visuele effecten lijken op dat moment nog enorm op de visuals die we kennen van onze 2cb trips.
1 - 5 uur
Daarna volgde een periode van anderhalf uur waarin elke 10 minuten de effecten steeds heftiger werden. We waren tijdens deze anderhalf uur een punt gepasseerd waarbij we tegen elkaar zeiden dat we het stadium 2cb duidelijk verlaten hadden. En dat was top, want dat wilden we ook graag. Een nieuwe ervaring. Wel waren we erg blij dat we een tripsitter hadden. We waren nu dus zo'n 2.5 uur onderweg, en als ik er aan terug denk zaten we toen wel op de piek, en die piek duurde vervolgens ook wel 2.5u . Ik kijk nu terug op die piek periode als een soort van plateau waarin je wel elk half uur weer een nieuwe hoek van het plateau ontdekt, maar die hoek is niet per se heftiger dan de hoek die je een half uur geleden ontdekte. De eerste fase van de piek was vooral visueel, de tweede fase vooral filosofisch. Ik heb in die tweede fase flink wat op papier geschreven. Schrijven was ook een aparte sensatie, het was alsof je hand en pen onder een vergrootglas lagen.
5 - 8 uur
TV aan met afbeeldingen van de hubble telescoop. Trance muziek aan, en op reis gaan. Ondertussen kan je al een stuk beter reflecteren wat je door maakt. Daardoor raak je ook meer met elkaar in gesprek en komt dus ook het humor element van de trip veel meer naar voren. Je kan echt een minuut lang dubbel liggen om een grap.
8 - 12 uur.
Het na praten is nu echt begonnen, terwijl de visuals zeker nog wel aanwezig zijn. Vooral als je je ogen dicht doet, maar ook als je naar buiten kijkt zie je normaal gele lantaarnpalen nog fonkelen in neonkleuren. Ook filosofisch gezien zaten we nog wel in de trip. Nadenken over onderwerpen gaat gewoon een laagje dieper dan normaal.
12 - 20 uur.
Het is nu 00u30. Ik loop naar huis, in de veronderstelling dat ik daar in slaap val. Dit lukt me echter totaal niet. In bed is het donker, en juist als het donker is beginnen je hersenen alles zelf in te vullen. Ik zag nog super heldere lichten, stralende objecten die ook nog eens super hard bewogen. Probeer dan maar eens te slapen
. Ik ben in de woonkamer gaan zitten en was van plan om TV te kijken tot ik merkte dat de visuele effecten dusdanig waren afgezwakt dat het me wel zou lukken om te gaan slapen. Na 8 uur TV kijken (ja, de hele nacht dus opgebleven) was het echter nog op het zelfde niveau als toen ik thuis kwam. Zowel in het licht als in het donker. Dat was best wel beangstigend. Dat het in een periode van 8 uur totaal niet minder was geworden.
20-27 uur.
van 8u30 's ochtends tot 15u30 's middags heb ik in mijn slaapkamer gezeten, af en toe vergeefs proberen te slapen en veel gegoogled naar trip reports van mensen die iets soortgelijks mee hadden gemaakt. Ik kon dit echter niet vinden, vandaar ook dat ik dit hier schrijf. Ondertussen vind je ook onderwerpen als psychoses en HPPD. Dat is best wel beangstigend om te lezen, omdat dat op dat moment een van de enige logische verklaringen lijken voor hetgeen wat je doormaakt. Gelukkig had ik mijn vriendin bij me om me gerust te stellen. Al was het voor haar ook allemaal nieuw natuurlijk. Heel knap van haar.
28-34 uur.
We besluiten de drugs info lijn te bellen (0900 - 1995). Ik kreeg een vrouw aan de lijn die ook erg geruststellend klonk. Ze vertelde dat ze vaker mensen aan de lijn hadden gehad die LSD hadden genomen en belden omdat ze na 24u nog steeds effecten merkten. Haar verklaring voor de verlengde trip was het feit dat ik nog niet geslapen had. Mijn hersenen hadden nog geen tijd gehad om alles te verwerken. Zij adviseerde om in de avond voor het slapen gaan melatonine te slikken. Ik bedankte haar, maar had er geen vertrouwen in dat ik met behulp van zoiets lichts als melatonine kan slapen. Daarom besluiten we de huisartsen post te bellen met als doel een recept voor een sterkere slaap pil te krijgen. De assistente aan de telefoon overlegde met de arts, en de arts ging akkoord (gegeven mijn dosering van 125ug, en dat ik het niet had gecombineerd met andere middelen) met twee capsules van 10mg temazepam. Om 20u, na een goed gezond bord eten, neem ik de eerste slaap pil. Ik val na een half uur nog niet in slaap, en besluit ook de tweede te nemen. Ik denk dat ik vrij snel daarna al in slaap ben gevallen, ik herinner me het moment niet precies. Om 22u werd ik heel eventjes wakker, en merkte tot mijn grote vreugde al dat de effecten veel minder waren. Anderhalf uur slaap had dus al een enorm effect!
34-45 uur
Vervolgens heb ik van 22u tot 09u geslapen, en waren bijna alle effecten weg. In de dagen erna zijn alle kleine effecten (letters nog een beetje wazig bijvoorbeeld) helemaal weggegaan.
Lang verhaal kort: De eerste 12 uur van de trip zijn positief verlopen en de trip was een hele rijke ervaring. Maar voor mij is het nodig om na de trip te slapen. Anders blijven mijn hersenen hangen in de trip, en dat is echt niet leuk. Ik hoop dat dit report iemand gaat helpen die iets soortgelijks mee maakt. Mijn advies zou dus zijn om een recept voor temazepam te fiksen, 's avonds gezond te eten en dan lekker te gaan slapen met behulp van de slaappil.
Laatste notes (dit is mijn mening en advies, ik heb de waarheid niet in pacht):
- zorg dat je een tripsitter hebt
- doe geen LSD op een hoge verdieping, of doe de balkon deur op slot en geef de sleutel aan de tripsitter. Je ziet op de piek van de trip geen diepte meer.
- maak van te voren afspraken met de tripsitter wat je doet als een van de trippers in paniek raakt. Dit gebeurde bij ons niet, maar we kunnen ons voorstellen dat de tripsitter op zo'n moment onzeker kan worden. Aan de trippende mensen heb je op dat moment niet zo veel, die kunnen de situatie niet goed beoordelen.
- zorg er voor dat er geen informatie van de buitenwereld naar de tripwereld komt. De tripwereld moet een lekkere bubbel zijn. Dus doe je mobiel op vliegtuigstand, en leg hem lekker weg gedurende de eerste 12 uur van de trip.
Groetjes en veel trip plezier!
Ik heb samen met een kameraad en een tripsitter, afgelopen week een LSD trip ervaren. Ik schrijf dit report vooral omdat ik mensen gerust wil stellen die het gevoel hebben dat ze niet uit de trip komen, terwijl je online leest dat het na 16-24 uur toch echt wel over moet zijn. Als je dat momenteel mee maakt, lees dan vooral het laatste deel van dit report (vanaf 12 uur na inname).
Het was voor mij en m'n kameraad de eerste keer LSD. We hadden al wel wat trip ervaring: 5-10 keer op 2cb getript (hoogste dosering ongv 30mg). We hadden beide een zegel van 125ug, en deden hem om 12:40u onder de tong.
0.5 - 1 uur
Na een half uur begonnen de eerste ademende en glijdende effectjes op voorwerpen waar relief op te vinden was. Na een uur beginnen grotere objecten te 'golven' als je er lang naar kijkt. De visuele effecten lijken op dat moment nog enorm op de visuals die we kennen van onze 2cb trips.
1 - 5 uur
Daarna volgde een periode van anderhalf uur waarin elke 10 minuten de effecten steeds heftiger werden. We waren tijdens deze anderhalf uur een punt gepasseerd waarbij we tegen elkaar zeiden dat we het stadium 2cb duidelijk verlaten hadden. En dat was top, want dat wilden we ook graag. Een nieuwe ervaring. Wel waren we erg blij dat we een tripsitter hadden. We waren nu dus zo'n 2.5 uur onderweg, en als ik er aan terug denk zaten we toen wel op de piek, en die piek duurde vervolgens ook wel 2.5u . Ik kijk nu terug op die piek periode als een soort van plateau waarin je wel elk half uur weer een nieuwe hoek van het plateau ontdekt, maar die hoek is niet per se heftiger dan de hoek die je een half uur geleden ontdekte. De eerste fase van de piek was vooral visueel, de tweede fase vooral filosofisch. Ik heb in die tweede fase flink wat op papier geschreven. Schrijven was ook een aparte sensatie, het was alsof je hand en pen onder een vergrootglas lagen.
5 - 8 uur
TV aan met afbeeldingen van de hubble telescoop. Trance muziek aan, en op reis gaan. Ondertussen kan je al een stuk beter reflecteren wat je door maakt. Daardoor raak je ook meer met elkaar in gesprek en komt dus ook het humor element van de trip veel meer naar voren. Je kan echt een minuut lang dubbel liggen om een grap.
8 - 12 uur.
Het na praten is nu echt begonnen, terwijl de visuals zeker nog wel aanwezig zijn. Vooral als je je ogen dicht doet, maar ook als je naar buiten kijkt zie je normaal gele lantaarnpalen nog fonkelen in neonkleuren. Ook filosofisch gezien zaten we nog wel in de trip. Nadenken over onderwerpen gaat gewoon een laagje dieper dan normaal.
12 - 20 uur.
Het is nu 00u30. Ik loop naar huis, in de veronderstelling dat ik daar in slaap val. Dit lukt me echter totaal niet. In bed is het donker, en juist als het donker is beginnen je hersenen alles zelf in te vullen. Ik zag nog super heldere lichten, stralende objecten die ook nog eens super hard bewogen. Probeer dan maar eens te slapen
20-27 uur.
van 8u30 's ochtends tot 15u30 's middags heb ik in mijn slaapkamer gezeten, af en toe vergeefs proberen te slapen en veel gegoogled naar trip reports van mensen die iets soortgelijks mee hadden gemaakt. Ik kon dit echter niet vinden, vandaar ook dat ik dit hier schrijf. Ondertussen vind je ook onderwerpen als psychoses en HPPD. Dat is best wel beangstigend om te lezen, omdat dat op dat moment een van de enige logische verklaringen lijken voor hetgeen wat je doormaakt. Gelukkig had ik mijn vriendin bij me om me gerust te stellen. Al was het voor haar ook allemaal nieuw natuurlijk. Heel knap van haar.
28-34 uur.
We besluiten de drugs info lijn te bellen (0900 - 1995). Ik kreeg een vrouw aan de lijn die ook erg geruststellend klonk. Ze vertelde dat ze vaker mensen aan de lijn hadden gehad die LSD hadden genomen en belden omdat ze na 24u nog steeds effecten merkten. Haar verklaring voor de verlengde trip was het feit dat ik nog niet geslapen had. Mijn hersenen hadden nog geen tijd gehad om alles te verwerken. Zij adviseerde om in de avond voor het slapen gaan melatonine te slikken. Ik bedankte haar, maar had er geen vertrouwen in dat ik met behulp van zoiets lichts als melatonine kan slapen. Daarom besluiten we de huisartsen post te bellen met als doel een recept voor een sterkere slaap pil te krijgen. De assistente aan de telefoon overlegde met de arts, en de arts ging akkoord (gegeven mijn dosering van 125ug, en dat ik het niet had gecombineerd met andere middelen) met twee capsules van 10mg temazepam. Om 20u, na een goed gezond bord eten, neem ik de eerste slaap pil. Ik val na een half uur nog niet in slaap, en besluit ook de tweede te nemen. Ik denk dat ik vrij snel daarna al in slaap ben gevallen, ik herinner me het moment niet precies. Om 22u werd ik heel eventjes wakker, en merkte tot mijn grote vreugde al dat de effecten veel minder waren. Anderhalf uur slaap had dus al een enorm effect!
34-45 uur
Vervolgens heb ik van 22u tot 09u geslapen, en waren bijna alle effecten weg. In de dagen erna zijn alle kleine effecten (letters nog een beetje wazig bijvoorbeeld) helemaal weggegaan.
Lang verhaal kort: De eerste 12 uur van de trip zijn positief verlopen en de trip was een hele rijke ervaring. Maar voor mij is het nodig om na de trip te slapen. Anders blijven mijn hersenen hangen in de trip, en dat is echt niet leuk. Ik hoop dat dit report iemand gaat helpen die iets soortgelijks mee maakt. Mijn advies zou dus zijn om een recept voor temazepam te fiksen, 's avonds gezond te eten en dan lekker te gaan slapen met behulp van de slaappil.
Laatste notes (dit is mijn mening en advies, ik heb de waarheid niet in pacht):
- zorg dat je een tripsitter hebt
- doe geen LSD op een hoge verdieping, of doe de balkon deur op slot en geef de sleutel aan de tripsitter. Je ziet op de piek van de trip geen diepte meer.
- maak van te voren afspraken met de tripsitter wat je doet als een van de trippers in paniek raakt. Dit gebeurde bij ons niet, maar we kunnen ons voorstellen dat de tripsitter op zo'n moment onzeker kan worden. Aan de trippende mensen heb je op dat moment niet zo veel, die kunnen de situatie niet goed beoordelen.
- zorg er voor dat er geen informatie van de buitenwereld naar de tripwereld komt. De tripwereld moet een lekkere bubbel zijn. Dus doe je mobiel op vliegtuigstand, en leg hem lekker weg gedurende de eerste 12 uur van de trip.
Groetjes en veel trip plezier!